Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Jak wyżej. Dzisiaj przestała pracować. Samoch. jest słabszy aczkolwiek mozna sie poruszać normalnie. Przy podnoszeniu obrotów silnika rura gumowa, która dochodzi do przepustnicy robi się płaska niewiem czy ma to znaczenie i czy to jest powód braku pracy turbiny czy tez jest to skutek. Mam zamiar sprawdzic intercooler, byc moze jest tam cos nie tak, a może jakies inne sugestie.
Dzieki
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 22:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 22:55
marcus napisał/a:
Zatarła sie. Turbina stoi,nie można jej obrócić. Tyle narazie wiem.Własnie ją wymontowuje.
Pytanie tylko co było powodem.
Zatrzeć mogły się tylko łożyska. Dlaczego? Słabe smarowanie. Katowałeś zimną, wyłączałeś gorącą albo starość, kiepski olej, nie odpowietrzone przewody po wymianie oleju .....
Nie było słychać wycia przed padnięciem? Łożyska musiały już krzyczeć.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Maj 01, 2008 11:24
Wojtek napisał/a:
Nie było słychać wycia przed padnięciem? Łożyska musiały już krzyczeć.
Wlasnie w tym rzecz, że nie było żadnych objawów padania. Żadnych hałasów, zgrzytów czy też świstów. Poprostu przestała działać. Myśle że starość swoje zrobiła i łozyska nie wytrzymały.Swoją drogą to ja raczej nie wariuje i staram się niezapominać o schładzaniu. Ale czasamiróżnie to bywa.
Myślę że jest to także efekt pracy mojego pierwszego pseudomechanika, który rok temu naprawiał a właściwie wymieniał silnik , i tak nabałaganił, że do dzis znajduje jego fekty "tajemniczej" wiedzy.
Dzieki Wojtek, na szczęście mam drugą z drugiego silnika. Mam nadzieję ze dam radę zrobić, i będzie dobrze. No i chyba będę musiał dać gdzieś regenerować . Ale to później
Jescze jedno jak odpowietrzyc po wymianie oleju. Co prawda bedzie to robił juz mechanik,ale ja wolał bym tez wiedzieć.
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:50
marcus napisał/a:
Jescze jedno jak odpowietrzyc po wymianie oleju. Co prawda bedzie to robił juz mechanik,ale ja wolał bym tez wiedzieć.
Tego nie wiem. Trochę teoretyzuję. W necie spotykamy się z opiniami by wykonywać wymianę oleju w sposób normalny, ale... No właśnie. Patrz pkt.3
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacja.htm
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
chodzi po prostu o sprawdzenie czy jest prawidłowe ciśnienie w wężach i żeby przy pierwszym odpaleniu nie ruszyła na sucho (przy wymianie oleju lub wymianie sprężarki chociaż w tym przypadku zaleca sie tez wymianę oleju, należy podłączyć sprężarkę zostawiając przewód olejowy zakręcić parę razy rozrusznikiem az pokaże sie olej potem przykręcić wężyk zakręcić ponownie przez ok 20-30sek uruchomić silnik zostawić na 2-3min bez dodawania gazu). W sumie sama wymiana sprężarki nie jest skomplikowana trzeba pamiętać tylko żeby wszystko dobrze złożyć. Odnośnie pogiętego węża od przepustnicy do IC sprawdź czy nie jest za bardzo naciągnięty albo za luźny oraz czy cybanty dobrze trzymają i nie puszczają powietrza. Jednocześnie sprawdź czy nie ma w nim za dużo oleju kończąca sprężarka potrafi wywalić tam dużo oleju to samo tyczy sie IC warto go dokładnie przepłukać. Co do samej sprężarki z tym modelem są problemy wiec wysyłaj od razu do REAM POLAND jedyna firma która porządnie regeneruje turbiny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum