Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16V 98r. Silverstone] Wymiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 16V 98r. Silverstone] Wymiana silnika
Autor Wiadomość
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 05, 2008 11:45   [R200 1.4 16V 98r. Silverstone] Wymiana silnika

Witam, mam już dość zabaw z moim Roverkiem... Olej mi wycieka (jak powiedział mechanik z bloku silnika, koszt samej robocizny około 800 PLN), do tego na wolnych obrotach po rozgrzaniu, zaczyna nierówno pracować, trzęsie się jak diesel :) . Wymieniałem świece i nic to nie pomogło. Do tego zauważyłem ostatnio małą bruzdę, rysę na silniku przy środkowej śrubie, która łączy kolektor z silnikiem... Zauważyłem to, gdy przypadkowo oparłem się o kolektor, i zauważyłem, że zaczyna się dławić. Natomiast gdy go odepchnę, to obroty wzrastają...

Wpadłem na pomysł, aby sprowadzić sobie z Anglii Rovera z takim samym silnikiem. I teraz pytanie : czy ktoś tak kiedyś zrobił i jakie by były ewentualne koszty wymiany takiego silnika.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 05, 2008 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 10:22   

Pietryk napisał/a:
Olej mi wycieka (jak powiedział mechanik z bloku silnika, koszt samej robocizny około 800 PLN),

Olej nie może wyciekać z bloku, bo w bloku nie ma dziur. Może wyciekać w miejscu, gdzie blok łączy się z innymi elementami i jednocześnie w tym miejscu znajduje się kanał olejowy. Mechanik albo wyraził się nieprecyzyjnie, albo chce Ciebie naciągnąć na niepotrzebną robotę.

Pietryk napisał/a:
do tego na wolnych obrotach po rozgrzaniu, zaczyna nierówno pracować, trzęsie się jak diesel

W jakiej kondycji elementy układu zapłonowego? Sprawdzałeś sondę lambda?

Pietryk napisał/a:
Do tego zauważyłem ostatnio małą bruzdę, rysę na silniku przy środkowej śrubie, która łączy kolektor z silnikiem... Zauważyłem to, gdy przypadkowo oparłem się o kolektor, i zauważyłem, że zaczyna się dławić.

Yyyy, kolektor ssący? O wydechowy być się poparzył...

Pietryk napisał/a:
Natomiast gdy go odepchnę, to obroty wzrastają...

Ty chyba nie piszesz o kolektorze, bo jego nie da się tak po prostu "odpiąć"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Maj 09, 2008 08:26   

Pisze o kolektorze ssącym tam jest plastyk. Może jest pęknięty i zaciąga lewe powietrze, dlatego zmiany w pracy silnika.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Maj 09, 2008 19:59   

Dokładnie, chodzi mi kolektor ssący (plastikowy ;))

Tak jak pisałem, wymieniałem świece, do tego pare miesięcy temu miałem wymieniany paluch (?) i kopułkę (nie chciał mi odpalić).

Co do wycieku oleju, to rzeczywiście może wyraził się mało precyzyjnie, albo to ja jako zupełny laik tak to zrozumiałem :) Ale chodziło mu zapewne o to, że cieknie właśnie w miejscu łączenia bloku z czymś innym, generalnie od dołu silnika jakoś... Powiedział, że przy takiej usterce trzeba praktycznie wyciągnąć silnik i rozkręcić go na drobne...


No chyba, że rzeczywiście koleś chce mnie naciągnąć. Może ktoś zna jakiegoś speca od Roverków na terenie Poznania?
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Maj 09, 2008 20:20   

Możesz bardziej opisowo określić z czego leci olej? :?:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Maj 10, 2008 20:34   

Miałem wymieniany zimering przy rozrządzie, bo wstępna diagnoza była, że z tego leci. Ale po wymianie okazało się że to nie to... 150 w plecy...

A olej wycieka gdzieś (patrząc od góry) z lewej strony tzn od strony pasażera :)
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 10, 2008 21:31   

Pietryk napisał/a:
generalnie od dołu silnika jakoś...

Pietryk napisał/a:

A olej wycieka gdzieś (patrząc od góry) z lewej strony tzn od strony pasażera :)

Może padł uszczelniacz wału?
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 11:04   

Możesz określić dokładniej w którym miejscu? Określenie strona od pasażera nic nie mówi więc trudno cokolwiek odpowiedzieć, mając na myśli sensowną odpowiedż.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 13:37   

Pietryk, - skontaktuj sie z PHJOWI albo przemo285 to sa znawcy Roverkow z okolic Poznania, oni Ci pomoga. przy nich mozesz spokojnie byc laikiem a oni cie nie obrabuja i naprawia, a tego mechaniora olej :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 17:39   

Rano prawie umarłem... Odpalam, a tam stuk, jakby silnik się rozleciał i nie odpalił.
Odpalił po paru próbach, ale z rury wyleciał i leciał cały czas siwy dym... Oczywiście pod samochodem wielka plama cieczy i w zbiorniczku wyrównawczym susza...
Czyli chyba doszła do tego wszystkiego jeszcze uszczelka pod głowicą jak się domyślam?

:cry:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 14:53   

Pietryk napisał/a:
Czyli chyba doszła do tego wszystkiego jeszcze uszczelka pod głowicą jak się domyślam?

Bardzo możliwe...
Jeżeli wyciekł płyn chłodniczy, to przede wszystkim poszukaj wycieku. Niekoniecznie musiało wycieknąć przez uszczelkę głowicy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 15:02   

Jak go odpaliłem, i dymił na biało, zgasiłem i wlałem do zbiornika zwykłe wody. Co mnie zdziwiło, nie wyciekło nic, auto przestało dymić na biało, tylko jeszcze bardziej nie równo chodziło.
Z wywiewów leci i zimne i ciepłe powietrze... Nie wiem. Dzisiaj jade go zostawić do mechaniksa i zobaczymy co powie...
Silniki na allegro już od 1200 stoją, więc nie wiem, czy jak mi powie, że naprawa tego wyniesie około 1000 to nie lepiej kupić cały silnik...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 15:10   

Pietryk napisał/a:
to nie lepiej kupić cały silnik...

...w niewiadomo jakim stanie... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 18:53   

Odkręciłem jedną ze świec, żeby zidentyfikować na którą nie pali, i przy pierwszej próbe siknął wodą z dziurki jak gejzer :)

Autko pojechało do mechanika i kazałem założyć mu uszczelkę nowego typu.
Zobaczymy co będzie dalej...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 19:57   

na ktorej to bylo swiecy ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 21:20   

jeśli na pierwszej to najpierw na próbę wymień uszczelkę kolektora ssącego ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 21:30   

Na czwartej...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 22:07   

a z której strony licząc??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 22:15   

Od rozrządu czyli chyba przy skrzyni biegów.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 22:21   

to uwidętnie HGF :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 16V Silverstone '99 3d]
Wyciek ze skrzyni !
introooz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Kwi 05, 2009 09:39
Himen
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '99 Silverstone]
Proszę o pomoc
introooz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 15, 2009 15:19
DANTE79R
Brak nowych postów [R200 1.4 Si 98] wymiana silnika z R25
extermi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Lip 18, 2009 09:57
timer
Brak nowych postów [R200] - wymiana silnika
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 06, 2008 11:00
dante27



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink