Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witajcie
Wziąłem się właśnie z bratem za wymianę skrzyni biegów w moim Roverku. Chcielibyśmy to jutro skończyć jeśli dodzwonię się do Tomiego i zakupię części.
Ale mam też parę pytań do Was. Jeśli się da to proszę o szybką odpowiedź.
1. Czy w wale korbowym, w miejscu gdzie wchodzi w niego wałek skrzyni powinno być takie niewielkie łożysko kulkowe? Z tego co widziałem (ja widziałem niewiele, ale brat więcej) to w innych autach jest tam niewielkie łożysko, które siedzi w wale korbowym a w nim siedzi wałek skrzyni. W moim R tego nie było więc pytam.
2. W skrzyni, którą wyjąłem z auta z góry wkręcony jest czujnik razem z jakąś pompką, od której przewody idą do maglownicy. Znajduje się to jakoby nad mechanizmem różnicowym/między przegubami/otworami na półośki.
Natomiast w skrzyni którą kupiłem jest tylko czujnik, a nie ma tej pompki i otworów na przewody.
Dlaczego?
[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 18:50 ]
No i ostatecznie skrzynia wymieniona. Tylko trzeba jeszcze sprzęgło wyregulować.
Co do łożyska na wałku to okazuje się, że ma go nie być.
A co do tego czegoś co nie wiedziałem co to jest to jest to impulsator prędkościomierza. z pompką regulującą dodatkowo ciśnienie w układzie wspomagania. W nowszych 600 tego nie było i stąd brak w drugiej skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 18:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Impulsator jest na skrzyni biegow, poloz sie na silnik i zajrzyj za tubine lookajac na skrzynie, tam bedzie wkrecany impulsator stojacy pionowo a do niego bedzie podpieta wtyczka...
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Maj 13, 2008 08:41
Aby dopiąć sprawę wymiany skrzyni do końca mam jeszcze parę pytań.
1. Podczas transportu skrzyni cenny olej poszedł na glebę... Zgodnie z zaleceniami forum wlałem do skrzyni olej silnikowy Lotos półsyntetyk z zamiarem sprawdzenia czy w skrzyni wszystko gra. Stwierdziłem, że przejadę parę setek i wymienię na MTF. I tu moje pytanie: Na prawdę warto wlać tam ten olej czy darować sobie i zostawić na tym półsyntetyku silnikowym?
2. Przy robocie znalazła się przyczyna drgającego lewarka zmiany biegów. I nie tyle chodzi o tulejkę bezpośrednio pod lewarkiem co o tulejki przy skrzyni. Jeden z wodzików idących od lewarka do skrzyni (konkretnie ten, którym zmieniamy biegi) ma przy samej skrzyni 2 ruchome miejsca (tulejki/zawiasy), w których jest bardzo wyrobiony. Czy nie ma do tego jakichś zestawów naprawczych? Muszę sam dorobić jakieś tulejeczki czy jest możliwość kupna?
Luzy są na tyle duże, że podczas wrzucania wstecznego jeden wodzik (drążek) opiera się o drugi i skutecznie go blokuje) i muszę to zrobić żeby drugiej skrzyni nie popsuć przez takie wrzucanie wstecznego...
3. Założyłem nowe sprzęgło, a wysprzęglik jest oryginalny. A okazuje się, że podczas ruszania samochodem, wystarczy, że pedał sprzęgła ruszy 2cm od podłogi i auto zaczyna ciągnąć. Jak na nowiutkie sprzęgło trochę nie dobrze.
Przyczyna się znalazła. Wyrobienie w pedale sprzęgła w miejscu gdzie mocowany jest sworzeń popychający tłoczek pompy sprzęgła. Powoduje to że wciskając pedał sprzęgła, pierwsze 3cm to nie wysprzęglanie a luz pedału... Prawdopodobnie będę musiał wyciągnąć pedał, zaspawać dziurę (jajowatą) i przewiercić nową.
Z tego co pamiętam misiek_KR miał kiedyś problem z założeniem zamiennika wysprzęglika i przyszło mi na myśl, że przyczyna mógł być ten sam problem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum