Wysłany: Sro Mar 03, 2010 16:43 [r200 2.0 sdi] Brak kompresji
witam!!
Odkąd kupiłem roverka miałem problemy z rozruchem zimnego silnika, (ciepły pali od razu) początkowo tłumaczyłem sobie, że to tylko akumulator jest za słaby (bo faktycznie jest tylko 62 Ah), że jest mróz, a to diesel. W końcu zrobiło się ciepło więc, a mój roverek dalej nie chce chodzić, oddałem go w poniedziałek do serwisu. Panowie zrobili mi pełną diagnostykę.
Okazało się że wszystko jest ok. poza jedną małą rzeczą - BRAKIEM KOMPRESJI na 1, 3 i 4 cylindrze.
Na wykresie wygląda to tak:
1 cylinder - 18 bar
2 cylinder - 27 bar
3 cylinder - 18 bar
4 cylinder - 21 bar
Teraz mam pytanie do Was czy mogę bez otwierania silnika (ściągania głowicy itp.) dowiedzieć się co jest przyczyną, czy są to pierścienie, czy zawory, a może głowica?
I jakie mogą być koszty naprawy (w zależności od przyczyny braku ciśnienia), a może rozglądać się za nowym silnikiem?
Co niektórzy mówią, pojedź na giełdę i sprzedaj to, ale tak nie zrobię bo wiem jak bardzo mnie teraz boli to, że dałem się oszukać (czyt. nie sprawdziłem dokładnie auta), więc nie mogę ze spokojem duszy pojechać i przerzucić swój problem na kolejną osobę, a poza tym nieco przywiązałem się już do swojego roverka. Lubię go.
Pozdrawiam, dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 16:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niestety. Bez rozebrania silnika nie dowiesz się co jest przyczyną braku kompresji. Moim zdaniem warto jednak zrzucić głowicę i sprawdzić przyczynę. Kupując inny silnik, nie będziesz miał gwarancji że jest w dobrej kondycji.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jest jeszcze jedna opcja poza rozbieraniem motoru - płukanko. Nie wiem czy taki zakład jeszcze istnieje, poszukam namiarów. Wpina się motor w taką maszyne, która wypłukuje nagar itp z silnika. W Fordzie Sierra 1.8TD rozstrzał kompresji był na kazdym cylindrze spoory i objawy jak u CIebie, po tym zabiegu motor gadał pieknię
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Można spróbować wtrysnąć strzykawką trochę oleju (nie napędowego) do cylindra i powtórnie zmierzyć kompresję, jeśli się poprawi, to znaczy że jest problem z uszczelnieniem tłoków (pierścienie), jeśli będzie to samo, to puszczają zawory. W benzynie to działa, nie wiem jak w dieslu, z racji znacznie wyższego ciśnienia.
nie trzeba ściagac głowicy, zrzucasz miske i wyciągasz tłoki, silnik zostaje na swoim miejscu jednak wymiana pierścieni, bez zmierzenia owalizacji tulei to bez sens rozebrać i pomierzyć, jak sie okaże, że tuleje są owalne to szlif albo nowe tuleje i ogień
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum