Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 Si 98r]Nadal za wysoka emisja spalin
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 Si 98r]Nadal za wysoka emisja spalin
Autor Wiadomość
Przemo0282 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Andrychów



Wysłany: Sob Kwi 26, 2008 11:56   [R200 1.4 Si 98r]Nadal za wysoka emisja spalin

Witam ok 3 tyg. temu byłem na przeglądzie i jak pisałem wczesniej emisja spalin wyszła zle:

na niskich obrotach:
CO 0,80% dopuszczalne 0,5%
HC 0ppm dopuszczalne 200ppm

na wysokich obrotach:
CO 0,80% dopuszczalne 0,3%
HC 121ppm dopuszczalne 200ppm
lambda 1.011 dopuszczalne 0,95-1,09

Wymieniłem katalizator na nowy-uniwersalny, dzis pojechałem na test i co rozczarowanie:

na niskich obrotach:
CO 0,21%
HC 0ppm

na wysokich obrotach:
CO 0,53
HC 74ppm
lambda 1,031

Jak witac katalizator pomogł ale nie do konca na wysokich obrotach nadal CO za duze co moze być przyczyą gdzie szukac prosze o pomoc-dzieki

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 13:45 ]
Halo czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukac rozwiązania prosze o pomoc pilne.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 26, 2008 11:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 15:13   

Przemo0282 napisał/a:
Witam ok 3 tyg. temu byłem na przeglądzie i jak pisałem

Gdzie pisałeś?
Dlaczego nie kontynuujesz tamtego wątku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 17:22   

Przeczytaj to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=202046
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Przemo0282 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Andrychów



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 01:24   

Witam dzieki za podpowiedz kupiłem juz nowa sonde lambda Delphi(nie wiem czy dobry wybor) i bede sie starał ja założyc tylko z tym założeniem to jest problem-chciałem stara sonde odkrecic nie odkrecajac kolektora ale ona nie ma zamiaru sie ruszyc wiec bede musiał zdemontowac kolektor i tu mam pytanie-bede potrzebował dwie nowe uszczelki 1. pod kolektor wydechowy, 2. na łączenie dolnej czesci kolektora z rura wydech. czy sa jakies fachowe nazwy tych uszczelek?
czy przy de/montazu sondy trzeba resetowac kompa

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 02:29 ]
piter34 napisał/a:
Przemo0282 napisał/a:
Witam ok 3 tyg. temu byłem na przeglądzie i jak pisałem

Gdzie pisałeś?
Dlaczego nie kontynuujesz tamtego wątku?


Tu na forum.
nie sadziłem ze ktos bedzie odpowiadał na stary temat teraz juz wiem ze powinno sie kont. stary temat przepraszam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 09:43   

Przemo0282 napisał/a:
czy sa jakies fachowe nazwy tych uszczelek?

jedna to uszczelka kolektora wydechowego, a druga dwururki ;)
spróbuj może najpierw odkręcić samą dwururkę i dostać się od dołu do sondy, a tej uszczelki nie musisz koniecznie wymieniać, jeśli nie będzie na niej widać przedmuchów...
Przemo0282 napisał/a:
zy przy de/montazu sondy trzeba resetowac kompa

nie :cool:
Przemo0282 napisał/a:
nie sadziłem ze ktos bedzie odpowiadał na stary temat

przecież i tak przy dodaniu odpowiedzi temat wyląduje na samej górze ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 04, 2008 22:32   

Przemo0282 napisał/a:
jest problem-chciałem stara sonde odkrecic nie odkrecajac kolektora ale ona nie ma zamiaru sie ruszyc wiec bede musiał zdemontowac kolektor


moja puscila po nasadzeniu dobrego oczkowego klucza, nastepnie dostawieniu do niego twardego drewnianego kolka i naparzaniu w niego mlotkiem :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
patryq1 




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Dungarvan IRL



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 23:31   

u mnie poszło bez problemów zbytnich ale trzeba było sie na gimnastykować :grin:
jak Ci sie uda to napisz jakie miałeś wyniki, ja obecnie jestem na tym samym etapie (tzn mam też za wysokie spaliny) wymieniłem już sonde i inne tam teraz zabieram sie za uszczelki pod kol ssący i wydechowy; wątek jest tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24373
pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 12:05   

Przemo0282 napisał/a:
Tu na forum.

Gdzie "tu na forum"? Podaj link do wątku.

Nie rozumiem dlaczego wymieniasz sondę lambda, skoro współczynnik lambda na przeglądzie wyszedł OK :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Przemo0282 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Andrychów



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 10:49   

witam wczoraj byłem na przegłądzie i lipa :
na niskich obrotach:
CO 0.62%
HC 0
na wysokich:
CO 0.63%
HC 95
lambda 1,034

gdzie szukac dalej
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 12:21   

W jakim stanie świece i inne elementy układu zapłonowego?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Przemo0282 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Andrychów



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 01:40   

świece nowe wymienione ok 3tyg. przed badaniem kopułka i palec nie wiem
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 08:21   

Może to wina braku recyrkulacji spalin? (nie wiem czy to akurat ten silnik, L series)

zwykle recyrkulacja działa tylko w średnim zakresie obrotów, na jałowym lub wysokich jest wyłączana żeby nie przyduszać silnika spalinami. Ale gdyby zawór egr był zacięty to komp by to wychwycił.
Ja też ostatnio nie przeszedłem przeglądu właśnie za zadużą emsiję czegoś tam, to skandal że Państwo w imię ekologii utrudnia życie normalnemu obywatelowi, podczas gdy toleruje rozlatujące się i kopcące autobusy, betoniarki, szambiarki których pełno na naszych drogach, totalna hipokryzja.
---------------

edit: zle napisalem z tym EGR, jednak recyrkulacja jest tylko w dieslu (L-series), a w benzynie (K-series) nie ma.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 09:38   

tutaj na pewno brak recyrkulacji ;)
to seria k i producent nie przewiduje :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 Si 98r] Za wysoka emisja spalin
Przemo0282 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Kwi 02, 2008 14:37
piter34
Brak nowych postów [R200 1.4 75 KM] Impulsator nadal nie działa
kacper1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Maj 03, 2011 15:57
kacper1985
Brak nowych postów [r200] Po naprawie HGF wysoka temperatura wody
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Lis 28, 2012 00:26
zibik21
Brak nowych postów [214 SI ABS] pukanie w kole - nadal
dudus87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sie 28, 2009 21:41
dudus87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink