Kopółka ma wytloczone liczby od 1-4.
Ta ze srodka idzie w glab silnika, do cewki.
Natomiast reszta to patrzac na silnik (stojac przed autem) liczac od lewej to:
1 2 4 3
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Natomiast reszta to patrzac na silnik (stojac przed autem) liczac od lewej to:
1 2 4 3
Marek zasugerował że patrząc na silnik widzimy opisaną przez niego kolejność a przecież "patrząc na silnik i licząc od lewej" czyli od rozrządu widzimy 1 2 3 4. Kopułka ma swoje oznaczenia więc problemów z odpowiednią kolejnością kabli być nie powinno
giewu napisał/a:
1,3,4,2
W sumie i podana przez Ciebie jak i przez Marka kolejność zapłonu są prawidłowe dla 4 cylindrowych czterosuwów.
Kompletny laik podłączając kable według schematów jaki podaliście zrobi tylko zamieszanie i nie pojedzie
Ostatnio zmieniony przez TomC Wto Paź 16, 2007 08:23, w całości zmieniany 1 raz
Podalem kolejnosc zla i bardzo przepraszam za zamieszanie
Natomiast kolejnosc nastepuje od lewej do prawej dla swiec w bloku silnika.
Czyli patrzac od lewej, pierwsza swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczonego numerem 1. Druga swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczonego numerem 3. Trzecia swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczona numerem 4 i ostatnia swiece (czwarta) do gniazda o numerze 2
W rave nie udalo mi sie znalezc obrazka z opisem.
Ale mozna wyczytac z tresci, a na obrazku przedstawiajacym kopulke z kablami mozna dostrzec powyzsza regule
TomC napisał/a:
Kompletny laik podłączając kable według schematów jaki podaliście zrobi tylko zamieszanie i nie pojedzie
Kompletny laik nie powinien sie za to zabierac, a ten kto jakies pojecie ma powinien odczytac zapis podany przez Giewu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 11:06 Re: [r200 1.4 8v 98r] Pytanie o kolejnośc przewodów do świec
wuszumaster napisał/a:
witam
Jest gdzies info o kolejności podłączenia przewodów z kopółki do świec??
kolego wuszumaster przyznam, że pogubiłem się przez Twoje posty
dlatego wybacz, ale nie będę kolejny raz obrazka wstawiał ...
za to w tym temacie masz do zobaczenia kopułkę z rozrysowaną kolejnością przewodów
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:32 Re: [r200 1.4 8v 98r] Pytanie o kolejnośc przewodów do świec
giewu napisał/a:
kolego wuszumaster przyznam, że pogubiłem się przez Twoje posty
dlatego wybacz, ale nie będę kolejny raz obrazka wstawiał ...
kolego giewu, przyznaję sie bez bicia że trochę tych postów stworzyłem, ale ... tylko dlatego że mam dużo problemów z moim R200
Teraz walczę z wysokim spalaniem- na mierniku sonda skacze od 0 do 0,6 V - heh... czy tylko ja mam takie problemy z roverem? czy mam po prostu pecha
Co do świec ... jak rozumiem ostateczna kolejność to :
1 2 3 4 od rozrządu licząc w odpowiednie miejsca oznaczone cyferkami na kopłce
kolejność świec od rozrządu : 1,2,3,4
podałeś dobrze
kolejność zapłonu: 1,3,4,2
wystarczy więc dobrze podłączyć przewody pomiędzy kopułką a świecami i zwrócić uwagę na długość przewodów WN
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 20:20
witam,
skorzystam z okazji i się podłącze pod wątek,
mam taki problem... zakupiłem nową kopułkę - palec i przewody - starałem się wszystko podłączyć według waszych rad jednak u mnie to się nie sprawdza, a mianowicie według zdjęcia , które zamieścił gniewu u mnie jest inaczej.. a przy podłączeniu 1,3,4,2 wogóle nie pali... odpala i jeździ tylko przy podłączeniu 1 świecy do nr 1 2 świecy do nr 2 itd. - ale coś nie gra na benzynie delikatnie go rzuca - tzn nierówno pracuje.. za to na gazie jest masakra..
u mnie jest tak :
kopułkę kupowałem do Roverka 416SI 1998rok MK.2 silnik serii K
wiem, że w roverze występowały 2 aparaty zapłonowe czy to możliwe, że kopułki się będą tak różniły i ja mam kopułkę nie do mojego aparatu?? - wiem, że ta co ja mam jest do aparatu zapłonowego firmy LUKAS
proszę o jakąś pomoc..
pozdrawiam
koni
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kupiles dobra kopulke, ten drugi rodzaj apparatow zaplonowych byl bez kopulki
z tym szarpaniem to jeszcze poszarp za przewody kiedys tak mi sie zdarzylo, ze po wymianie przewodow silnik szarpal, a jak chcialem sprawdzic, to jeden przewododpadl od koncowki na swiece
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Wesoła/Łódź
Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 08:12
dzięki, steryd - skoro moja kopułka jest OK.. to i tak nie pokrywa sie z tym schematem, który podał Gniewu - i jak powinno to być podłączone bo tak jak koledzy pisali 1świeca do nr 1 druga swieca do nr3, 3 cia swieca do nr4 i 4 to nr 2. - u mnie tak nie odpala... teraz mam poprostu 1 do 1 , 2 do 2 itd
i coś jest nie halo..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum