Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pomocy!!!Dławienie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pomocy!!!Dławienie silnika
Autor Wiadomość
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 22:26   [R620] Pomocy!!!Dławienie silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Mam na imie Krzysiek i od 3 dni jestem wlasicielem przecudnej urody R620Sdi, ale niestety juz mam problem. Mianowicie podczas jazdy, a szczegolnie na wolnych obrotach silnik zaczyna bardzo nierowno pracowac, jakby sie dławił. Nie gasnie ale wpada w dosc silne wibracje, a po chwili wszystko wraca do normy. Przy spokojnej jezdzie na trasie tego praktycznie nie czuc, ale na skrzyzowaniu mam wrazenie ze niewiele mu brakuje aby zgasł, i przy przyspieszaniu tez mu sie zdarza taki spadek mocy. Nie dzieje sie to zawsze, ale dosc czesto, najczesciej w najmniej spodziewanych momentach. I bez wzgledu na temperature. Robi mi tak zarowno zimny jak i rozgrzany. Czy moze ktos spotkał sie z podobnym przypadkiem? Bede wdzieczny za kazdą pomoc lub sugestie. Pozdrawiam klubowiczow.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 22:34   

Pierwszą sprawą będzie sprawdzenie filtra paliwa, jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany warto zakupić nowy. Do tego filtr powietrza. Tak czy siak wypada to wymienić na sam początek, a jeżeli nic to nie da to będziemy szukać dalej. Czy podczas tych momentów nierównej pracy świeci sie kontrolka silnika?
 
 
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 22:41   

Miesiac temu miał wymieniony kompletny rozrzad, ale o filtrach w ksiazce serwisowej nie ma ani słowa. Zadna kontrolka na tablicy sie nie zapala.Wymienie te filterki i w razie problemow sie odezwe. Dodam tylko że z zapalaniem auta nie mam najmniejszego problemu. Jeśli ma ktos jeszcze jakies sugestie prosze pisac.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 22:47   

Zobacz jeszcze przy okazji rurę dolotową do filtra powietrza, czy aby nie jest przytkana czymś i czy ma wlot umieszczony tak, aby dopływ powietrza był swobodny. Możesz też użyć preparatu do czyszczenia wtrysków dla diesla, nie zaszkodzi a może pomóc ;)
 
 
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 23:27   

Jeszcze jedno. Moze to cos wniesie do rozwiazania sprawy. Zauważyłem ze wskazowka od temperatury rusza sie (a własciwie nierusza) w bardzo minimalnym stopniu. Praktycznie dochodzi jakies 1-2mm powyżej niebieskiej kreski i dalej stop. Natomiast nawiew ładnie grzeje do wnetrza auta. Czy to termostat? I czy te objawy ktore opisalem jako dławienie, moga byc spowodowane niedogrzaniem silnika?[/list]
 
 
MP
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 08:03   Re:

Prześcigaj trochę maszynkę. Mi przy 4000 obr/min. na trójce zapaliła się kontrolka silnika i odcięło dopływ paliwa. Po restarcie było ok.

Spróbuj tego:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=25348

Ten wężyk, o którym pisałem jest do wspomagania hamulców. Obudowa silnika drgając przecierała go.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 08:35   

Jesli wskazówka od temperatury Ci się nie rusza, to możesz mieć walnięty termostat. Wskazówka po rozgrzaniu silnika powinna być w połowie skali.
Jesli nie jest - duże prawdopodobieństwo, że kończy Ci się termostat.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 09:12   

Moim zdaniem uwalony termostat nie spowoduje szarpania silnika na wolnych obrotach , ani też spadku mocy na wyższych.
Warto by tradycyjnie sprawdzić całą wiązkę elektryczną silnika (na początek wszystkie wtyczki -czyszczenie +smarowanie sprayem do styków)+ błędy kompa.

Wracając do wskaźnika temperatury -może to nie termostat tylko czujnik jest uszkodzony albo ma przerwę w obwodzie np: zaśniedziała złączka.
 
 
MP
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 05, 2008 00:07   

Dokładnie. Przede wszystkim wiązka elektryczna. Dobre sprawdzenie na całej jej długości powinno pomóc.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Kwi 05, 2008 09:16   

odnosiłem się do podłej wysokości wskazówki temperatury. A przy tego typu problemach - pierwszą rzeczą byłoby sprawdzenie wszystkich wiązek (tych które nas dręczą) :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Kwi 05, 2008 09:21   

MP napisał/a:
Przede wszystkim wiązka elektryczna.


Coś w tym jest, ponieważ po zakupie autka też miałem wahania obrotów szczególnie przy dojeździe do świateł na luzie, obroty zatrzymywały sie na 1200 - 1300 i dopiero po chwili spadały do nominalnych (czasem nawet poniżej), albo na wolnych czasami "pulsowały" , po przeczyszczeniu połączeń elektrycznych problem zniknął, nie zapamiętałem tylko które złącze :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Pią Maj 09, 2008 18:41   

Ponieważ rozwiazalem problem, dziekuje za wszystkie sugestie. Ponieważ mialem do wymiany termostat zacząlem od tego elementu i okazalo sie że po wymianie termostatu objawy dławienia ustąpiły jak reka odjął. Nie moge wykluczyc czy faktycznie podczas wymiany termostatu po ponownym podłaczeniu elektryki przyczyna dlawienia nie leżała w wiązce. W każdym razie podczas tej wymiany wszystko wrocilo do normy i poza lekkim falowaniem, (nie obrotow- na obrotomierzu wskazowka wskazuje ok 750 ) tylko słysze to podczas postoju na skrzyżowaniu na biegu jałowym, jak silnik pracuje przyspieszaja i zwalniajac, ale w bardzo delikatnym stopniu, wiec mi to nie przeszkadza. Dzieki wszystkim za pomoc i pozdr. Roverkowiczow;) [/list]
 
 
MP
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 09, 2008 21:40   

To falowanie dźwięku to normalka. U mnie też to jest od samego początku. Tak po prostu chodzi ten silnik.
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 21:13   

MP napisał/a:
To falowanie dźwięku to normalka

MP napisał/a:
Tak po prostu chodzi ten silnik

Nie do końca -ja pozbyłem sę falowania. Przy okazji uszczelniania pompy wtryskowej wyczyściłem elektrozawór paliwa (ten wkręcony do pompy wtryskowej po lewej stronie, blisko przewodów wysokiego ciśnienia). Wcześniej kilka razy sprawdzałem wiązkę elektryczną i układ paliwa -bez rezultatów. Od trzech miesięcy silnik pracuje bez czkawki :mrgreen:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:46   

u mnie w R 220 SDi przyczyną falowania obrotów był czujnik temp. paliwa.... po jego wymianie jak ręką odjął
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Drgania dławienie się pracy silnika
batman1021 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Lis 26, 2010 18:22
sammer21
Brak nowych postów [R620] POMOCY!! Jak otworzyć pokrywę silnika??
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 15 Czw Wrz 02, 2010 11:25
Perez
Brak nowych postów [Accord] Dławienie silnika
iroman Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Cze 23, 2015 09:57
R.E.D.
Brak nowych postów [620ti] dławienie silnika podczas dodawania gazu
jakubrutkowski Rover serii 600, Honda Accord 10 Pią Maj 04, 2012 14:23
EE9
Brak nowych postów [R620] Pomocy
Gość Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Sie 15, 2008 21:24
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink