Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi 98r] Kod błedu 55
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi 98r] Kod błedu 55

zapala się kontrolka
Autor Wiadomość
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 15:57   [R220 SDi 98r] Kod błedu 55

Witam, 2 dni temu zapalila sie mi kontrolka komputera, po diagnostyce wyszlo ze to kod błędu 55 - Moduł kontrolny silnika (ECM) - Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie do masy, uszkodzenie ECM,

kontrolka zapala sie dość często, gdy sie zapali czuć spadek mocy silnika :/ kontrolka gaśnie kiedy zdejme noge całkiem z gazu, czasem gaśnie sama. Co robić?? jutro sprawdze przewody i wtyczki od ECM, mam pytanie czy moge odpiąć ten moduł ECM?? i przeczyścić styki??

z góry dzięki za uwage i pomoc
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 02, 2008 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 07, 2008 20:00   

Jakoś się rozwinęła sytuacja?
Czy wiązka przewodów idąca do pompy wtryskowej jest OK?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 19:22   

sytuacja wygląda tak że byłem u mechanika posprawdzałem przy okazji kompresje i wtryski wszystko ok, ale jak podpiął się z laptopem to wyszły trzy błędy,
-obwód czujnika predkości pojazdu
-wyprzedzenie wtrysku (kąt wtrysku)
-czujnik predkości obrotowej

na 23 czerwca jestem umówiony z gościem do regulacji pompy
narazie poodpinałem wszystkie kostki i wyczyściłem styki (dzisiaj) i jutro zobacze narazie nie świeci kontrolka od komputera podczas jazdy, ale jak skasuje komputer to błąd 55 i tak wyświetla, dlatego mam pytanie czy moge podmienić bez niczego ten moduł ECM z innego samochodu zważając tylko na to żeby się nr zgadzały?

no i jeszcze pytanie czy z zamianą kompa ECM czekać do czasu wyregulowania kąta wtrysku?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 09, 2008 20:36   

doktor85 napisał/a:
no i jeszcze pytanie czy z zamianą kompa ECM czekać do czasu wyregulowania kąta wtrysku?

Dlaczego chcesz zamieniać ECM?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 21:08   

dlatego że za swiecila mi kontrolka check engein i po sprawdzeniu wymigało mi 55 kod błędu i chciałem w ten sposób czyli zakładając na chwile inny komputer o takich samych nr sprawdzić czy ECM jest uszkodzony na co wskazuje kod 55

bo co innego może oznaczać kod 55 , chociaż u mechanika nie wyskoczył błąd uszkodzenia ECM :/ a on to sprawdzał na laptopie podpinając się pod złącze diagnostyczne a na ja migawce czyli zwiracją 4 i 15 styk złącza
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 21:25   

narazie ustaw ten kąt wtrysku i sprawdx elektrykę. wyskoczenie błędu nie oznacza jednoznacznie uszkodzenia danego czujnika czy tez ECM. Dopiero diagnoza na testerze lu kompie da 99% pewność ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 12:29   

poruszałem wczoraj przewodami ta wiązką między wiatrakiem chłodnicy a silnikiem, kiedy nią ruszam czasem przestaje bzyczeć coś kolo pompy a podobno ma bzyczeć i zawsze bzyczało, no ale poruszałem przewodami tak że bzyczy, zrobilem samochodem jakies 30km skasowałem komputer i narazie żaden błąd nie wyskakuje, więc odezwe sie po 23 jak mi koleś zrobi kąt wtrysku.

ps. jak można sprawdzić elektryke jak wszystkie przewody są w peszlach?
możliwe żę wiatrak przetarł izolacje? bo ta wiązka którą ruszam jest oderwana, opaska trzymająca ją rozleciała sie albo ktoś jej pomógł. ale wiatrak nigdy mi się nie włączyl jeszcze chociaż na laptopie podobno mechanik odczytał mi że silnik miał 110 stopni :/ moze czujnik na chłodnicy jeest też uwalony.

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 15:21 ]
koleś ustawił kąt wtrysku, ale powiedział że wtryskiwacz ten od akumulatora za pompą grubo rozpyla i jest do wymiany, jaki ma nr ten wtryskiwacz? i koleś powiedział że po wymianie może jeszcze raz będzie trzeba ustawić kąt wtrysku, a przed ustawieniem kąta wtrysku rozebrałem cały dolot powietrza do samej głowicy - masakra była ile wygrzebałem oleju to się w głowie nie mieści :) fakt że turbina już trosze puszcza olej ale dolot to chyba nie był czyszczony od nowości :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] kod błędu 37
maniekwm1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lis 18, 2011 15:15
szoso
Brak nowych postów [r220]zgasł i nie odpala kod błędu 54 i 82
maniek007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 11, 2012 14:45
Firq
Brak nowych postów [R220SDI] Kod błędu 55
RUDiCK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sie 17, 2009 09:40
staf
Brak nowych postów [R214] kod błędu 10138
kosmita Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 03, 2012 08:57
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17
tox88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 17, 2010 14:33
tox88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink