Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Utrata wody, uszczelka została wymieniona.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Utrata wody, uszczelka została wymieniona.

Pomóżcie kobiecie.
Autor Wiadomość
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 14:20   [R45] Utrata wody, uszczelka została wymieniona.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. :trzymasie:

Właśnie kupiłam drugiego w moim życiu Rovera. Tym razem 45 1.6 il 2000 i mam taki problem:
Poprzedni właściciel , który był ponoć mechanikiem twierdził sprzedając mi samochód iż wymienił uszczelkę pod głowicą i kilka innych rzeczy.
Gdy sprawdzałam samochód kolor oleju był ok (nie kawowy) woda była w zbiorniczku i wszystko wydawało sie ok poza sprzęgłem, które łapało na samym koniuszku popuszczania go. (Jak już się pewnie domyśliliście jestem totalnym laikiem wiec wybaczcie niefachowy język)
Co do sprzęgła to wiedzieliśmy o tej wadzie zanim kupiliśmy samochód (aukcja internetowa).
Wszystko wyglądało fajnie do czasu, aż w drodze powrotnej (było zimno i padało) zauważyłam duże ilości pary/dymu unoszące się spod maski. Pierwszą myślą było to że ja "piłuję silnik" przez to sprzęgło (bo miałam duże problemy by je wyczuć w odpowiednim momencie). c
Postanowiłam jednak podjechać na stację benzynową i sprawdzić poziom wody.
Okazało się że spadł do minimum, i to po zaledwie 20 min jazdy.
Nie wiele myśląc wróciła do sprzedawcy.
Sprzedawca już nie miał pieniędzy po spłacił nimi swojego Forda Mondeo i nie może mi ich oddać lecz zarzekał się że to nie może być uszczelka pod głowicą bo ją wymienił.
W skrócie skończyło się tak że wróciłam do domu jego Mondeo :razz: , a on ma naprawić to cokolwiek jest uszkodzone i także zrobić sprzęgło za pół ceny.

Teraz moje pytania?
Czy taki ubytek wody podczas jazdy ( jak stał była) i takie nagrzewanie się silnika może świadczyć o czymkolwiek innym niż uszczelka pod głowicą ?
Jak sprawdzić czy problem został rozwiązany?
Czy istnieje możliwość zablokowania ubytku wody bez rozwiązania problemu?
Jak sprawdzić sprzęgło?

Dodam jeszcze że ów sprzedawca będzie musiał przemierzyć około 200 km jadąc do mnie. (w większości to autostrada).

Bardzo proszę o szybką odpowiedź i pomoc ma przywieźć auto jutro wieczorem.
:spoko:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 14:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 14:30   

Kara napisał/a:
W skrócie skończyło się tak że wróciłam do domu jego Mondeo :razz:

:rotfl3:

Kara napisał/a:
Czy taki ubytek wody podczas jazdy ( jak stał była) i takie nagrzewanie się silnika może świadczyć o czymkolwiek innym niż uszczelka pod głowicą ?

Może być najnormalniejszy w świecie wyciek w układzie chłodzenia.
Czy podczas jazdy temperatura silnika nadmiernie wzrosła?

Kara napisał/a:
Czy istnieje możliwość zablokowania ubytku wody bez rozwiązania problemu?

Można wlać jakiś "cudowny" preparat do uszczelniania chłodnic/układów chłodzenia. Nie polecam takiego rozwiązania.

Kara napisał/a:
Jak sprawdzić czy problem został rozwiązany?

Odpalasz silnik i zostawiasz na wolnych obrotach, patrzysz czy poziom płynu jest OK (np. czy płyn nie wycieka przez korek), patrzysz na połączenia w układzie chłodzenia, patrzysz na temperaturę silnika. Potem jazda próbna, obserwuj temperaturę, przegoń trochę autko, zaglądnij pod maskę, sprawdź to samo co na postoju.
Nie spiesz się, cierpliwości. :P

Kara napisał/a:
Dodam jeszcze że ów sprzedawca będzie musiał przemierzyć około 200 km jadąc do mnie. (w większości to autostrada).

Myślę, że jeśli dojedzie i będzie wszystko OK, to już jest połowa sukcesu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 14:51   

piter34 napisał/a:
Może być najnormalniejszy w świecie wyciek w układzie chłodzenia.
Czy podczas jazdy temperatura silnika nadmiernie wzrosła?


Powiem tak. To co mnie zdziwiło i zastanowiło to były kłęby pary wydobywające się spod maski , co do wskaźnika temperatury to pozostawał na stałym miejscu, trochę powyżej połowy.
Jak otwarłam maskę woda w zbiorniczku się gotowała (bulgotała).

piter34 napisał/a:
Można wlać jakiś "cudowny" preparat do uszczelniania chłodnic/układów chłodzenia. Nie polecam takiego rozwiązania.


Taaa... ale akurat to łatwo zobaczyć, bo zbiorniczek na wodę był czyściutki jak go ostatnio sprawdzałam. Jak doleje jakiejś mazi to będzie raczej widać.

piter34 napisał/a:
Kara napisał/a:
W skrócie skończyło się tak że wróciłam do domu jego Mondeo :razz:

:rotfl3:


Co do tego Mondeo to jechało się cudownie. Zaraz jadę nim na zakupy, trzeba wyjeździć co się wlało. :twisted:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 12:33   

Kara napisał/a:
Jak otwarłam maskę woda w zbiorniczku się gotowała (bulgotała).

Powodem tego może być uszkodzony korek zbiorniczka lub zapowietrzenie układu.
...w najgorszym wypadku jakieś problemy z głowicą (pęknięcie, nieszczelność)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:03   

No dobra...ciąg dalszy historii i kolejne problemy. :beczy:

Facet przed chwilą odwiózł samochód i faktycznie naprawił sprzęgło (strasznie miękko chodzi) i woda nie ucieka. Wzięłam sobie samochód na jazdę próbną i co widzę ...Nie działa prędkościomierz i tylni kierunkowskaz. :beczy:

Koleś udaje że nie zauważył przez całe 2h jazdy do mnie , ale pominęłam go bo co się będę kłócić. :/ Oczywiście zatrzymaliśmy się i facet zerknął pod maskę (jako mechanik) mówiąc, że to musiał się jakiś kabel poluzować jak wymieniał sprzęgło.
W każdym bądź razie stwierdził, że naprawa tego nie przekrocz sumy, którą mu jesteśmy winni za sprzęgło i że jak by było więcej to mój mechanik ma do niego dzwonić a jak mniej to resztę mamy mu dosłać pocztą. Zgodziłam się, a czemu nie. Jeśli się myli i naprawa wyniesie tyle ile naprawa sprzęgła, to koleś naprawił sprzęgło za darmo. :P
No nic... od razu zabrałam samochód do mechanika , który stwierdził, że to nie przewody bo te są na swoim miejscu , ale nie miła czasu się zająć samochodem wiec planuje jechać do innego speca.
Martwi mnie natomiast jeszcze inna rzecz... jak się otwiera maskę z silnika dochodzi dość intensywny jakby smołowaty zapach. Macie może jakieś pomysły, co to może być, czy może ja już jestem przewrażliwiona? :bezradny:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10913
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:39   

niech spec sprawdzi przewody w wiązce tylnej klapy :???:
ten zapach, to pewnie gdzieś się olej polał na wydech, niech pochodzi parę minut z otwartą maską to powinno się wywietrzyć ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:48   

Cuda

Polazłam wyciągnąć żarówkę sygnalizatora by się dowiedzieć jaka to ma być i co...
Nie wyglądała na spalona więc włączyłam jeszcze raz kierunkowskazy i działają :lol:
Musiała być niedociśnięta albo coś....

Cytat:
niech spec sprawdzi przewody w wiązce tylnej klapy

Wybacz za penie durne pytanie , ale... po co?

Nie sprawdzałam prędkościomierza czy się aby też cudownie nie naprawił, ale w drodze do mechanika się okaże.

Naczytałam się tu trochę o problemach z prędkościomierzami i... mam nadzieje, że mi tej kasy za sprzęgło starczy.


Co do zapachu to mam nadzieje że to tylko to.
Jak byłam kupować samochód to też czułam ten smrodek, lecz miałam nadzieję że to była oznaka wady którą wtedy miał i rozgrzanego bardzo silnika, ale teraz...
Facet przejechał około 200 km i nadal intensywnie cuchnie spod maski. :bezradny:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10913
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:35   

Kara napisał/a:
Wybacz za penie durne pytanie , ale... po co?

skoro nie działało i się naprawilo, to nie wiadomo jak długo będzie naprawione ;)
a z tym prędkościomierzem, to pewnie w trakcie remontu sprzęgła jakoś popsuł impulsator w skrzyni :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 17:28   

Byłam u kolejnego speca który powiedział że to nie kable się poluzowały od prędkościomierza, ale nie miał czasu popatrzeć dokładniej, więc wiedzieć więcej będę w poniedziałek. :/

sTERYD napisał/a:

a z tym prędkościomierzem, to pewnie w trakcie remontu sprzęgła jakoś popsuł impulsator w skrzyni :???:


Nie wiecie czasem ile czasu trwa naprawa czegoś takiego ?


Co do migacza to zauważyłam, że czasem mu się miga trochę szybciej niż "koledze" po lewej.
Tak więc wstępny plan jest taki, by wymienić żarówkę bo jakaś taka przyżółkła troszkę, a potem zobaczymy co dalej.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 20:26   

Kara napisał/a:
Co do migacza to zauważyłam, że czasem mu się miga trochę szybciej niż "koledze" po lewej.
Obserwowałaś to w środku auta, patrząc na kontrolki kierunkowskazów? Jeżeli tak, to właśnie wtedy ta żarówka Ci nie styka - tak sygnalizowane jest nieświecenie którejkolwiek żarówki kierunkowskazów.
 
 
Kara 




Dołączyła: 07 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: z daleka



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 01:35   

Co do kierunkowskazu to nie kontrolka mrugała szybciej tylko sam kierunkowskaz w trakcie jazdy. Sama zaobserwowałam jadąc za tym samochodem innym samochodem.


Inne spostrzeżenia:
Pryska woda z rury wydechowej. Odpaliłam samochód i zostawiłam na chwilę ,jakieś 5-10 min włączony na luzie, po czym dodałam gazu i zauważyłam ze z rury wydechowej wylatywała fontanna wody. Dużo tego było, aczkolwiek płynu chłodzącego nie ubywało.
Czy to normalny objaw skraplania? Takie ilości?

Kolejne pytanie.
Wczoraj zaobserwowałam ubytek płynu chłodzącego do zera. Dolałam płynu i dziś trochę pojeździłam ciągle kontrolując poziom. Nie ubywało.


Zakładając że uszczelka pod głowicą została wymieniona, prawie wszystkie obejmy na rurkach są są nowe i została też wymieniona chłodnica, co innego może powodować ubytek płynu?
Czy możliwe jest by ubytek płynu był spowodowany zwykłym niedokręceniem zakrętki zbiorniczka?


I jeszcze raz zapytam: Ile może zająć naprawa prędkościomierza /wymiana impulsatora?

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 01:43   

Kara napisał/a:
Czy możliwe jest by ubytek płynu był spowodowany zwykłym niedokręceniem zakrętki zbiorniczka?

tak
Kara napisał/a:
Ile może zająć naprawa prędkościomierza /wymiana impulsatora?
w sumie trudno powiedzieć. czasem wystarczy poprawienie kabelków, więc to "chwila". sama wymiana to godzina moze dwie. Wszstko zależy od dokladnej diagnozy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10913
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 23:41   

ubywanie plynu na zimnym silniku moze tez byc spowodowane uszkodzeniem uszczelki kolektora ssacego... to tez by tlumaczylo fontanne wody z wydechu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 13:06   

Kara napisał/a:
co innego może powodować ubytek płynu?

Dokładne wyszczególnienie potencjalnych możliwości masz w technicznym FAQ na stronie klubowej ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 21:21   

sTERYD napisał/a:
ubywanie plynu na zimnym silniku moze tez byc spowodowane uszkodzeniem uszczelki kolektora ssacego... to tez by tlumaczylo fontanne wody z wydechu ;)


Pytanie.
Gdzie znajdę uszczelkę kolektora ssącego i jak ona wygląda?
I jak sprawdzić?
Posiadam Rover 45 1.6l z '00.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3637
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 04, 2008 22:57   

uszczelka jest na laczeniu kolektora ssacego z blokiem silnika, mozna napisac ze jest typu o-ring
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wymieniona pompa paliwa i dalej buczy
Robert66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 21, 2007 19:01
AndrewS
Brak nowych postów [R45] Utrata mocy i szarpanie na drugim biegu!!!
adrian23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Sie 02, 2008 16:07
adrian23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [biały dym, uszczelka głowicy uszczelka kolektora ssącego]
squid2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lip 26, 2015 16:34
sTERYD
Brak nowych postów [R400 2.0SDI 98r.] TURBO - utrata kopa po naprawie ?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Kwi 17, 2008 07:41
Kalah
Brak nowych postów [MG ZS] chłodnica wody
adrianp2004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 22, 2014 08:06
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink