Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
Autor Wiadomość
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 10:33   [R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, kupiłem niedawno Roverka 600, w Dieslu. Jestem bardzo zadowolony, autko jest piękne :) Jest jednak pare szczegółów, które wymagają naprawy, jednak najpierw chciałbym poradzić się Was.

1. Falowanie obrotów. Zjawisko opisane w technicznym FAQ. Silnik pracuje nieregularnie na wolnym biegu, trzesie sie i wprowadza w drgania samochod. Po dodaniu gazu, zjawisko generalnie ustaje, a po 2000obr nie wystepuje w ogole. W FAQ podano listę przyczyn, moja prosba do was jest taka, aby ktoś podał mi szacunkowe, przybliżone kwoty naprawy w zależności od przyczyny.

2. Skrzynia biegów, a dokładnie drążek przy pewnej czestotliwości drgań samochodu zaczyna rzęzic. Jeżeli go przytrzymac i lekko docisnąc to zjawisko ustaje. Jest możliwa taka wymiana drażka i tego układu w srodku, na jakiś bardziej sztywny i nie wydający dzwięków? Jeżeli tak, to czy zrobi mi to każdy mechanik i mniej więcej jaki byłby orientacyjny koszt takiej zabawy?

3. Radyjko samochodowe. Wiem, że jest osobny dział CarAudio, ale wolałem napisać wszystko w jednym poscie. Byłbym zainsteresowany takim, które swoim wyglądem jest dopasowane do typowego, Roverowskiego oldschoolowego designu wewnętrznego. Koszt - powiedzmy do 400zł.

Za odpowiedzi z góry dziękuję i za ignorancję przepraszam :)
pozdro
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 16, 2008 10:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 11:52   

ad2 masz tutaj:
http://www.roverki.pl/zro...dieslu-sdi.html ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 12:25   

Dzięki, nie wygląda to na jakąś wielce skomplikowaną robotę. Może w granicach 100zł się zmieszcze... :)
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 12:31   

Ad.1 Sprawdz wiazke przy silniku, odepnij wszystkie wtyczki, przeczysc i poskladaj... Sprawdz filtr powietrza, paliwa, gruszke i korek wlewu... Jezeli to nie pomoze to odepnij przeplywke i sprawdz jak bedzie chodzil bez niej...
Ad.2 Drazki kosztuja 100zł
Ad.3 Blaupunkt Queens MP56 - 4096 kolorów podswietlania, MP3/CD, USB, MMC/SD, ladny stylowy wyglad i jest idealnie zsynchronizowany z instalacja Roverka. Przy wlaczaniu postojowek zapala sie srodkowa galka na niebiesko, przy wylaczaniu zaplonu radio sie wylacza ale poprzez wcisniecie On mozna je wlaczyc bez kluczykow co w innych radiach bez przerobki instalacji nie zbytnio jest mozliwe...
 
 
 
bzysiu 



Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 11:41   

Witam
Jeśli chodzi o pkt 2 czyli skrzynię biegów to miałe podobny problem w swoim 620SDi
Sprawdzane zostały wodziki, olej w skrzyni i zimeringi i podczas takiej operacji okazało się że - niestety ale skrzynia biegów miała luzy. Problem ten opisywałem przez chwilę na elektrodzie. Wymieniłem początkowo impulsator i zegary. Brak efektu poprawy na lepsze. Wymieniłem skrzynię i wszystkie moje problemy zniknęły falowanie obrotów, falowanie szybkościomierza plus fakt że na luzie spadał do zera. Koszt skrzyni mieści się w granicach 600-1000zł do tego zimeringi ale prawy musi być oryginalny zaś lewy może być od hondy - w sumie 50zł Cena w Łodzi za usługę to 250zł Bolał taki zabieg ale na prawdę był u mnie jedynym wyjściem.
Pozdrawiam
P.S. Proponuje najpierw zrobić rekonesans i pójść do mechanika z prawdziwego zdarzenia na przegląd autka
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 12:11   

bzysiu napisał/a:
Wymieniłem skrzynię i wszystkie moje problemy zniknęły falowanie obrotów, falowanie szybkościomierza plus fakt że na luzie spadał do zera.

Zupełnie nie rozumiem w jaki sposób skrzynia biegów może wpływać na falowanie obrotów lub wskazania licznika prędkości. :roll:
Moim zdaniem przy okazji wymiany skrzyni podłączono jakiś luźny kabelek lub zaizolowano te poprzecierane we wiązce :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 12:23   

Dziękuję za rady. Umówiłem się 26-go na diagnostykę silnika, okaże się (mam taką nadzieję) co jest nie tak i co należy wymienić. Jak już będzie jasne i zostanie autko naprawione, to napiszę co poszło do wymiany, jaka cena i gdzie - może innym się przydać.
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 12:23   

piter34, ma i to znaczace roznice we wskazaniach licznika predkosci... Juz tlumacze, w skrzyni jest gniazdo polosi gdzie zatrybia sie slimak impulsometru. Wymienialem ostatnio forumowiczowi z Warszawy skrzynie biegow w dieselku z roku 98r. gdzie gniazdo polosi bylo tak wyrobione ze pocielo slimak impulsometru i nawet wsadzony nowy silmaczek sie nie zatrybial dlatego nie chodzil predkosciomierz, po wyjeciu skrzyni i kupnie gniazda okazalo sie ze sa pokrzywione satelity itd i zdecydowalismy sie na wymiane calej skrzyni... :wink:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 14:49   

NEOSSS napisał/a:
piter34, ma i to znaczace roznice we wskazaniach licznika predkosci...

Tak, racja. :roll: Ma wpływ na wskazania licznika prędkości, bo jest tam impulsator.

Jednak z falowaniem obrotów nie ma nic wspólnego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 22, 2008 11:39   

Zaobserwowałem jeszcze jeden ciekawy fakt. Jak były upały, to problem z obrotami i szarpaniem praktycznie zniknął, silnik pracował niemalże perfekcyjnie. Teraz, jak spadły deszcze, to problem powrócił.

Może to po prostu elektryka do wymiany? :\ No nic, przekonam sie po diagnostyce.
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
bzysiu 



Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 17:54   

NEOSSS właśnie o to mi chodziło ale nie mam takiej wiedzy i nie potrafiłem tak dokładnie wytłumaczyć Dzięki
U mnie jak już pisałem falowały obroty a nie falują więc jestem szczęśliwy jak na razie bo jeszcze nie wiem czemu z nienacka zapala się kontrolka check engine i abs (jak im się chce naprzemian ale nie razem) Powiedziano mi że mogą być mokre jakieś wtyki lub pośniedziałe
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 07:29   

Dokładnie chłopaki, rozpinając kostki przeczyście je np. rozpuszczalnikiem i poskładzajcie do kupy... Napewno pomoże... :roll:
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 12:25   

NEOSSS napisał/a:
Dokładnie chłopaki, rozpinając kostki przeczyście je np. rozpuszczalnikiem i poskładzajcie do kupy... Napewno pomoże... :roll:
no cóż tu się z kolega nie zgodze... u mnie rozebranie i przeczyszcze u mie nic nie pomogło dopiero wymiana czujnika chłodzenia silnika wyeliminowała falowanie obrotów miejmy nadzieje ze na zawsze....
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 23, 2008 12:30   

Vader napisał/a:
Zaobserwowałem jeszcze jeden ciekawy fakt. Jak były upały, to problem z obrotami i szarpaniem praktycznie zniknął, silnik pracował niemalże perfekcyjnie. Teraz, jak spadły deszcze, to problem powrócił.

Może to po prostu elektryka do wymiany? :\ No nic, przekonam sie po diagnostyce.



wymień świece i kable i problem zniknie... od razu możesz tez kopułkę i palec wymienić bo koszt znikomy.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 12:54   

dobryziom, chłopaki mają dieselki... :twisted:
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 23, 2008 13:17   

no to wpadłem bo przeczytałem ostanie posty:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 26, 2008 15:06   

Ehhhh panowie..:( Powiesić się, czy pod pociąg rzucić?

Dwa słowa. Pompa wtryskowa. Pozamiatane. Czas zbierać pieniądze..
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 26, 2008 15:08   

Vader napisał/a:
Dwa słowa. Pompa wtryskowa. Pozamiatane. Czas zbierać pieniądze..

Wróżbita czy jasnowidz? :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 26, 2008 15:18   

Dzisiaj miałem te diagnostykę silnika. Panowie posprawdzali wszystko i ostatecznie okazała się być to pompa wtryskowa. Niestety:(
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 26, 2008 15:32   

Vader napisał/a:
okazała się być to pompa wtryskowa.

Vader jednak jasnowidz :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
krychu Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Lis 21, 2007 18:41
ADAM1
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
silnik ospały gdy jest cieply
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Kwi 16, 2007 11:35
Brt
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
Wtrysk PGM-FI - silniki Hondy
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 40 Sro Sty 04, 2012 11:50
norbert22m
Brak nowych postów [R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 34 Pon Gru 01, 2014 08:39
montecarllo
Brak nowych postów [R600] Skrzynia biegów / drążek zmiany biegów
Jest jakby przesunięta
cbf.lucas Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Maj 17, 2008 10:22
Skiba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink