Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Jak sprawdzić regulator napięcia?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Jak sprawdzić regulator napięcia?

alternator
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 19:19   [R416] Jak sprawdzić regulator napięcia?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

witam
Dziś strzelił mi alternator, rozebrałem go i szczotkotrzymacz wygląda kiepsko, ale może jest do odratowanie, tyle ze nie jestem pewien czy regulator jest sprawny a szkoda pracować nad odremontowaniem szczotko trzymacza jak regulator może byc spalony, jak go sprawdzić? wiem ze regulator można sprawdzić zapomoga żarówki i regulowanego zasilacza- tyle ze nie wiem jak to w tym wypadku połączyć. Regulator tu wygląda jak stary tranzystor, ma 4 wyjsci + piąte obudowa - masa, 2 dochodzą do szczotek i 2 gdzieś dalej
Może wie ktoś jak to sprawdzić? może jakiś schemat
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 03, 2008 19:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:35   

raczej nie ma sensu sie w to bawic, szybciej i wygodniej bedzie chyba kupienie nowego
szukales opisu sprawdzania na necie ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 06:52   

szukalem, opisow roznych jest duzo ale nie znalazlem do rovera, nie wiem gdzie tu jest wy/we itd i nie wiem gdzie podlaczyc zarowke a gdzie zasilacz. Sprobuje sie pobawic z naprawa, jak sie nie uda to kupie szczotkotrzymacz
pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 09:04   

ja nigdy nie testowalem regulatora
a szukales na elektrodzie ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 09:10   

Może to Ci pomoże:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic131777.html

jeszcze coś dorzucę:

http://elportal.pl/forum/viewtopic.php?t=2689
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 06:20   

dzięki za linki. Mam takie pytanie - czy przy wyłączonym silniku na szczotki wirnika idzie prąd? Tak mi wynika z tego 2 linku:

"Sam regulator można sprawdzić, potrzebny jest regulowany zasilacz prądu stałego do ok 18V. Zasilacz podłączasz jak akumulator a do szczotek żarówkę ok 5-10W. Regulujesz napięcie i patrzysz kiedy żarówka zapala sie i gaśnie"

Jeżeli idzie prąd (chociaż trochę te dziwno bo pewnie by zaraz akumulator siadł) na wirnik to jakie on w przybliżeniu powinien mieć opór? Mój miał ok 3-5 om i po podpięciu akumulatora wszystko ładnie sie stopiło i sie tak zastanawiam czy miałem spalony (zwarcie) wirnik czy regulator - bo mostek na 100% był OK ( nie sprawdzałem tylko jeszcze czy ewentualnie nie ma przebicia z masy na uzwojenie albo wirnik)
Teraz czekam na drugi alternator z allegro za 100zl - nie opłacało sie starego naprawiać - sam regulator w sklepie w cz-wie tyle kosztuje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 07:15   

dawidd napisał/a:

Teraz czekam na drugi alternator z allegro za 100zl - nie opłacało sie starego naprawiać - sam regulator w sklepie w cz-wie tyle kosztuje


Widzę, że awaria alternatorów w Częstochowie jest dość popularna:). Tydzień temu właśnie mnie w tym mieście to dopadło. Na Twoje pytanie nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć bo się nie znam, ale trochę rozeznałem rynek alternatorowy w Twoim mieście.
I tak: Auto naprawiałem w Twoim mieście na ulicy Barbary - serwis "szczęsny". Zdarli ze mnie jak cholera bo 800zł za zregenerowany alternator - 600 plus 200 robota (ale krojenie obcych w naszym kraju to normalne). Aczkolwiek chłopak który tam pracuje (chyba Krystian) wg mnie jest solidny i bardzo pomocny - ale kasa rządzi szefowa. Więc z nim polecam się dogadywać. Alternator prawdopodobnie kupili od firmy:
"MODUŁ S.C. PHU Okwiet Marek, Grażyna 42-200 Częstochowa Wesoła 8 (dzielnica Zawodzie) tel. 034 361-61-66, (0602)655-707, fax: 361-61-66 Rozruszniki, alternatory, regeneracja, części zamienne. Układy zapłonowe osprzęt elektryczny."
Jak tam zadzwoniłem w celu zorientowania się ile kosztuje podali mi cenę 450 zł. Możesz zawieść tam swój do sprawdzenia. Wrzucą go na maszynę i pomierzą. Wcześniej możesz tylko zobaczyć stan szczotek i pierścieni.
Ten link jeszcze może Ci się przydać:
http://zme.iee.put.poznan..._bme/altern.htm
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 07:36   

tez mi tyle powiedzieli za nowy alternator w module - to tez drogi serwis bo na allegro nowy alternator kosztuje 250zl, no z czegoś musza zyc:) W każdym bądź razie kiedyś za wymianę kabla alternator-akumulator zapłaciłem jak dobrze pamiętam 70zl wiec tani nie sa...
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 07:50   

Nie jestem pewny ale na allegro za 250 zł to chyba jakaś chińszczyzna. Która podobno niezbyt długo podziała. Lepiej oryginał po regeneracji.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 06:25   

kupilem drugi alternator na allegro- technicznie sprawny ale z peknieta obudowa - a mial byc igla..., dzis pozamieniam obudowy ze starego, zmienie szczotki i lozyska i bede mial alternator po wlasnej regeneracji:) W starym padl wirnik, zrobilo sie zwarcie na komutatorze
pozdrawiam

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 09:19 ]
obudowe zmienilem ze starego, kupilem nowe lozyska (33zl) i nowe szczotki (14zl) Alternator teraz chodzi jak nowka:)
pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 97r 1.6] regulator napięcia???
wieslaw61 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 30, 2009 06:58
xkrzychux
Brak nowych postów [R416] Problem z kablami wysokiego napięcia
meler21 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sro Gru 10, 2008 13:25
oprawca_1978
Brak nowych postów [r416]jaki model przewodów wysokiego napięcia
brozo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pon Mar 07, 2011 17:49
brozo
Brak nowych postów [r416] jak samemu sprawdzic szczelnosc klimatyzacji
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 15, 2011 11:24
dawidd
Brak nowych postów [R416] Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Kwi 01, 2009 15:54
ascaris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink