Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Za wysoka emisja spalin
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Za wysoka emisja spalin
Autor Wiadomość
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Sob Mar 01, 2008 12:13   [R414] Za wysoka emisja spalin
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

witam wszystkich.
pomimo moich dwóch lewych rąk (jak ktoś wcześniej zauważył) do tej pory radziłem sobie z różnymi problemami , tak czy inaczej, ale zawsze sie udawało.ale teraz nie wiem co zrobić - iść do mechanika czy do jakiegoś salonu rovera (ostatnim razem jak tam byłem to za samo podłączenie do kompa chcieli 80 Euro + Vat ) właśnie wróciłem z przeglądu z kwitkiem - niespodziewałem sie kompletnie. emisja spalin. na moje oko to normy są przekroczone kilkunastokrotnie nie mam pojęcia skąd taka różnica. samochód byl 6 miesiecy temu na takim przeglądzie i przeszedł bez problemu. jeżdże na benzynie którą pali raczej w normie 7-8l na trasie. wyniki badania to: Low Idle- Co 4.31% (dopuszczalna - do 0,5%), HC 0, High Idle- sonda lambda 0.697, CO2 10,7% (dopuszczalna 0,3%), HC 991ppm (dopuszczalna 200). ma ktoś jakiś pomysł ? co tu zrobić? dziekuje za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 01, 2008 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Mar 01, 2008 12:19   

katalizatora brak?? albo sonda lambda kaput :/
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Sob Mar 01, 2008 15:14   

michone napisał/a:
katalizatora brak?? albo sonda lambda kaput :/
dziękuje michone
katalizator chyba jest a przynajmniej był, to zostaje nam ta sonda.jak sprawdzić taką sondę i jak sprawdzić katalizator? czy może dla pewności zmienić te obie części?czy warto sie bawić i kupować używany katalizator i sondę z jakiegoś rozbitka,czy lepiej kupić nowe te części w sklepie? czy jestem w stanie zrobić to sam , czy to jest zabieg dla fachowca?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 01, 2008 22:02   

w technicznnym faq jest to dokladnie opisane :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 14:10   

witam. sprawdziłem sonde, niestety jest dobra - pisze niestety bo teraz to wiadomo ze to katalizator, czyż nie? niestety droga wymiana:( czy musi to być kat do roverka czy obojetnie jaki, chciałem kupic uzywany z rozbitka i wspawać go tam gdzie potrzeba... czy restart komputera moze coś pomóc? dziekuje za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez patryq1 Sro Mar 05, 2008 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 15:56   

nie lepiej zrobic przelot?? Katalizator sprawdza sie na analizatorze spalin.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 05, 2008 16:28   

patryq1 napisał/a:
High Idle- sonda lambda 0.697

To ewidentnie wskazuje na sondę lambda. Jest bardzo bogata mieszanka.

patryq1 napisał/a:
witam. sprawdziłem sonde, niestety jest dobra

...to dosyć dziwne w takim razie.

Poza tym HC na wolnych 0 (zero), a na podwyższonych 991ppm ??
Ja bym jechał na inny analizator albo powtórzył badanie.

Przy wywalonym katalizatorze u mnie w R200 (taki sam silnik jak u Ciebie) współczynnik lambda był w normie. Przekroczone były nieznacznie CO i HC. Przy uszkodzonej lambdzie miałem kilkukrotnie przekroczone CO i HC.

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 16:28 ]
No i napisz jeszcze jaka była lambda na "low idle"? (brakuje tylko tego parametru w litanii)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 18:29   

witam.
te wyniki otrzymałem na wydruku kiedy byłem na przeglądzie. niestety nie było wyniku dla lambda low idle, tylko górny. sondę sprawdziłem tak jak na stronie w technicznym FAQ podano. a z ciekawostek to byłem u mechanika i powiedział ze (po odpaleniu silnika -chyba na słuch) :) - ze gdzieś jest dziura i bierze sobie powietrze stad to CO2 wysokie. zauważyłem tylko ze leci trochę powietrze na gumowej złączce przewodu która idzie z komputera do silnika, kiedy ją docisnę (uszczelnię- na razie ręką ) słychać zmianę w pracy silnika. zajme sie tym juz jutro. W prawdzie juz zamówiłem sondę bo chyba nie zaszkodzi ją wymienić. Czy mogą być nieszczelne przewody, czy tez ten wydech powodem takich wyników?
pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 19:20   

jeśli przewody podciśnienia są nieszcelne to komputer będzie wariował i wyniki mogą być różne ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 05, 2008 21:32   

patryq1 napisał/a:
zauważyłem tylko ze leci trochę powietrze na gumowej złączce przewodu która idzie z komputera do silnika,

To może w znacznym stopniu wypływać na pracę silnika... negatywnie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 12:35   

Dziekuję za pomoc. uszczelniłem te wszystkie przewody za pomocą czarnego silikonu i nowych rurek gumowych, został mi do zrobienia tylko przewód który zdaje sie jest do wspomagania hamulca (końcówka która wchodzi do silnika jest po owijana taśmą izolacyjną!!), chyba jest popękana wiec na razie jej nie ruszam puki nie będę miał innej. Inną sprawą jest załatanie podłużnej dziury na wydechu o wielkości około 4x 15mm, dziura ta jest tuż przy złączce elastycznego połączenia(taka stalowa plecionka) rur biegnących z silnika do wydechu przed katalizatorem. mam nadzieje ze to załatwi problem:) o wynikach niezwłocznie poinformuje, pozdrawiam patryk sz.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 11:11   

patryq1 napisał/a:
o wynikach niezwłocznie poinformuje

Jak tam obserwacje?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 16:07   

Witam.
Więc, niewielka dziura przy siatce przed katalizatorem zaspawana, tłumik był spawany dwa razy ale nie pomogło wiec zakupiłem nowy, przewody od powietrza są już, szczelne.
Właśnie wróciłem z badania spalin i niestety rozczarowanie, wszystkie wyniki ok prócz lambda - w granicach 1,25, a powinno być 1,03. Sonde sprawdzałem miernikiem tak jak w technicznym FAQ i było ok. Co to moze być tym razem?
Z góry Dziekuje za pomoc.

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 19:03 ]
Myśle ze jednak wymienę te sondę, mam dwie używane jedna LSH24 (dostałem ją od mechanika, mówi ze nie wie czy jest dobra ale warto sprawdzić zanim wyda sie 100Euro na nową) a drugą LSH25 wykręciłem ze Skody Felicii 1.3 1996r . Obie Bosh, i tez obie mają po cztery kable (dwa białe, szary i czarny) ten sam rozmiar gwintu (18mm) oraz pod ten sam klucz 22. W poniedziałek mam przegląd i tylko jutro szanse na sprawdzenie spalin przed testem, przygotuje je obie do szybkiego wkręcenia jakby wynik na którejś był zły. Chciałem Was zapytać czy to jest bezpieczne dla mojego roverka?? Czy takimi kombinacjami nie pomieszam coś w kompie? Czy te dwie rózne liczby LSH24 i LSH25 to taka wazna sprawa?
Dziekuję za podpowiedzi

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 10:19 ]
:bezradny: po zamianie sondy wynik sie nie zmienił :( wszystkie wyniki ok oprócz tej lambdy która oscyluje w granicach 1,20 -1,32. Właśnie wróciłem z badania -jednym słowem - lipa :/ proszę o pomoc i z góry dziękuje
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 09:55   

patryq1 napisał/a:
po zamianie sondy wynik sie nie zmienił :( wszystkie wyniki ok oprócz tej lambdy która oscyluje w granicach 1,20 -1,32. Właśnie wróciłem z badania -jednym słowem - lipa :/ proszę o pomoc i z góry dziękuje

CO i HC jest ok?
Czy oprócz wartości współczynnika lambda na analizatorze są jakieś objawy wskazujące na uszkodzenie sondy?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 17:13   

Cytat:
CO i HC jest ok?
Czy oprócz wartości współczynnika lambda na analizatorze są jakieś objawy wskazujące na uszkodzenie sondy?



w sobotę zmieniłem sondę raz jeszcze na nową :!: , wszystko co być mogło uszczelnione - jest. na dzisiejszym badaniu było to samo, CO i HC jest ok oraz wszystkie inne wskaźniki tylko lambda... wciąż bez zmian :bezradny: , dla pewności zmieniłem warsztat żeby wykluczyć błąd analizatora :( dziękuję za pomoc
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 11:49   

Poczytaj ten temat, choć szczerze wątpię, aby u Ciebie przyczyna była podobna, bo sam problem ma nieco inną naturę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 17:22   

witam.
po trudach znalazłem warsztat gdzie podieli się tego zadania, jednak mechanik mnie oświecił ze to problem z za wysoką kompresją (powinno być 12 a jest 17) że to problem z uszczelką pod głowicą :beczy: czy to możlwe?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 11:35   

patryq1 napisał/a:
czy to możlwe?

Moim zdaniem byłeś u szamana, a nie u mechanika. :shock:

Sprawdź sobie jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym, aby być pewnym, że wyeliminowałeś wszystkie nieszczelności :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 16:05   

Pewnie właśnie byłem u szamana (trudno tu o dobrego mechanika) więc postanowiłem kupić uszczelki i nabyłem uszczelke pod kolektor dolotowy i pod wylotowy. Tak sobie teraz myśle że zanim się zabiore do pracy to może polecicie mi jeszcze które uszczelki moge wymienić za "jednym zamachem" mam namyśli te w okolicach "dolotowego" bo na tym drugim to żadnej specjalnej filozofii chyba nie ma.
Z góry serdecznie Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 11:47 ]
witam , po wymianie uszczelek nadala lambda jest 1.318 :( nie mam pojecia co zrobić może powinienem poszukać jakiegoś sporego klifu i kopnąć go z niegeo? macie jakiś pomysł?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Wskaźnik temp. i emisja spalin
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lut 24, 2009 23:03
keczu
Brak nowych postów [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
piorun1111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 07, 2008 13:09
piter34
Brak nowych postów [Nadmierna emisja spalin i smród benzyny z wydechu]
Dawid29rr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 22, 2021 19:45
Dawid29rr
Brak nowych postów [R416] Czy to wysoka kompresja
Marszi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Paź 27, 2011 09:17
szoso
Brak nowych postów [R416 97 1,6 16V LPG] wysoka temperatura silnika po HGF
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 14, 2010 06:01
telis7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink