minusy takie ze stracisz niutki a zyskasz konikow ogolnie to na 1/4 ok ale wyprzedzanie na trasie bedzie tragedia, bo bedziesz msial redukowac i wkrecac na 5-6k obrotow
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
minusy takie ze stracisz niutki a zyskasz konikow ogolnie to na 1/4 ok ale wyprzedzanie na trasie bedzie tragedia, bo bedziesz msial redukowac i wkrecac na 5-6k obrotow
jestem w szoku bo zawsze myślałem ze lżejsze kolo mniejsza masa to szybsze wkręcanie na obroty chyba michone opracował nowe prawo fizyki
minusy takie ze stracisz niutki a zyskasz konikow ogolnie to na 1/4 ok ale wyprzedzanie na trasie bedzie tragedia, bo bedziesz msial redukowac i wkrecac na 5-6k obrotow
jestem w szoku bo zawsze myślałem ze lżejsze kolo mniejsza masa to szybsze wkręcanie na obroty chyba michone opracował nowe prawo fizyki
dobrze napisalem... auto faktycznie bedzie sie lepiej wkrecac ale straci niutonometrow... elastycznosc spadnie...
"odchudzanie układu korbowo - tłokowego ma na celu powiększenie mocy silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy
zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy"
Gdyby tak nie bylo to producenci robili by jak najlżejsze koła... Wystarczy, że poczytasz troche tematow w internecie zyskujesz mocy w wysokich obrotach a tracisz niutonometrow w niskich obrotach... silnik 1.4 16v ma juz sam w sobie malo niutkow... Ja osobiscie widze duzy dyskomfort... ciezko jesli chodzi o przyspieszanie w przedziale 2-4 k obr.
Fizyki nowej nie wymyslilem...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
namieszałeś w każdym ze zdań skopiowałeś z neta coś innego...
zasada jest prosta lżejsze koło obraca sie szybciej co umożliwia szybsze wkręcanie sie na wysokie obroty i zmniejsza v-max proste jak słonce...
w przypadku lekkich samochodów obniżenie ciężarku koła daje bardzo dobre rezultaty.
czy to takie ciezkie do pojecia jest, że TRACISZ MOMENT OBROTOWY?? a zyskujesz konie mechaniczne? siłą rzeczy tracisz na elastyczności, bo nie może być inaczej...
Ale z chęcią przeczytam twoją tezę na temat prędkości maksymalnej...
skopiowalem jeden "cytat" wiec nie rozumiem o co Ci chodzi... prosze o rozwinięcie swojej wypowiedzi...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
jesli autko to typowa wyscigowka to mozesz to zrobic... ale z tego co czytalem na forum SR to zazwyczaj tego nikt nie robi... powod jest jeden autko traci najwiecej podczas normalnego uzytkowania...
Jak juz robic to odrazu z wyważeniem, no i oczywiscie caly uklad korbowy. Mozesz sprobowac i dac nam znac jak jest
Ja np na codzien wole jezdzic focusem ojca i mimo ze ma 15 koni mniej niz rover to duzo przyjemniej sie jezdzi i nie trzeba czesto wachlowac galka zmiany biegow:). A niestety w r200 przy "bardzo" agresywnej jezdzie zadko sie uzywa cos wiecej niz 3 bieg
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
takie zabiegi robi sie zwykle w małych lekkich autkach o malej pojemności żeby poprawił sie dolny zakres obrotów wiec w R200 powinno zdać egzamin, koszt niewielki a daje dużo. Oczywiście bez późniejszego wyważenia kola nie masz co podchodzić do tematu.
"Ja odchudzalem w suzuki swifcie gti :
1 okolo 20% samochodzik zwawiej sie wkreca , ale nie "dokreca"
(tzn na wyzszych biegach nie ma "sily" dokrecic do odcinki) "
to jest to co mówiłem o v-max na lekkim kole samochód nie ma siły.
i tu jeszcze jedno na podparcie mojego stwierdzenia...
'Nie można "stracić na momencie" i "zyskać na mocy", bo te dwa stwierdzenia są z sobą w sprzeczności. Moc to jest moment obrotowy w funkcji obrotów, czyli im wyższy moment, tym wyższa moc przy tych samych obrotach.
Wartości _maksymalne_ momentu i mocy mogą się zmienić ze względu na zmianę obrotów przy których są osiągane (czyli silnik ma niższy moment maksymalny, ale przy wyższych obrotach, co daje większą moc maksymalną).
Co do zasady działania - myślę że zasada zachowania energii i II zasada dynamiki Newtona oraz wzór na energię kinetyczną będą tu bardzo na miejscu. Wzór:
Ek = 1/2m*v^2
Ek - energia kinetyczna
m - masa
v - prędkość
"
'Nie można "stracić na momencie" i "zyskać na mocy",
Oczywiście, że można.
Moment obrotowy może polecieć w dół w pewnym zakresie obrotów i do góry w innym.
Przed otwarciem tego wątku stan mojej wiedzy był taki, że odchudzanie koła zamachowego powoduje spadek momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów oraz "spłaszczenie" krzywej momentu obrotowego w górnym zakresie obrotów, co z kolei przekłada się na podniesienie mocy maksymalnej i przesunięcie jej na nieco wyższe obroty.
dobryziom napisał/a:
Co do zasady działania - myślę że zasada zachowania energii i II zasada dynamiki Newtona oraz wzór na energię kinetyczną będą tu bardzo na miejscu. Wzór:
Ek = 1/2m*v^2
Ek - energia kinetyczna
m - masa
v - prędkość
Nie rozumiem co ja tutaj mam sobie podstawić do tego wzoru.
O energię kinetyczną czego ci chodzi?
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:04 ]
dobryziom napisał/a:
w przypadku lekkich samochodów obniżenie ciężarku koła daje bardzo dobre rezultaty.
Dlaczego tylko w przypadku lekkich?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Piter wszystko spoko może i w teorii to tak wygląda tylko w praktyce na przykładzie podanego suzuki wygląda to trochę inaczej...
Pewnie dlatego ze nie znam przykładów ciężkich samochodów z lżejszym kołem
PS. ogolenie wyczytałem ze zabawa w obniżenie masy koła nie jest taka tania na jaka wygląda... chyba ze mamy wzorcowy przykład takiego kola wykonanego obliczonego i przetestowanego przez jedna z Tuningowych firm. Pewnie do Rovera nikt tego nie robi
Piter wszystko spoko może i w teorii to tak wygląda tylko w praktyce na przykładzie podanego suzuki wygląda to trochę inaczej...
W Klubie Suzuki Swift siedziałem dobre 6 lat (ostatnio już rzadko na forum zaglądam ), w tym długo jako moderator i nie przypominam sobie, aby klubowi "tjunerzy" bawili się mocno w odchudzanie koła
michone piszą o utracie momentu obrotowego w "użytkowym" zakresie obrotów podawał się na forum SR, które akurat w tej tematyce uważam za autorytatywne
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 14, 2008 20:34
Dobra, to ja swoje 3 gr dorzucę. Teoretycznie nie da się zyskać na mocy przy utracie momentu, ale ...
Wszelkie zmiany masy układu korbowego ( w tym również koła) pozwalają na zwiększenie prędkości obrotowej silnika (oczywiście po uprzednim wyważeniu wszystkiego). Taka przeróbka ma sens, gdy podniesiemy max obroty, ale dobrze by było przy tym pokusić się o wałek który zadbałby o odpowiednie napełnianie i opróżnianie. Idąc dalej - przy podniesieniu max obr. warto by było zastosować mocniejsze sprężynki zaworowe, gdyż seria może nie nadążać. Z grubsza to wszystko. W takiej konfiguracji toczenie koła ma sens. Samo stoczenie koła jest bezcelowe. Lepiej sobie naklejkę Pjonier na tylną szybę walnąć
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 21:37 ]
Jako przykład mogę podać, że po powyższych przeróbkach seryjny fordowski silnik 2.0 na jednym wałku (105KM) wypluł na hamowni 140 KM przy 9 tys. obr. Zasuwa jak zły, ale dopiero od jakichś 5 tysi, przy których seria dostaje już zadyszki. Zrywa przyczepność na trójce powyżej stówki
Teoretycznie nie da się zyskać na mocy przy utracie momentu, ale ...
Pamiętaj, że rozmawiamy o różnych zakresach prędkości obrotowej. Można stracić moment na niskich obrotach i zyskać na wyższych obrotach (tam gdzie normalnie silnik dostawał zadyszki, jak sam dobrze napisałeś).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum