Forum Klubu ROVERki.pl :: Nie kupuj MG ZT 2.0 CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Nie kupuj MG ZT 2.0 CDTi

Temat czysto prowokacyjny.
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

  Wysłany: Sro Cze 25, 2008 17:30   Nie kupuj MG ZT 2.0 CDTi

Hej.

Poniewaz nie kieruje sie zadnymi emocjami postanowilem napisac cos na temat w/w samochodu.

Kiedy jezdzilem Roverem 200 1.4i 1998r nie mialem w ciagu dwoch lat tylu problemow co z obecnym MG ZT 2.0 CDTi 2004r. Rozumiem, ze auto zaawansowane bardziej technicznie ale... sa pewne granice ;)

Moze kupielm wadliwy egzemplarz, moze byl zajezdzony, moze to moze tamto :)
Mialem 80 tys. przejchane i sprawdzone przez Mariusz418 ;)
Miernik el. lakieru nie wykazal zadnych poprawek lakieru, zadnych napraw nic.

Na pewno kupilem go uszkodzonego mechanicznie i blacharsko-lakierniczo.
Mechanicznie lewy tylny wahacz
Krzywe felgi
Blacharsko-lakierniczo lewy tylny blotnik i zderzak.

Naprawa byla prosta, ale... wcale nie skonczylo sie na samym wahaczu.
Przy probie wyjecia czujnika ABS'u doszlo do uszkodzenia go :) (podobno standard)

Koszta wahacza 200 zl
Koszt czujnika 100 zl


Potem urwalem zderzak ;D

Zderzak 300 - 400 zł (nie pamietam juz)
Naprawa blacharsko-lakiernicza 2,5 tys zł


Spalanie strasznie duze bylo, wiec po podlaczeniu pod kompa
wyszlo, ze padnieta jest przeplywka.
Zamiennik sie nie sprawdzil, oryginal dziala do dzis.

Koszt przeplywki 600 zł

Przy jakiejs niefortunnej probie otwarcia drzwi pasazera
spierniczyl sie zamek ;) Nie dalo sie naprawic.

Zamek w uzywce - 150 zl

Skonczyly sie klocki i tarcze.
Kosz klockow i tarcz - 350 zł

ale razem z tym umarl takze czujnik klockow
koszt czujnika - (ok. 100 zl?)

Jadac w trase zalalem MG paliwem ze stacji JET.
Po powrocie kiepsko palil... padl wtryskiwacz ;)

Wymiana wtryskiwacza (uzywka) 300 zl

Kilka dni pozniej padl wydech, rozerwalo lacznik
bo zapchal sie katalizator. Zdiagnozowano zle paliwo ;)

Naprawa tlumika 350 zl (wyciety kat i wstawiony tlumik)

Przejechane 100tys km. Skonczylo sie sprzeglo.
Wymiana sprzegla, wysprzeglika koszt ok. (900 zl)

Niedawno z zupelnei niejasnych dla mnie przyczyn przestal dzialac
(otwieranie) zamek tylnych drzwi. No coz...

Koszt zamka 80 zl

Od wymiany sprzegla przejechane 2tys km i padl uszczelniacz walka sprzeglowego.
Koszt uszczelniacza ok 100 zl
Koszt oleju ok 80 zl

Do tego wszystkie dochodzi jeszcze wymiana szyby czolowej ;)
Niestety szyba z czujnkiem zmierzchu i deszczu jest trudna do dostania jako nowa, zwlaszcza w odpowiednio atrakcyjnej cenie.

Tak naprawde juz nie wiem od czego pekla. Bo poczatkowa diagnoza ze uderzylem ja reka przy montazu filtra przeciwpylkowego zaczyna byc dla mnie malo wiarygodna.
Predzej podejrzewam, ze bujanie na podnosniku spowodowalo jakies naprezenia. Potem slonce zrobilo swoje i pekla. A ze auto bylo po uderzeniu moglo sie cos wczesniej zaczac.

Koszt wymiany szyby z szyba 780 zl

No... wiec tak sie ma moja kilkumiesieczna przygoda z MG ZT :)
Oczywiscie wrazenia z jazdy sa poza dyskusja, szczegolnie jak sie patrza ze zdziwieniem panowie kierwocy z mercow, beemek i innych ;) Mocy nie ma to zadnej, ale wyglad ciekawi :)

I to wlasnie rekompensuje te wszystkie straty jakie juz musialem na jego rzecz poniesc :P

Dopoki go nie rozwale na slupie, to nie zamierzam sie go pozbywac.
W koncy jeszcze przede mna wymiana wiatraka (bo to podobno sie psuje).
Zawieszenie... itp.

A jak rozwale, to kupie sobie drugiego takiego ;P

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 25, 2008 17:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 17:38   

Hehe... Jakbym zrobił taki rachunek sumienia na ostatnie 1,5 roku i 48 kkm moim R623, to wyjdzie około 12 kzł i też nie zamierzam go sprzedawać, choć Mariusz418 poważnie to sugeruje ze względu na stan blacharski - wymieniłem już chyba wszystko co należy do części wymiennych - klocki, tarcze, opony, amorki (zostało jeszcze sprzęgło, ale leży już u Tomiego i rozrząd, ale do tego jeszcze 35 kkm) - kupiłem auto zadniedbane, a inwestowałem w dobre części (amorki KYB, płyny renomowanych firm itp), a do tego masę parciejących po 13 latach uszczelek, zardzewiałe przewody hamulcowe i tysiąc pierdół, ale 158 KM/1340 kg nadal mnie bawi i pojeżdżę nim dopóki nie będzie całkiem rudy. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:05   Re: Nie kupuj MG ZT 2.0 CDTi

MaReK napisał/a:

koszt czujnika - (ok. 100 zl?)


koszt czujnika 60 lub 70

MaReK napisał/a:

Koszt uszczelniacza ok 100 zl
Koszt oleju ok 80 zl


koszt uszczelniacz 70-80
koszt oleju ok 60.

Jakby to powiedział były poseł Komisji Śledczej: "Pańskie zeznania nie trzymają się kupy!" :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:09   

Zawyzalem, zebys mogl drozej liczyc innych ;P

Tak naprawde to nie wiem co i ile bo nie mam tego zanotowanego - tylko faktury, a do tego nie mam dostepu. Jeszcze nalezy do tego dodac komplet dywanikow ;)
Filtry, olej (przeplacony w Norauto).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
henryk 



Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 00:37   

MaReK napisał/a:
Naprawa tlumika 350 zl (wyciety kat i wstawiony tlumik)
- to nie naprawa a zrobienie wydechu :wink:
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 06:17   

raczej naprawa,bo była następstwem zalania paliwa kiepskiej jakości. Gdyby nie to, to pewnie w ogóle wydech nie byłby ruszany ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszon 




Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 07:53   

Mareczku, ale przecież większość rzeczy które wymieniłeś to są standardowe bolączki ZT/75:
- problemy z zamkami
- problemy ze sprzęgłem
- problemy z przepływką (większość diesli)
- problemy ze słabej jakości paliwem (to już bardziej ogólnie we wszystkich common railach) - tutaj wszelkiego rodzaju następstwa jak wymiana wstryskiwacza, katalizator

Reszta wynikała z przeszłości samochodu:
- zderzak
- szyba
- zawieszenie
- felgi

Albo z normalnej ekploatacji:
- klocki
- tarcze

Co więcej można napisać. Widziały gały co brały. Znasz te samochody i wiedziałeś czego się spodziewać :P Swoją drogą na twoim miejscu też bym się go tak łatwo nie pozbył. Szczególnie po zainwestowaniu sum o jakich mówisz. Z resztą był taki topic odnośnie kosztów przy roverkach i wydaje mi się, że jesteś gdzieś po środku stawki jeśli chodzi o wydatki. :P

Pozdrawiam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 27, 2008 15:22   

No o zamkach nie slyszalem.
Niby dlaczego ma to byc bolaczka? Ktos cos !@!$# i tyle ;)

Sprzeglo tak. Wiedzialem ze nalezy wymienic kpl. sprzeglo + wysprzeglik - zrobilem to, a tu sie urodzil uszczelniacz walka :D

Wentylator tez. Wiem ze w koncu padnie i nalezy zastosowac patent z innego auta ;)
Ale tym sie bede martwil pozniej ;)

Jeszcze gnijaca elektryka lusterek bocznych ;)

Jedno mnie podnioslo na duchu.
Za nowa szybe z czujnikami itp. oraz z wymiana zaplacilem 600 zl ;)

Polecam panow z Autoglass JAAN na ul. Lodygowej 38.

Szyba bez czujnikow kosztowala ok. 780 zl
Szyba do R200 to koszt 771 zl.

Mialem farta!
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziekan 




Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 142
Skąd: Łomża



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 23:09   

MaReK napisał/a:
Szyba do R200 to koszt 771 zl.

jakim cudem az tyle? WYmienialem niedawno szybe czolowa, nowka sztuka Pilkingtona, a wiec oryginalna, kosztowala mnie 520 z robocizna.


Generalnie Marek ...koszty kosztami ale posiadanie tak oryginalnego auta...to jest cos.
Sam ostatnio pomyslalem ze gdy juz zaloze rodzine i trzeba bedzie zmienic autko to moj garaz marzen zupelnie wystarczajacy bedzie taki:
-Rover 75 albo MG, dupowoz
-Renault 5 1.4 turbo, do zabawy :D
 
 
 
michalswiatek 




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Cze 28, 2008 13:07   

Dziekan napisał/a:
-Renault 5 1.4 turbo, do zabawy :D

Szwagier kiedys mial taki wynalazek. Fakt ze wiecej przy nim grzebal niz jezdzil (raz tlok i trzy razy turbina w ciagu roku), ale jak juz jezdzil to byla zabawa... :grin:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
tom214Si
[Usunięty]






Wysłany: Nie Cze 29, 2008 21:35   

MaReK napisał/a:
Dopoki go nie rozwale na slupie, to nie zamierzam sie go pozbywac.

MaReK napisał/a:
A jak rozwale, to kupie sobie drugiego takiego

uwielbiam czytać takie ortodoksyjne treści ;D
a ten tytuł to rozumiem że w trosce o ekskluzywność modelu? ;>
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 29, 2008 23:51   

tom214Si napisał/a:
a ten tytuł to rozumiem że w trosce o ekskluzywność modelu?

ekskluzywnosc? raczej oryginalnosc... zeby nie bylo za duzo 'bandyctwa' ;)
tom214Si napisał/a:
uwielbiam czytać takie ortodoksyjne treści ;D

To tez i to forum jest dla Ciebie doskonala lektura ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziekan 




Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 142
Skąd: Łomża



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 10:41   

michalswiatek napisał/a:
Szwagier kiedys mial taki wynalazek. Fakt ze wiecej przy nim grzebal niz jezdzil (raz tlok i trzy razy turbina w ciagu roku), ale jak juz jezdzil to byla zabawa...

bardzo fajna sprawa jak juz jezdzi -cos wielkosci daewoo tico zaiwaniajacego do setki na pisku opon i robiacego to w mniej jak 7sek :)
 
 
 
Yog-Sothoth 




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 16:09   

Heh a ja mam dylemat :) Chcialem kupic sobie MG ZT 190KM w tej niebieskiej wersji (piekny kolor), ale znowu fajne jest Volvo C70, 250KM w wersji coupe :) Samochod w tym momencie bede kupowal dla frajdy, bo sluzbowy moze sluzyc za cos wiekszego. No i juz prawie zdecydowany na te Volvo, a tu dzis wracajac z pracy widze R75 w bladym niebieskim.. ech :) Szkoda ze nie ma mocniejszych silnikow w ZT :(
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 16:41   

hehe ;D
Zawsze mozesz zrobic swapa ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
own 




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:18   

Yog-Sothoth napisał/a:
Szkoda ze nie ma mocniejszych silnikow w ZT :(

W ZT masz sporo dosyć mocnych silników aż do V8 260KM produkcji Forda i wtedy to ma spoko moment obrotowy ;-) i części są tańsze niż do KV6 :hahaha:

A jeśli chodzi o spełnianie marzeń i kupowanie lepszych fur... to jak miałem R414Si to też nie miałem z tym autem problemów ;-)
 
 
 
Yog-Sothoth 




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:23   

Eee nie widzialem takich modeli nigdzie.. chyba ze mowisz o samym swapie..
Te C70 Coupe korci... 240KM w serii 330 momentu, do tego spalanie na poziomie 14l w miescie..
www.bsr.se - chiptuning do 299KM / 427Nm za jedyne 848€ :D
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Marrkus 




Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:27   

Yog-Sothoth napisał/a:
Szkoda ze nie ma mocniejszych silnikow w ZT :(


Jak to nie ma!!!!!!
Jest przecież V8 4.6L z Forda mustanga o mocy 260KM - może i nie wiele ale za to moment 410 Nm robi swoje, że o tylnym napędzie już nie wspomnę

Info z strony roverki.pl

Przykładowy MG ZT 260 w niesamowitym kolorze

[ Dodano: Pon Cze 30, 2008 19:28 ]
Kjurcze się spóźniłem ;)
 
 
own 




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:29   

Yog-Sothoth napisał/a:
Eee nie widzialem takich modeli nigdzie.. chyba ze mowisz o samym swapie..

SWAP raczej nie, bo ZT260 ma przebudowane wszystko... poza wyglądem ;-) Napęd na tył itp.
tutaj masz pierwszy lepszy link z google: http://tuning.pl/zdjecia_...V8-k_2558_.html

Yog-Sothoth napisał/a:

Te C70 Coupe korci... 240KM w serii 330 momentu, do tego spalanie na poziomie 14l w miescie..

Tylko raz jechałem C70 kabrioletem, nie pamiętam niestety czy była to ta wersja 240KM czy ta słabsza ale wrażenia były średnie. Lubię Volvo ale ich silniki są mało ,,emocjonujące'' ;-) Może na wrażenia z jazdy wpłynął też fakt, że auto było przed serwisem i coś stukało mocno w przednim zawieszeniu.
 
 
 
Yog-Sothoth 




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:30   

No tak, nie znalazlem dlatego ze wykraczal poza cene :) Ale ten to niestety musi wciagac paliwa, do tego niestety poza moja granica cenowa :(
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nie kupuj Yorka !! !! !!
Jugol Offtopic 12 Czw Sie 12, 2010 16:17
kajox1
Brak nowych postów "nie kupuj paliwa na BP i STATOIL"
funfel Offtopic 22 Sro Cze 30, 2010 20:57
funfel
Brak nowych postów Kto zna to auto - czarne MG ZT CDTi 2004?
Gość Offtopic 4 Czw Cze 10, 2010 21:49
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink