Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4, '02] Kasowanie błedów
Autor Wiadomość
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 10:44   [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów

Witam,

Dzis podczas jazdy do pracy zapalila mi sie lampka "check engine" (zolta z rysynkiem silnika).
Pali sie caly czas. Nie ma zadnych objawow awarii. Wszystko chodzi tak jak powinno (przynajmniej to co mozna zbadac organoleptycznie).
Pytania:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ? :]
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.
Samochod to R25, 2002r.

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Ostatnio zmieniony przez mt Czw Sty 17, 2008 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 17, 2008 10:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 10:55   

Mt, podaj w temacie, w nawiasie, typ silnika i rocznik, bo to ważne.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:54   

mt napisał/a:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?

Kilkaset złotych na allegro, ale nie wskażę konkretnego. Poszukaj. ;-)

mt napisał/a:
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ? :]

Moim zdaniem wystąpiła i trwa nadal.

mt napisał/a:
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.

Testerem diagnostycznym trzeba skasować.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:03   

może to być usterka producencka,a w tym wypadku tylko testbook
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:18   

Witam,

Dodam ze ostatno zalozylem nowa sonde lambda (uniwersalna, calkiem tania :] ).
Nie ma jakiejs procedury w stylu "przekrec dwiescie razy kluczykiem a skasujesz bledy?" :)


Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 14:54   

właśnie od sondy są takie błędy , no i niestety nie ma takiej procedury.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 15:54   

Witam,

A taki by sie nadal?
http://tiny.pl/psm5
Niby jest napisane ze Rover ale jak wiadomo nie wszystkie sa takie same. Interesuje mnie czy zadziala z R25 rocznik 2002, benzyna, 1.4 16V, 83KM.

Pozdr
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 17:07   

"Powinien" działać... :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 19:57   

Witam,

Jeszcze jedna rzecz:
Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa?

Pozdrawiam,

mt
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 18, 2008 11:25   

mt napisał/a:
Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa?

16-pinowe złącze OBD znajduje się w tym samym miejscu co w R200. Za konsolą środkową, mniej więcej na wysokości popielniczki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
JSkok 




Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 12:49   

[R25 ,1,4,16v]
No to jest nas conajmniej dwóch.
U mnie też wszystko chodzi jak należy a lampka kontrolna silnika świeci ( poprzednio z przerwami a teraz ciągle)
Jak dojdę przyczyny dam znać

JS
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Lut 02, 2008 12:55   

świeci ponieważ występuje usterka:

a) zakłucenie działania sondy
b) usterka katalizatora
c) rozprogramowana norma spalinowa
d) zakłucenie działania cewki

jeśli nic bliżej nie znajdziesz to zapraszam do siebie nie jest daleko :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
JSkok 




Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 21, 2008 19:19   

Obiecałem że odpiszę

Masz takiego samego roverka jak ja.

Żeby go zdiagnozować musisz wyszukać jakąś stację obsługi z programem rovera lub z testerem spełniającym protokół normy ISO 14230-4
( Standardem są 4 protokoły:
-J 1850 PWM piny w 16-to pinowym złączu 2,4,5,10,16 (głównie FORD)
-J1850pW piny 2,4,5,16 ale nie 10 (General motors oraz Chrysler)
-ISO 9141-2 piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie15 (Europa i Azja)
-ISO 14230-4 piny w moim roverku 1,3,4,7,16 (podobno mogą być też
jakieś inne)
4 to masa, 16 to 12v ,7 to linia K(ISO)


Inne protokoły nie są dopuszczalne.

Testerek warto kupić - są na Allegro, najlepiej z językiem polskim, żeby nie dukać tego cholernego angielskiego. Nie są aż takie drogie, patrząc, że za test zapłacisz ok 100zł.

Moim problemem okazał się jeden z wtryskiwaczy którego chyba trzeba będzie wyjąć i przeczyścić ( na razie wlałem do baku jakieś STP,jest na stacjach benzynowych,zobaczę co będzie)

Zapewne zauważyłeś, że 83 KM to zdechlak, ja zmienię w przyszłości przepustnicę,
z przświtu 48 na 52 mm ( z nowymi warunkami musi być jeszcze oswojony KOMP)
- szczególy -jeśli zechcesz.

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 19:24 ]
Skoryguj usterkę maszynopisu J1850pW - zastąp J 1850VPW
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Lut 28, 2008 15:06   

Witam,

Kupilem urzadzenie diagnostyczne.

takie: http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm
Podlacza sie do laptopa przez USB. Jeszcze nie doszlo. Jak przyjdzie opisze czy i jak dziala.
Obsluguje wiekszosc protokolow wiec powinien smialo dzialac z Roverem.
Poza tym wyczytalem ze R ktore maja dwie sondy lambda(druga zaraz za katalizatorem - dla R25 sa to produkowane od 2002 lub 2001 bodajze roku) sa w pelni zgodne z OBD/OBD2 (podczas gdy starsze R200 korzystaly ze specyficznego protokolu stworzonego przez firme Rover) - wiec kazdy interfejs obslugujacy ISO powinien pojsc.

Pozdrawiam,

ps. 83KM to rzeczywiscie mul jakich malo. Do dojazdow do pracy wystarczy..
Czy 48mm to standardowa przepustnica? W jakich modelach zakladano 52mm?
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
Ostatnio zmieniony przez mt Pią Mar 21, 2008 01:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 28, 2008 15:51   

mt napisał/a:
W jakich modelach zakladano 52mm?

To jest standard i montowano to w 1.4 103KM. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
JSkok 




Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 28, 2008 16:50   

Proponuję, przestudiuj stronę jak niżej:


http://www.mgf.ultimatemg..._body/index.htm

Znajdziesz tam sporo informacji na temat podniesienia mocy, przez zmianę przepustnicy na 52mm.

Są tam odnośniki do innych stron.
Wszystko jednak po angielsku.

Pozdrawiam.

Gdybyś kupował przepustnicę 52mm , daj namiar na sprzedającego (najlepiej na e-mail)
Jak będzie miał drugą to pewnie też kupię.

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 20:05 ]
Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe tylko za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.

Patrz :
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm

JS
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 01:15   

Witam,


Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.



Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 11:18   

mt napisał/a:
Witam,
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.


To w końcu SRS czy check engine się palił? :roll:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 12:47   

mt napisał/a:
http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm

mt napisał/a:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R.

Nie działa już ten link :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:39   

Witam,
Zdaje sie ze link nie dziala.

Tutaj link z eBaya do takiego samego urzadzenia:

http://tinyurl.com/34d8tm

Moze byc jakikolwiek byle na czipsecie Elm327.
Sporo tego jest na ebayu. Wszystko z Hong Kongu. Z moim Roverem jak juz pisalem dziala znakomicie. A dziala dla tego ze od 2001 (czy tez 2002) roku Rovery byly w pelni zgodne z ISO. Z tego co znalazlem na necie wyznacznikiem jest obecnosc drugiej sondy lambda(zaraz za katalizatorem).

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r216, 97r] Odczyt i kasowanie bledow SRS
krzycho1702 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Wrz 18, 2009 17:39
krzycho1702
Brak nowych postów [rover 25, 2.0 diesel] błędy, odczyt i kasowanie
qbahc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Kwi 11, 2012 18:53
Adrian
Brak nowych postów [MG ZR] [Kody błędów mg zr]
kasiulaf22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Lis 23, 2014 20:05
kasiulaf22
Brak nowych postów [MG ZR 160]Pomoc w interpretacji błędów
venon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Kwi 29, 2009 09:19
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 2,0 IDT brak mocy (71km) zero błędów]
PatrykZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Cze 19, 2016 20:03
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink