Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Zdechła turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Zdechła turbina
Autor Wiadomość
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 22:34   [R820] Zdechła turbina
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Jak wyżej. Dzisiaj przestała pracować. Samoch. jest słabszy aczkolwiek mozna sie poruszać normalnie. Przy podnoszeniu obrotów silnika rura gumowa, która dochodzi do przepustnicy robi się płaska niewiem czy ma to znaczenie i czy to jest powód braku pracy turbiny czy tez jest to skutek. Mam zamiar sprawdzic intercooler, byc moze jest tam cos nie tak, a może jakies inne sugestie.
Dzieki
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 22:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 14:37   

Jak się rozwinęła sytuacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 22:46   

piter34 napisał/a:
Jak się rozwinęła sytuacja?


Zatarła sie. Turbina stoi,nie można jej obrócić. Tyle narazie wiem.Własnie ją wymontowuje.
Pytanie tylko co było powodem.

Dzięki Piter za odzew.
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 22:55   

marcus napisał/a:

Zatarła sie. Turbina stoi,nie można jej obrócić. Tyle narazie wiem.Własnie ją wymontowuje.
Pytanie tylko co było powodem.


Zatrzeć mogły się tylko łożyska. Dlaczego? Słabe smarowanie. Katowałeś zimną, wyłączałeś gorącą albo starość, kiepski olej, nie odpowietrzone przewody po wymianie oleju .....
Nie było słychać wycia przed padnięciem? Łożyska musiały już krzyczeć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 11:24   

Wojtek napisał/a:
Nie było słychać wycia przed padnięciem? Łożyska musiały już krzyczeć.

Wlasnie w tym rzecz, że nie było żadnych objawów padania. Żadnych hałasów, zgrzytów czy też świstów. Poprostu przestała działać. Myśle że starość swoje zrobiła i łozyska nie wytrzymały.Swoją drogą to ja raczej nie wariuje i staram się niezapominać o schładzaniu. Ale czasamiróżnie to bywa.
Myślę że jest to także efekt pracy mojego pierwszego pseudomechanika, który rok temu naprawiał a właściwie wymieniał silnik , i tak nabałaganił, że do dzis znajduje jego fekty "tajemniczej" wiedzy.

Dzieki Wojtek, na szczęście mam drugą z drugiego silnika. Mam nadzieję ze dam radę zrobić, i będzie dobrze. No i chyba będę musiał dać gdzieś regenerować . Ale to później
Jescze jedno jak odpowietrzyc po wymianie oleju. Co prawda bedzie to robił juz mechanik,ale ja wolał bym tez wiedzieć.
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 09:49   

marcus, zamontowałeś już nową turbinę?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:50   

marcus napisał/a:

Jescze jedno jak odpowietrzyc po wymianie oleju. Co prawda bedzie to robił juz mechanik,ale ja wolał bym tez wiedzieć.


Tego nie wiem. Trochę teoretyzuję. W necie spotykamy się z opiniami by wykonywać wymianę oleju w sposób normalny, ale... No właśnie. Patrz pkt.3
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacja.htm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 15:02   

chodzi po prostu o sprawdzenie czy jest prawidłowe ciśnienie w wężach i żeby przy pierwszym odpaleniu nie ruszyła na sucho (przy wymianie oleju lub wymianie sprężarki chociaż w tym przypadku zaleca sie tez wymianę oleju, należy podłączyć sprężarkę zostawiając przewód olejowy zakręcić parę razy rozrusznikiem az pokaże sie olej potem przykręcić wężyk zakręcić ponownie przez ok 20-30sek uruchomić silnik zostawić na 2-3min bez dodawania gazu). W sumie sama wymiana sprężarki nie jest skomplikowana trzeba pamiętać tylko żeby wszystko dobrze złożyć. Odnośnie pogiętego węża od przepustnicy do IC sprawdź czy nie jest za bardzo naciągnięty albo za luźny oraz czy cybanty dobrze trzymają i nie puszczają powietrza. Jednocześnie sprawdź czy nie ma w nim za dużo oleju kończąca sprężarka potrafi wywalić tam dużo oleju to samo tyczy sie IC warto go dokładnie przepłukać. Co do samej sprężarki z tym modelem są problemy wiec wysyłaj od razu do REAM POLAND jedyna firma która porządnie regeneruje turbiny :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 21:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Antena
Perez Rover serii 800 6 Sob Lut 19, 2011 20:07
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 19:21
sTERYD
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink