Dzis podczas jazdy do pracy zapalila mi sie lampka "check engine" (zolta z rysynkiem silnika).
Pali sie caly czas. Nie ma zadnych objawow awarii. Wszystko chodzi tak jak powinno (przynajmniej to co mozna zbadac organoleptycznie).
Pytania:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ?
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.
Samochod to R25, 2002r.
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Ostatnio zmieniony przez mt Czw Sty 17, 2008 10:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 10:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dodam ze ostatno zalozylem nowa sonde lambda (uniwersalna, calkiem tania ).
Nie ma jakiejs procedury w stylu "przekrec dwiescie razy kluczykiem a skasujesz bledy?"
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
A taki by sie nadal?
http://tiny.pl/psm5
Niby jest napisane ze Rover ale jak wiadomo nie wszystkie sa takie same. Interesuje mnie czy zadziala z R25 rocznik 2002, benzyna, 1.4 16V, 83KM.
Pozdr
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
[R25 ,1,4,16v]
No to jest nas conajmniej dwóch.
U mnie też wszystko chodzi jak należy a lampka kontrolna silnika świeci ( poprzednio z przerwami a teraz ciągle)
Jak dojdę przyczyny dam znać
Żeby go zdiagnozować musisz wyszukać jakąś stację obsługi z programem rovera lub z testerem spełniającym protokół normy ISO 14230-4
( Standardem są 4 protokoły:
-J 1850 PWM piny w 16-to pinowym złączu 2,4,5,10,16 (głównie FORD)
-J1850pW piny 2,4,5,16 ale nie 10 (General motors oraz Chrysler)
-ISO 9141-2 piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie15 (Europa i Azja)
-ISO 14230-4 piny w moim roverku 1,3,4,7,16 (podobno mogą być też
jakieś inne)
4 to masa, 16 to 12v ,7 to linia K(ISO)
Inne protokoły nie są dopuszczalne.
Testerek warto kupić - są na Allegro, najlepiej z językiem polskim, żeby nie dukać tego cholernego angielskiego. Nie są aż takie drogie, patrząc, że za test zapłacisz ok 100zł.
Moim problemem okazał się jeden z wtryskiwaczy którego chyba trzeba będzie wyjąć i przeczyścić ( na razie wlałem do baku jakieś STP,jest na stacjach benzynowych,zobaczę co będzie)
Zapewne zauważyłeś, że 83 KM to zdechlak, ja zmienię w przyszłości przepustnicę,
z przświtu 48 na 52 mm ( z nowymi warunkami musi być jeszcze oswojony KOMP)
- szczególy -jeśli zechcesz.
takie: http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm
Podlacza sie do laptopa przez USB. Jeszcze nie doszlo. Jak przyjdzie opisze czy i jak dziala.
Obsluguje wiekszosc protokolow wiec powinien smialo dzialac z Roverem.
Poza tym wyczytalem ze R ktore maja dwie sondy lambda(druga zaraz za katalizatorem - dla R25 sa to produkowane od 2002 lub 2001 bodajze roku) sa w pelni zgodne z OBD/OBD2 (podczas gdy starsze R200 korzystaly ze specyficznego protokolu stworzonego przez firme Rover) - wiec kazdy interfejs obslugujacy ISO powinien pojsc.
Pozdrawiam,
ps. 83KM to rzeczywiscie mul jakich malo. Do dojazdow do pracy wystarczy..
Czy 48mm to standardowa przepustnica? W jakich modelach zakladano 52mm?
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Ostatnio zmieniony przez mt Pią Mar 21, 2008 01:15, w całości zmieniany 2 razy
Znajdziesz tam sporo informacji na temat podniesienia mocy, przez zmianę przepustnicy na 52mm.
Są tam odnośniki do innych stron.
Wszystko jednak po angielsku.
Pozdrawiam.
Gdybyś kupował przepustnicę 52mm , daj namiar na sprzedającego (najlepiej na e-mail)
Jak będzie miał drugą to pewnie też kupię.
[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 20:05 ]
Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe tylko za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.
Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Moze byc jakikolwiek byle na czipsecie Elm327.
Sporo tego jest na ebayu. Wszystko z Hong Kongu. Z moim Roverem jak juz pisalem dziala znakomicie. A dziala dla tego ze od 2001 (czy tez 2002) roku Rovery byly w pelni zgodne z ISO. Z tego co znalazlem na necie wyznacznikiem jest obecnosc drugiej sondy lambda(zaraz za katalizatorem).
Pozdrawiam,
_________________ Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum