Panowie ratujcie. Hamulce się grzeją. Nie do końca odbijają na tarczy. Już 2 razy czyściłem tłok i odpowietrzałem cały układ i nic. Druga sprawa to ABS, moim zdaniem za wcześnie się włącza, czy jest jakaś możliwość jego opóźnienia?? Mimo wszystko to jest drugorzędna sprawa, bo z tymi grzejącymi się hamulcami daleko nie zajadę. Felgi są tak gorące, że ciężko ich dotknąć.
Ostatnio zmieniony przez Paul Czw Maj 15, 2008 20:19, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 12:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyszczenie samego tłoczka to trochę mało
Musisz DOKŁADNIE wyczyścić całe prowadzenie klocków w zaciskach a potem nasmarować (smarem miedzianym na przykład). Na koniec sprawdzić, czy klocki dobrze chodzą w obie strony (lekko, gładko i bez zacięć).
Coś mi się wydaje, że tan tłoczek nie wchodzi do końca, nie odbija tak jak powinien, tylko czego to wina.
Nasmarowałem, odpowietrzyłem i jak zakręciłem koło to nie kręci się całkiem luźnie (na podnośniku). Zaraz przystąpię do drugiej strony.
rzeczywiście tłoczek nie wlazł do końca...
możesz go wyjąć i przeczyścić w środku. Z przodu to akurat niezbyt skomplikowane...
mozesz też przy okazji wymienić uszczelniacze (reperaturkę) za kilkanaście złych
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja tego gada (tłoczek) 2 razy czyściłem w środku, wylewając płyn, smarując i wciskając go w tą gumę. Oczywiście ręcznie go dobiję do spodu, ale w takim położeniu już go 3 raz widzę, jak robię tę nieszczęsne hamulce. Następnym razem jak mi sie ktoś pod koła pchał będzie to chyba hamował nie będę....
Druga sprawa to ABS, moim zdaniem za wcześnie się włącza, czy jest jakaś możliwość jego opóźnienia??
Z praktycznych zabaw "zrób to sam" z Roverem 400 zbyt wcześnie włanczający się ABS był przyczyną tego że jeden z czujników był za blisko pierścienia ABs piasty.Musisz sprawdzić który jest za blisko. Podejrzewam, że to będzie raczej z tyłu. Musisz uważać żeby go nie odsunąć od pierścienia za daleko bo wtedy ABS świecił nie będzie i działał też nie będzie .
Rozebrać, wyczyścić, kupić reparaturki .. dobrze złożyć .. i musi działać + oczywiście wymiana płynu hamulcowego, przy okazji przy okazji polecam klocki ATE, a odradzam Ferodo - za twarde ...
Ferrodo Premier - miękkie a już na pewno bardziej niż "skały" ATE.
Ja dzisiaj wymieniłem Ferrodo na ATE z przodu. Ferrodo siedziały od 2006 roku i nie zjechały się praktycznie wcale, jak nówki, mogę Ci pokazać zdjęcia... możesz się domyślić jak dostały tarcze...jak dla mnie zdecydowanie za twarde... na ATE złego słowa nie powiem ...
Ferrodo Premier - miękkie a już na pewno bardziej niż "skały" ATE.
Ja dzisiaj wymieniłem Ferrodo na ATE z przodu. Ferrodo siedziały od 2006 roku i nie zjechały się praktycznie wcale, jak nówki, mogę Ci pokazać zdjęcia... możesz się domyślić jak dostały tarcze...jak dla mnie zdecydowanie za twarde... na ATE złego słowa nie powiem ...
Jakie miałeś te Ferrodo? Bo jest kilka modeli - również twarde. A po jednym dniu też trudno ocenić klocki. Ja na ATE jeździłem rok i nie mam o nich dobrego zdania. Ale to moja subiektywna ocena.
Teoretycznie jeśli klocki ATE to i tarcza ATE itd.
Ostatnio zmieniony przez Dzenson Pią Kwi 25, 2008 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Tezy jeszcze nie potwierdziłem, bo auto zarazie stoi, ale wszystko na to wskazuje ponieważ tłok nie odbija do końca, a pompa hamulcowa jest dwustopniowa i wychodzi na do, że działa tylko jeden stopień, tzn, tak jakby cały czas był lekko wciśnięty hamulec, choć nie jest.
Była jeszcze opcja żeby wyregulować na samym pedale, ale tam jest wszystko OK.
Jak się wszystko wyjaśni w 100% to napiszę co i jak.
Klocki Performance należą do najtwardszych klocków z serii Ferodo. I te klocki właśnie z tego powodu nie nadają się do jazdy miejskiej, spokojnej ponieważ nigdy przy takich założeniach nie osiągną optymalnych warunków pracy. Pomijam kwestie pozostałych elementów układu hamulcowego.
Klocki dobiera się do osiągów pojazdu i tego czy chcemy te osiągi wykorzystywać. Jeśli zamontujemy klocki nieodpowiadające temu co wyżej napisałem - ocenione zostaną w sposób subiektywny przez kierowce jako słaby produkt. Może wystąpić również piszczenie przy takim rozwiązaniu - klocki sportowe/styl jazdy bardzo miejski.
Dlatego ja używam Premier - mój styl jazdy = niższe zakresy temperatur = brak bąbli fenolowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum