Wysłany: Czw Cze 12, 2008 15:35 [R420] Niepokojące odgłosy z komory silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
otóż ostatnio zaczęły dochodzić do mnie dziwne jęki spod maski, po zbadaniu sprawy zlokalizowałem mniej więcej obszar z którego to może dochodzić.
Stoimy przed samochodem, dźwięk dochodzi zza silnika, po lewej stronie.
Z okolić turbiny.
Jęczy i cyka nawet na rozgrzanym silniku, ale nie cały czas, dzieje się to po odpuszczeniu gazu i trwa przez jakiś czas, choć nie ma na to też reguły. Nie odczułem jakiegoś spatku mocy.
Z okolic turbiny nie wydobywa się olej. Wilgotna jest jedynie połośka, simmering przestał trzymać, ale sprawa niedługo zostanie naprawiona (tj. wymiana simeringu + olej w skrzyni)
Z początku myślałem, że dźwięk pochodzi z rolki od paska alternatora, jednak tak nie jest.
Jest to silnik diesla z intercoolerem. Co ciekawsze podobny problem ma mój kolega w Mitsubishi Colt 1.6 16v
Musze jednak dodać iż od pewnego czasu mam problem z rozrusznikiem, otóż czasami po przekręcaniu kluczyka dzieje się tak jakby rozrusznik miał za duży problem kręcić silnikiem, jednak po kolejnym przekręceniu problem zazwyczaj znika. Nie zdarzyło się tak żeby nie odpalił, po zakręceniu zawsze odpala bezproblemowo. Zaczęło się tak dziać po zimie.
Pisze, ponieważ może to ma jakieś powiązanie, choć kolega w mitsubishi nie ma tego problemu z rozrusznikiem. W moim przypadku może są to tylko kable, jednak nie miałem czasu jeszcze się tym zająć.
Czekam na wasze sugestie co do źródła "jęczenia"
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 19:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 15:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hmmm czyzby elektrozawór EGR takie pudełko na ścianie grodziowej do którego dochodzą dwa cieniutkie wężyki i kostka z przewodami. Jeśli to to tak bzyka to tak ma być
Nie zrozumiałe dla mnie jest gdzie jest to jęczenie i w jakim stopniu co i jak... Cykać to napewno cyka EGR, co do rozrusznika to dokręć kabel na rozruszniku trzymając go oraz dokręć kabel do karoserii, następnie sprawdź klemy, oczyść i dokręć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum