Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witojcie.
Strasznie mi sie podoba jazda po autostradkach z tempomatem a akurat moja maszyna tego cuda nie posiada.
Wiec zadaje pytanie czy istnieje taka możliość aby mojego rowerka doposarzyć w tempomacik.
Wstępnie przejrzałem instalacjie i chyba mam doprowadzone okablowanie pod panel klimatyzacji. Natomiast nie wiem czy jest ono dalej (kierownica, komputer itd itp.)
Jak wygląda sprawa z kierownicą czy musze ją wymieniać czy tylko zakupić gdzieś te przełączniki i dołożyć. No i pewnie czekam nie testbook później.
Generalnie prosze kogoś o naświetlenie tego tematu.
_________________ Taki sobie R75
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 17:39, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 17:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W benzyniakach potrzebna jest specjalna przepustnica (niestety), ale w dieselkach nie ma problemu - kilka klocków poskładanych według schematu: http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 122 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:46
PHJOWI napisał/a:
tak musisz mieć sterownik , włącznik regulatory , ta opcja najlepiej wychodzi w dieslu.
No tu już prawie wszystko mam. Tzn.: przełaczniki pod kierownice, wyłacznik główny pod panelem klimatyzacji. Pozostaje tylko serownik (aktualnie prowadze negocjacje na jego temat ).
Moje pytanko brzmi dodatkowo. jak wykręciłem schowek to nie zauważyłem wiązki kabli do podpięcia sterownika, natomiast było wszystko do reszty ztzn.: wtyczka przy kierownicy i pod panel klimatyzacji. Nimoge nigdzie sie dopatrzeć jedynie wtyczki do sterownika któr ma być za schowiem. To sie ma znajdować gdzieś tam czy trzeba wykonać samemu jakieś dodatkowe zabiegi
Obawiam się, że tempomat w R400 występował tylko w silniku 2.0 serii T i tym samym jego adaptacji do 1.6 serii K może okazać się co najmniej "problemowa".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 122 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 05:58
Jestem na kupnie tego sterwnika tylko mam teraz pytanie jaki jest jego numer? na stronce http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm
czyli SCB 100212 i tam na nim pisze M47 diesel
Bo mam namiar na używany SCB 100211. Czy ten sterownik o tych numerach jest do diesla czy jakiś inny.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 122 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 18:20
No to fajnie bo narazie nie wybieram sie na testbooka wiec 150 zł zostaje w kieszeni
No i stało sie zakupiłem sterownik ten co pisałem powyżej z koncówką 211.
I teraz sprawa wygląda następująco. NIe działa on tak jak powinien przynajmniej nie tak jak opisujecie w postach.
No wiec tak on u mnie działa:
Włączam przełącznik pod klimą (zaświeca sie dioda )
i teraz aby włączyć tempomat musze zrobić taki manewr.
Naciskam RES (zaświeca sie ikonka tempomatu na zegarach) ale jeszcze nie utrzymuje prędkości musze nacisnąć teraz SET+ i dopero utrzymuje prędkość. Można SET+ przyśpieszać, Sprzęgło, hamulec, wyłącza utrzymywanie prędkości.
Naciśnięcie RES również wyłącza tempomat kolejne naciśniecie RES wyłącza kontrolke na zegarach i juz nie idzie go włączyć. Trzeba przeprowadzić procedure od początku tzn wyłączyć tempomat pod panelem klimy i włączyć ponownie, wówczas wszystko działa jak należy.
Tak wiec ten tempomat u mnie nie chodzi jak należy.
Zwracam sie wiec do koleżanek i kolegów z forum o porade co należało by uczynić aby miec w pełni fukcjonalny tempomat. Wiem że po ponownym wciśnieciu RES powinien wrócić to ostatniej utrzymywanej prędkości a u mnie wyłącza sie całkowicie.
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 07:33 ]
Czy ktoś mi odpowie na mój pościk
Spyder gdzie kupiłeś ten sterownik bo ja nigdzie nie mogę namierzyć go, i jeśli mozna wiedzieć ile cię on kosztował.
PHJOWI a może ty masz taki sterowniczek?
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 122 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 19:14
RafałG napisał/a:
Spyder gdzie kupiłeś ten sterownik bo ja nigdzie nie mogę namierzyć go
Kupiłem go w jakiejś Warszawskiej firmie znalazłem ich przez allegro.
Oto namiary tylko nie wiem czy jeszcze mają. Mieli tylko sterownik a nie mnieli tej blachy do podtrzymania sterownika i nadal jej poszukuje.
Ale to chyba nie jest normalne zachowanie bo kumpel co ma oryginalnie zamontowany tempomat działa to u niego troszke innaczej.
Orientujesz sie czym to może być spowodowane??
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 20:15
tak myśle że może to być wina programowa , nie jest wprogramowany w body komputer , i tyle przed chwilą gadałem z moim niemieckim kolegą który działa w klubie rovera w niemczech i ma tak samo też dokładał i taki zabieg musi wykonać.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum