Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:34 [Rover 214 1.4 16v 97r] Problem z klimatyzacją
Witam
W sumie to nie wiem czy to problem, czy normalna sprawa. Z racji tego, że uzyskałem tu już wiele razy pomoc, postanowiłem napisać po raz kolejny. Do rzeczy...
Moja klimatyzacja działa, chłodzi jest ok - niby. Jednak niepokoi mnie następująca rzecz. Włączam klimatyzacje(słychać "cyknięcie"), po ok 10 sekundach załącza sie wentylator-który sobie pochodzi jakąś dłuższa chwilę po czym się wyłącza. Silnik cały czas pracuje. Po kolejnej chwili znowu słyszę charakterystyczne cyknięcie(przycisk klimatyzacji cały czas wduszony) delikatny skok obrotów i znowu słyszę wentylator. Wydaje mi się jakby moja klimka włączała się i wyłączała się sama co pare minut. Cały czas leci zimne powietrze, ale to cyknięcie słyszalne co kilka minut sygnalizuje chyba to że klimatyzacja się włącza?? I ten wentylator, o ile dobrze prześledziłem kilka postów to wentylator chłodnicy powinien sie załączać rzadko. Troche wkurzające jest jak jade w korku a praktycznie cały czas buczy mi wentylator. Teraz moje pytanie czy moja klimatyzacja działa jakoś nienormalnie?, bo według mnie troch tak. Może jakiś czujnik, sterownik... nie wiem nie znam się / Proszę o pomoc
_________________ POZDRAWIAM
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z klimą masz wszystko ok. U mnie klima jest po przeglądzie i działa podobnie. Dodatkowo byłem w sobotę w serwisie klimatyzacji i pytałem o to samo i wyszło że wszystko działa prawidłowo.
Wentylator powinien pracować cały czas jak klima działa bo musi być schładzany chłodnica skraplacza w której krąży rozgrzany czynnik chłodzący.
ZTCP to samoczynne wyłączanie się kompresora spowodowane jest zbyt małą różnicą temperatur, chyba. Za rozłączanie odpowiada jakiś czujnik w układzie klimatyzacji. Chyba temperatury czynnika chłodzącego. Dowiem się dokładnie to napiszę dokładną formułkę.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:38
TomC napisał/a:
Wentylator powinien pracować cały czas jak klima działa bo musi być schładzany chłodnica skraplacza w której krąży rozgrzany czynnik chłodzący.
No to o wentylator jestem spokojny.
sTERYD napisał/a:
jak był nabijany czynnik?
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...
klimatyzacja była napełniana... jakoś w zeszłym roku, w wakacje, a była napełniana, nie odpowiem tu fachowo ale facet który mi to robił podłączył do klimatyzacji taka "szafkę na kółkach z wyświetlaczem" heh. Nie znam fachowej nazwy.. W każdym razie nie było to jakieś garażowo/domowe napełnianie
ZTCP to samoczynne wyłączanie się kompresora spowodowane jest zbyt małą różnicą temperatur, chyba.
ZTCW, to chodzi o to, żeby parownika nie zamrozić
Przy parowniku klimy jest termostat, który odpowiada za wyłączenie sprężarki, kiedy temp. spadnie do określonej wartości, co zapobiega zamrożeniu parownika a w konsekwencji zatkania przepływu powietrza przez lód.
Tak mi wyłożył temat "mój" magik od klimy
[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 20:54 ]
sTERYD napisał/a:
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...
Miałeś już wytłumaczone... Termostat wyłącza kompresor jeżeli jest zbyt niska temperatura. Dziś odbierałem samochód kolegi z serwisu klimatyzacji i podczas jazdy też kompresor wyłączało bo +30' na dworze nie było.
Przykład ze zbyt dużym ciśnieniem sądzę że Ciebie nie dotyczy.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
ehh zadzwonili ze ta chlodnica nie pasuje, jutro mam podejsc zobaczyc, gosciu mowil ze tu rurki sa z jednej strony a w mojej niby z dwoch stron wchodzom - ma ktos pomysl jaka inna moze to byc ? [pare postow wyzej screen w aukcji ]
ok fotki zrobione - spojrzcie i pomozcie bo ja juz zgłupiałem
po zaworze na strone i dlatego tamta nie pasuje do tej wersji, szukalem jakis napisow itp ale byly tylko jakies cyferki i B to pewnie od gwarancji szkopskiej wymiary itp na fotach w przyblizeniu do 1cm jakos
Do wersji 200 wchodzi chłodnica klimatyzacji z wlotem i wylotem z jednej (lewej) strony. Wejście ze sprężarki w górny otwór i wyjście z dolnego na osuszacz, znajduje się obok sygnałów pod lewym nadkolem.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Lip 03, 2008 11:13
TO nie jest roverkowa chłodnica oj będzie ciężko zobacz czy nie masz oznaczeń na rurkach jakiej firmy jest ta chłodnica myśle że daivia czy jakoś tak ale trzeba się upewnić.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum