Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Czy ktoś rozwiązywał już ten problem, trochę mnie drażni to cykanie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. Dzieje mi się to od ok miesiąca, na początku z drzwi wydobywał się dziwny, nieprzyjemny odgłos tak jakby metal tarł o metal (skrzypienie), potraktowałem ogranicznik magicznym WD40 i skrzypienie ustało, ale zaczęło się strzelanie (cykanie) tak mniej więcej jak drzwi są w połowie otwarte / zamknięte. Co z tym zrobić???
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:28, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 12:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niestety mam to samo w drzwiach od strony kierowcy. Przy otwieraniu/zamykaniu drzwi słychać dość głośne "pyknięcie". Wiem skąd ten dźwięk się wydobywa ale nie naprawiałem bo mam ważniejsze usterki (słynne falowanie obrotów na zimnym silniku).
Takie strzelanie dobija mnie przy jednych drzwiach z tyłu (R 214i). Nie często ich otwieram ale wkurzające to... (to są te momenty, w których drzwi mają tak jakby takie ograniczniki zamykania/otwierania, np w połowie i przy niemal całkowitym otwarciu czujemy taki opór)-to właśnie w tych miejscach u mnie pyka(strzela) nienaturalnie.
U mnie też to słychać przy ograniczniku, tylko nie wiem czy trzeba coś dokręcić, nasmarować
Obawiam się, że wymienić...
ZTCP to tam jest taki kołeczek, który się wyrabia...
Na razie się przyzwyczaiłem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Chodzi o ten kołeczek, który trzyma ogranicznik przy samochodzie
Tak, o ten - wg mojego mechanika to tam jest problem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
też tak mam w moim R620. Ten odgłoś wydaje ogranicznik, prawdopodobnie zawleczka jest już wyrobiona i jest luz w tej dziurze gdzie ona siedzi i ramie ogranicznika łączące drzwi z karoseria w nią strzela. Myślę że wymiana zawleczki na ciaśniejszą oraz przesmarowanie ramienia ograniczka zlikwiduje problem. Ale sam tego jeszcze nie próbowałem...
Witam, w mojej 400 też jest głośne "STUK" przy otwieraniu drzw i dokładnie jest to miejsce łączenia ogranicznika z karoserią. Nie wiem tylko czy to sworzeń się już wyrobił i trzzeba kupić w Tomateam za 6zł czy to 'tulejka' się powiększyła i trzeba kombinować coś grubszego do przetkania? smarowałem już bernerem i smarem ale nic nie daje:/ myślicie że sworzeń załatwi sprawę?
Widać Twój Włoch nie używał drzwi.
Ten problem to standard w R600 i R800 - ja się przyzwyczaiłem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
W moim R25 tylne drzwi namiętnie robią KLIK KLIK..., a przednie po KLIK cicho pojękują
Przód smarowałem tawotem, WD-40, smarem silikonowym.... tak czy siak po czasie będą klikać...
Nawet wyciągałem te ograniczniki. I problem stanowią takie dwie małe rolki umieszczone w plastiku. Wydaje mi się że po czasie przestają one się kręcić i odskakiwać przy zgrubieniu na ograniczniku.
_________________ pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez lineumaciel Pon Maj 05, 2008 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Ja u siebie z tyłu tez miałem ten problem ale potraktowałem zawiasy i ograniczniki drzwi olejem przez cieniutka rurkę (zeby nie upaćkać niepotrzebnie wszystkiego) i poskutkowało... na jak długo Sie zobaczy
W R600 wyrabia się taki kołeczek i raczej trzeba go wymienić.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
...a ja przed chwilą przeczytałem biuletyn serwisowy dot. tego klikania, bo się u mnie chyba też zaczęło (takie głuche klikanie przy słupku środkowym po stronie kierowcy)
Tam piszą, aby odkręcić ten odbojnik (ang. striker) ze słupka, wyczyścić słupek, obrócić odbojnik o 180 stopni, nasmarować i już... Niby trzeba użyć nowych śrub montażowych i dokręcać momentem 24 Nm
Ma to pomóc w "majority of instances"
Jeśli nie pomoże, to trzeba zaaplikować dodatkowe smarowanie również zamka w drzwiach.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum