Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:06 [R75] Nie pali - pomocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Jakiś czas temu pisałem o usterce która pojawiła się w moim samochodzie. Po przekręceniu kluczyka samochód kreci ale nie zapala. Wstępnie myślałem ze to pompa ta w baku ale po podpięciu jej na krótko zaczęła pracować. (dodam iż po odpięciu przewodów paliwowych od filtra nigdzie nie tryskało paliwo) Oddałem auto do mechanika - który stwierdził iż cały układ elektryczny i wszystkie elementy silnika są sprawne i to najprawdopodobniej komputer nie wysyła sygnałów sterujących do poszczególnych elementów silnika (między innymi do pompy). Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo? czy jeśli zakupił bym na allegro sam moduł muszę go jeszcze jakoś programować?). Proszę o pomoc - auto stoi już od ponad 3 tyg.
Pozdrawiam,
Santino
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 21:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:13
Santino napisał/a:
Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo?
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.
Czyli rozumiem ze nie ma co kupować tych modułów na allegro bo szansa że trafie na właściwy jest znikoma. Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:31
EDIT
Santino napisał/a:
Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?
Chodzi chyba tylko o oprogramowanie. Potrzebne są mapy do Twojej wersji silnika i wyposażenia. Oprogramowanie możesz zmienić T4 lub innym komputerem do zmiany softu. Zadzwoń do PHJOWI
Proste wymiany nic nie dadzą – immo (modul EWS-3) i ECM (ECU Bosch DDE-4 w przypadku diesla) są związane jedne z drugim. Dopóki ECM nie dostanie od immo prawidłowego kodu auta nie da się odpalić. Jak piszą w RAVE, w większości przypadków będzie potrzebny nowy niezaprogramowany ECM, żeby przy pomocy Testbooka doprogramować go do immo.
Jest możliwość, że immo i ECU są rozsynchronizowane – żeby ich doprowadzić do rozumu też jest potrzebny Testbook.
O szczegółach czytamy w RAVE Body electric.pdf. RAVE szukamy tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893
[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 13:46 ]
P.S. To że kręci, wskazywałoby, że z immo i ECU wszystko jest Ok (nie będzie kręcić, dopóki nie dostanie właściwego kodu od immo). Przyczynę może wskazać tylko diagnostyka Testbookiem – radzę od tego zacząć poszukiwanie problemu.
Problem z tym ze w Opolu nie ma T4. Mechanik diagnozował silnik podpinając go do jakiegoś zwykłego kompa diagnostycznego. Ten wskazywał kilka błędów ale jak wspomniałem wszystkie te elementy były ok. Wiecie może czy istnieje możliwość zdiagnozowania samego modułu? (w sesie ze wysłał bym go do kogos z Testbookiem).
Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?
Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?
Byłem u mechanika i dowiedziałem się iż woda nie dotarła do komputera była tuż pod.
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:08
Santino napisał/a:
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Prawda. Dziwne że przekaźnik walnął. W R75 jak świece spalone to pokazuje właśnie przekaźnik, a nie świece.
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:15
Santino: dzwoniłem przed chwilą do mechanika ale zgodnie z oczekiwaniami się nie dodzwoniłem. Spróbuję jeszcze w poniedziałek jeśli ci się nie uda rozwiązać problemu przez łikend.
Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.
Może nie do końca dobrze się wyraziłem, do komputera wchodzi wtyczka i na jeden z jej pinów komputer powinien podać masę - wtedy załączają się pompy (obie sprawdzone i sprawne). Gdy komp jest podłączony i kręcę silnikiem pompy nie startują. Gdy na ten jeden pin mechanik podaje masę pompy ruszają (wygląda jak by za komputerem cała instalacja była sprawna). Stąd wywnioskowałem ze komp nie daje odpowiedniego sygnału.
VMatas napisał/a:
Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.
Myślałem że to może być coś z IMMO gdyż w poście forumowicza Klaun_Szyderca czytałem ze miał podobny problem i elektryk je programował.
Dodatkowo chciałem zapytać czy jeśli rzeczywiście mam coś z kompem to jedynie przy użyciu T4 jestem go (moduł kompa) w stanie przeprogramować lub diagnozować? Dodam że jestem w głębokiej d...e jeśli to prawda (Opole jedyne miasto wojewódzkie bez T4)
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc wszystkim zainteresowanym.
Santino
Jest niestety to prawda... ale zawsze można spróbować jakiś skaner od BMW, który współpracuję z E46. ECU powinno dać się sprawdzić i w ten sposób. Jeszcze nie znam schematu ECU, ale jest prawdopodobieństwo, że pompami steruje jakiś przekaźnik na płycie ECU - może to tylko jego wina, a nie całego ECU? Generalnie ECU pracuje, jeżeli rozpoznaje kod od immo i kręci rozrusznik - więc możliwe jest że to tylko nie działa wyjście sterowaniem pomp. Aby
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 19:18
U mnie immo rozkodował sie w wyniku wymontowania całej elektroniki z podszybia w celu czyszczenia i suszenia. A brak napięcia na pompach spowodowany był uszkodzeniem jednego przekaźnika ale nie wiem dokładnie, który to był (przekaźnik świec żarowych również przegnił i musiałem go wymienić).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum