Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Mam problem z roverkiem. Odczytałem błąd 54 z check engine - usterka elektrozaworu paliwa, zwarcie do zasilania. Krótko mówiąc założyłem trzy opcje:
1. uszkodzenie mechaniczne - elektrozaworu
2. ECM podaje cały czas napięcie na elektrozawór
3. Gdzieś w wiązce coś się przetarło i na przewodzie od elektrozaworu pojawia się napięcie.
Opcje nr 1 już w zasadzie wykluczyłem, bo gdy odkręciłem przewód zasilający od elektrozaworu to roverek nie chciał odpalić - oznacza to, że mechanicznie zawór zamyka.
Dodatkowo jeszcze pojawia się błąd 55 - uszkodzenie ECM. Po skasowaniu błędów błąd 54 się nie pokazuje do pierwszego uruchomienia silnika, a błąd 55 jest cały czas - nie da się skasować.
Ogólnie da się samochodem jeździć bez problemów. Jedynie przy zapalaniu auta w pierwszym momencie jak silnika załapie, obroty wskakują na 1900 - ale to jest ułamek sekundy. Nie wiem czy to jest dobrze dla diesla - raczej pewnie nie. Zdarzyło się dwa razy że na zimnym silniku - odpalanym rano - kontrolka check engine ię nie zapaliła i obroty nie wskoczyły na 1900 ale po rozgrzaniu silnika i ponownym uruchamianiu bład się pojawia.
Chciałem zatem szanowne grono spytać, co dalej mogę sprawdzić, żeby dojść co jest przyczyną i czy moje założenia (pkt. 1,2,3) są trafne czy coś pominąłem. Wszelkie sugestie poza wymianą samochodu będą mile widziane
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 21:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 13:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sienio, Porozlaczaj wszystkie kostki, wez pedzelek i rozpuszczalnik, przeczysc wszystkie kostki a nastepnie je zloz, Jesli to nic nie da to obejrzyj wiazke dokladnie i polutuj i zaizoluj to co trzeba. Nie wpinaj sie oddzielnie kablami i nie puszczaj z boku bo to pogarsza sprawe...
Sienio [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 13:49
OK, zobaczę co się da zrobić, oby tylko chciał potem odpalić A co myślicie o przyczynie błędu 55 Może być związany z tą usterką, czy raczej traktować go jaką osobną sprawę A jeśli jako osobną usterkę to od czego zacząć sprawdzanie
Twoje bledy wynikaja na moje oko z wiazki wiec najpierw pomecz sie z wiazka
Sienio [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:07
OK, jutro będę walczył z wiązką, dam znać co się udało zrobić.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
P.S. Nie cierpię wiązek
[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 21:18 ]
Nie wytrzymałem do jutra i dziś zajrzałem do wiązki. I się zaczęło. Okazuje się, że ktoś już tam zaglądał i zasilił elektrozawór z pomarańczowo-brązowego przewodu - taka drobna modyfikacja. Oryginalny przewód idący z ECM do elektrozaworu (który sobie gdzieś tam leżał okazał się dobry i doszedłem do wnisku, że to ECM nie wystawia sygnału Nie jest dobrze, ale poczytałem troszkę rave i będę dalej szukał.
A może ktoś wie jakie warunki muszą być spełnione aby ECM wystawił sygnał otwarcia elektrozaworu paliwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum