Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 Vi] Wyciek płynu chłodniczego :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 Vi] Wyciek płynu chłodniczego :(
Autor Wiadomość
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 00:53   [R200 Vi] Wyciek płynu chłodniczego :(

No niestety, stało się :(

Kupiłem autko w marcu, od początku był problem, bo spod maski się dymiło. Okazało się że ubywa płynu chłodniczego który kapał na kolektory i parował... Pojechałem do mechanika, diagnoza - uszczelka pod głowicą, koszty ok 1500zł... <szok> . Ledwie co kupione auto już taki wydatek :( Ktoś mi powiedział żebym spróbował preparatu uszczelniającego, kupiłem i było dobrze aż do dzisiaj... 20min jazdy po mieście, odstawiłem auto, idę po 4h, a pod autem wielka mokra plama, patrzę pod maskę, a zbiorniczek pusty ;| cały płyn wyleciał.

Wiem że teraz się już nie obejdzie bez naprawy. Czytam forum i zauważyłem że w R uszczelka pod głowica to nie rzadki przypadek... ;/ Oby tylko uszczelka a nie pęknięta głowica... :(

Tak z ciekawości, ile pi razy oko wynosi koszt wymiany uszczelki? Bo chciałbym wiedzieć mniej więcej jakich kosztów się spodziewać i nie dać się naciągnąć mechanikom.

No i jak to jest z tymi uszczelkami nowego typu? Są lepsze? Dają gwarancję dłuższej żywotności??

Pozdrawiam i czekam na rady :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 06, 2008 00:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 06, 2008 04:21   Re: [R200 Vi] Wyciek płynu chłodniczego :(

Korczus napisał/a:
No niestety, stało się :(

Kupiłem autko w marcu, od początku był problem, bo spod maski się dymiło. Okazało się że ubywa płynu chłodniczego który kapał na kolektory i parował... Pojechałem do mechanika, diagnoza - uszczelka pod głowicą, koszty ok 1500zł... <szok> . Ledwie co kupione auto już taki wydatek :( Ktoś mi powiedział żebym spróbował preparatu uszczelniającego, kupiłem i było dobrze aż do dzisiaj... 20min jazdy po mieście, odstawiłem auto, idę po 4h, a pod autem wielka mokra plama, patrzę pod maskę, a zbiorniczek pusty ;| cały płyn wyleciał.


:) Bardzo lubię takie rady. Ciekawe czy uda Ci się teraz wypłukać cały ten syf, który jest w układzie chłodzenie, aby nie stracił wydajności i grzał się (nawet po wymienie uszczelki pod głowicą.

Korczus napisał/a:
Wiem że teraz się już nie obejdzie bez naprawy. Czytam forum i zauważyłem że w R uszczelka pod głowica to nie rzadki przypadek... ;/ Oby tylko uszczelka a nie pęknięta głowica... :(


Teraz masz z pewnością wieksze szanse na to drugie :(

Korczus napisał/a:
Tak z ciekawości, ile pi razy oko wynosi koszt wymiany uszczelki? Bo chciałbym wiedzieć mniej więcej jakich kosztów się spodziewać i nie dać się naciągnąć mechanikom.


Wydaje mi się, ze w 1000 powinieneś się zmieścić.

No i jak to jest z tymi uszczelkami nowego typu? Są lepsze? Dają gwarancję dłuższej żywotności?? [/quote]

Na ten temat się nie wypowiadam, nasłuchałem się już tyle, że jestem kompletnie zdezorientowany.
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:17   

No teraz wiem już, to był błąd, czegoś co ma kosztować 1000zł nie da się naprawić jakimś gównem z CPNu za 20zł...

Mam tylko nadzieję że nie zaszkodziłem tym jeszcze bardziej. Objawy które miałem to tylko ubytki płynu i para z pod maski, żadnego oleju w zbiorniczku, kopcenia na biało...

No trudno, stało się, jutro jadę do mechanika się umówić na kiedy by się za to mógł zabrać i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki za odp pozdrawiam :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:49   

a widać skąd cieknie ?? jest 100% pewność, że to HGF ?? moze z uszczelki kolektora leci ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:58   

No właśnie widać wyciek z lewej strony między blokiem a głowicą ;/
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 12:06   

no to raczej HGF :( ale nie martw sie zrobisz i bedziesz śmigał ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 12:44   

No wiem HGF to jeszcze żadna tragedia :) Trochę kosztów tylko... No ale też czytam że po wymianie uszczelki po jakimś czasie pojawiają się znowu wycieki, jak to z tym jest? Wyjątkowe przypadki czy reguła? :)
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 12:49   

Uszczelniacze do układu chłodzenia są oki, wiele razy użyłem w różnych samochodach i pomogło co ciekawe ten w formie opiłków bardzo długo krąży i działa w układzie, po ponad roku widać jeszcze jego działanie jak pojawiają się wycieki w innych miejscach. ALE W ŻYCIU NIE WPADŁ BYM NA POMYSŁ BY UŻYĆ TAKIEGO USZCZELNIACZA DO USZCZELKI POD GŁOWICĄ.

Jeżeli dokładnie oczyszczą blok i splanują głowicę to powinno być oki.
_________________
Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu swój R620Si Lux z 97.
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 22:20   

Dzwoniłem do mechanika, jutro mam przywieść auto. Wytłumaczyłem mu przez tel o co chodzi, w zbiorniczku nie ma płynu, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, powiedział że przy takim silniku nie powinno się planować głowicy? hmmm....
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 22:41   

ojj raczej powinno :| zwykle bez planowania się nie obchodzi :| będziesz miał nierówną glowicę to wymiana uszczelki nic nie da :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 22:54   

No więc właśnie, trochę się zdziwiłem, bo mówił że to będą koszty, że planowanie głowicy, a przy tym silniku nie powinno sie planować... no nic jutro jadę odstawić auto to będę rozmawiał z nim normalnie, bo to nie jest rozmowa na tel :)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 23:45   

oczywiście, że powinno się planować głowicę... :shock:
I wcale nie są to jakieś straszne koszty (takie same jak przy każdej innej glowicy) :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 23:54   

Hehe :D Dobry mechanik.Chyba jeden z tych co do R ma inne klucze i nietypowe czesci.Moze jeszcze sruby sie kreca w zla strone :P Glowice zawsze planuj po HGF.Mozna jeszcze ja sprawdzic tuszem na plycie lub chocby sama plyta ale raczej powyginana bedzie szczegolnie ze jezdziles jakis czas z "uszczelniona :/ "
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 05:48   

Nie ukrywam ze ja juz bym zrezygnowal z tego mechanika skoro byz przez telefon bzdury gada.... a nie masz innych mechaników?
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 08:26   

Szukaj innego mechanika, nie zostawiaj mu samochodu.
Potem się ludzie dziwią że cieknie znowu i przedmuchy sa.
_________________
Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu swój R620Si Lux z 97.
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:17   

Mechanika polecił mi znajomym, który do niego jeździ i nigdy nie narzekał.

Byłem u gościa, na żywo to jest inna rozmowa, wszystko wytłumaczył co i jak trzeba będzie zrobić.

Na dniach ma go rozebrać i zobaczyć co tam się dzieje. Głowica do sprawdzenia, muszę sam z nią jechać bo on się nie zajmuje tym, więc tutaj mam pytanie gdzie w okolicach Leszna w wielkopolsce sprawdzają głowicę?
Mechanik mi mówił żebym do Wrocławia pojechał, ale może jest coś gdzieś bliżej? Może w Poznaniu bo tam bardziej obeznane miasto mam...
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:25   

Poznan.Robili mi glowice do Abartha i sie spisali.jak chcesz kontakt to sie odezwij na priv to sie zapytam znajomego o nr do nich
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 18:35   

A powiedzcie mi, bo tak się zastanawiam.. dużo czytam na forum o HGF ale czy często zdarzało się że miał ktoś pękniętą głowicę czy blok? bo mi mechanik mówił że taki scenariusz też możliwy... czy raczej problem tkwi tylko w uszczelce?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 19:05   

W benzyniakach raczej uszczelki padają, pęknięcia głowic nie są częste aczkolwiek możliwe. W dieslu jeśli juz cokolwiek się dzieje (baaardzo rzadko) to właśnei głowica pęka.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 19:28   

Ahaa, no trochę mnie tym uspokoiłeś, wiadomo ryzyko zawsze ale mam nadzieję że głowica będzie ok, bo jak nie to większe koszty i czas oczekiwania ;/ Jeszcze od razu będę wymieniał chyba rozrząd, bo wierząc sprzedawcy był wymieniany przy 150tys, przejechane mam 165, no ale silniczek też miał być igiełka, a od samego początku objawy HGF także lepiej nie ryzykować i nie wierzyć na słowo, no chyba że się kupuje od zaufanej osoby ;/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.8Vi LPG 97r] Wyciek płynu chłodniczego
Załamka ;/
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Nie Kwi 06, 2008 22:41
AndrewS
Brak nowych postów [r200]wyciek płynu chłodniczego do 2 tunelu świecy
zajoc1910 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 19, 2011 18:40
zajoc1910
Brak nowych postów [R 214 Si '97] Wyciek płynu chłodniczego
master55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lis 04, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R25 2.0iDT '03] Wyciek płynu chłodniczego
Verneur Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Sie 09, 2010 21:09
PiotrekGran



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink