Forum Klubu ROVERki.pl :: Zużycie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie paliwa

ale w innym wymiarze :) - tego nie było
Autor Wiadomość
DawidNB 



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



  Wysłany: Nie Cze 15, 2008 16:35   Zużycie paliwa

A więc trochę jeżdżę Roverkiem i co zauważyłem:

- na pierwszej 1/2 baku robię ok 150km,
- na kolejnej 1/4 baku robię 150 - 200 km :shock:
- na całym baku robię ok 450 km

wskazania opieram na tym co mi pokazuje wskazówka paliwa :mrgreen:

też tak macie ??

bo np u Zouzy jest zupełnie inaczej ;)
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 15, 2008 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tetryk 



Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 17:53   

ja po miescie na pełnym baku(tzn.do pierwszego właczenia sie na stałe lampki rezerwy)robie około 600 km,na trasie jeszcze nie sprawdzałem-pewnie zrobie wiecej :mrgreen: :ok:
a "najdziwniej"to zawsze działały wskaźniki we fiatach :roll:
 
 
czort 




Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 18:27   

DawidNB napisał/a
Cytat:
- na pierwszej 1/2 baku robię ok 150km,
- na kolejnej 1/4 baku robię 150 - 200 km
- na całym baku robię ok 450 km


U mnie podobnie W/g wskaznika pierwsza połowa skali szybko ubywa 150-200km
to zauważułem.
Pózniej dokładnie nie wiem, ale przy czerwonym polu zaraz nad długo wskaznik stoi. i tak samo na czerwonym. Grubość wskazówki kończyła się z czerwonym polem. Nie ryzykowałem 517km. trasa=miasto. Nie miałem wystarczajacej kasy by zalac do pełna wiec niewiem ile jeszcze zostalo paliwa.

Ostatnio kilka dni wolnego i sprawdziłem sobie dokad moze opasc wskazówka i ile zrobie kilometrów
Wiec
608 km w cyklu miesznaym 50=50
a wskazówka nie opadła tak jak wskaznik temperatury.
Paliwa pod kilkakrotne odbicie pistoletu to 48l.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez czort Nie Lip 27, 2008 18:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ezy 




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 19:57   

A ja ma trochę inaczej. Ponieważ po zatankowaniu na full wskazówka jest ponad czerwoną kreską max to jest tak: od napełnienia na maxa do zejścia do kreski czerwonej 'max' robię 200km, potem od kreski max do kreski 'pół' robię 300km, potem na 1/4 baku wg wskaźnika zrobię jeszcze 150km i tankuję.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
Azazel85 




Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Köln / Gdańsk



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 22:41   

Hmm....w moim R'ku jest podobnie;)

Wskazówka paliwa z dokładnością niewiele ma po prostu wspólnego...

Było zresztą gdzieś o tym na forum ;-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tempest 




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 11:12   

odpowiedź na to jest bardzo prosta - przy pełnym baku samochód jest cięższy, więc i spalanie jest większe
im mniej paliwa w baku tym lżej i większe dystanse przejeżdża samochód (oczywiście jeśli jeździmy cały czas tak samo :wink: )
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Tomaszi 




Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 14:52   

tankując do pełna, wskazówka wychylona jest po za max
do znacznika max - 80km
do znacznika do połowy - licznik pokazuje <400km
na całym baku przejade do zaświecenia kontrolki
w cyklu miejskim - nie wiem ;)
w cyklu mieszanym - <700km
w trasie, ostatnio - 760km

Tempest, teoria o ciąższym/lżejszym aucie nie jest spójna :lol:
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
Tempest 




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 16:59   

Tomaszi napisał/a:
...Tempest, teoria o ciąższym/lżejszym aucie nie jest spójna :lol:

aaa... tak gdzieś zasłyszałem
chyba od kogoś kto czasem bierze udział w jakichś ulicznych wyścigach gdzie większość kolesi jak chcą się ścigać to przyjeżdżają bez mała na oparach
1-2 okrążenia i nara chłopaki, ja spadam bo mało wachy mam :lol:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 17:08   

No raczej te 60 kg przy autach ważących 1,5 tony i spokojnej jeździe nie gra takiej roli.

Poprostu w większości aut zbiorniki paliwa mają nieregularne kształty i ciężko jest dobrze wyskalować miernik, poza tym pewnie żadnemu z inżynierów się nie chce. ;)

W końcu inżynierowie to ludzie z gruntu leniwi, a wynalazki biorą się głównie z lenistwa - "jakby tu coś sobie ułatwić, żeby mniej się narobić"... ;)

Wskaźnik ma być orientacyjny, więc po co tracić czas i pieniądze, żeby go jakoś tam specjalnie dopieszczać.

Poza tym podejrzewam, że w czasach masowej produkcji, takie mierniki poziomu paliwa robią firmy niezależne typu VDO i one mogą nawet nie wiedzieć do jakiego kształtu baku pójdzie czujnik - liczy się tylko wysokość baku (czyli długość prowadnicy pływaka), a powierzchnię każdego poziomu dla uproszczenia zakłada się taką samą.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
DawidNB 



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 17:51   

;) ale przyznam że w R jest przynajmniej to fajne że na zakrętach się rezerwa nie włącza ;) jak w moim poprzednim CC ;)

ja tankuje do na maxa zawsze ;) w momencie jak wskazówka dojdzie mi do czerwonej kreseczki :)
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
Azazel85 




Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Köln / Gdańsk



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 20:59   

DawidNB napisał/a:
ale przyznam że w R jest przynajmniej to fajne że na zakrętach się rezerwa nie włącza


hehehe - ja nawet jak "na płaskim" mam ponad ćwierć baku, to jak zjeżdżam do garażu ZAWSZE zapali mi się rezerwa.... :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lineumaciel 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 21:03   

u mnie wskazówka rządzi się swoimi prawami. Na 40l robię 650-700km i jadę tankować
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 23:18   

pykalodaniel » rozumiem ze piszesz o trasach, moj rekord to 6,02 w trasie i nic mniej O_o w miescie nie schodze ponizej 6,5
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lineumaciel 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 07:11   

maniaq napisał/a:
pykalodaniel » rozumiem ze piszesz o trasach, moj rekord to 6,02 w trasie i nic mniej O_o w miescie nie schodze ponizej 6,5


Po mieście robie 650km jak zachacze trasę to i 700
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 08:17   

pykalodaniel, maniaq, tez mi wyczyn dieselami :razz:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lineumaciel 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 08:36   

Ciufcia napisał/a:
pykalodaniel, maniaq, tez mi wyczyn dieselami :razz:



żaden wyczyń tylko realia :-) , wyczynem by było 5l
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 17, 2008 10:09   

A ma może ktoś jakiś sposób jak by ta wskazówkę lepiej wykalibrować ?
Mnie to zawsze śmieszy jak mam pełny bak i po 200km nagle już tylko polowe pokazuje :mrgreen: A potem jędze i jędze i nie widać końca paliwa :wink:

5l to nie żaden wyczyn koledzy 4.5l to wyczyn :mrgreen: Przy max 2000 obrotów zmieniać biegi i na 5. góra 120km/h jechać przy 2500 obrotów i tada masz 5l spalanie :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Yog-Sothoth 




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 17, 2008 11:00   

Ale to nie jazda, to katorga :mrgreen:
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 17, 2008 11:09   

Yog-Sothoth napisał/a:
Ale to nie jazda, to katorga :mrgreen:

Eee... To zależy od humoru i drogi. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Paul 




Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 11:14   

maciej napisał/a:
To zależy od humoru i drogi.

I tego, co najważniejsze - towarzystwa :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zużycie ON w mieście
Cityman Offtopic 5 Pon Kwi 14, 2008 10:40
Gość
Brak nowych postów cena paliwa PB 95
Lewis Offtopic 49 Pią Lip 29, 2011 14:26
kumilek23
Brak nowych postów Ceny paliwa...
maciej Offtopic 154 Wto Sie 28, 2012 13:51
kzrr
Brak nowych postów Dodatki do paliwa nie dla K-series
Remigiusz Offtopic 0 Pią Sty 24, 2014 00:47
Remigiusz
Brak nowych postów Kalkulator zużycia paliwa.
Tomassso Offtopic 2 Czw Mar 11, 2010 23:31
Homi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink