Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Strata mocy nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Strata mocy nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
ziomek 




Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 15:09   [R416] Strata mocy nierówna praca silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich. przejechałem juz 5 tyś km i zaczeły się problemy. Moj roverek nie przyśpiesza już tak pieknie jak na początku ma odczuwalny spadek mocy. Od pewnego momentu w zbiorniczku pojawił się 'majonez' nie wiem czy to hgf poniewaz stan oleju jest prawidłowy a woda mi nie ubywa przejechalem juz tak 3 tys km. Nastepna sprawa to denerwujace szarpanie autka sczegolnie na 2 biegu z niskich obrotów (do 2 tys obr,) kolejny to nierówna praca silnika na postoju. Dodam ze niedawno wymieniłem:
* świece NGK*kable zapłonowe NGK* kopołka i palec* co próbowac dalej ? Czy strata mocy i szarpanie na 2 biegu maja związek np. ze sprzęgłem, uszczelka pod głowicą i aparatem zapłonowym? Proszę o porady i sugestie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 14, 2008 15:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 14, 2008 17:04   

Hgf hmm z tym nie jeździłbym, jeśli np spalasz wodę zamiast paliwa to może być utrata mocy, gorsze chłodzenie i smarowanie też może wpłynąć na moc.
Zacznij od usunięcia majonezu ze zbiorniczka a potem zobaczysz co z mocą
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 19:01   Re: [416 Si 97 rok seria K] strata mocy nierówna praca silni

ziomek napisał/a:
Nastepna sprawa to denerwujace szarpanie autka sczegolnie na 2 biegu z niskich obrotów (do 2 tys obr,) kolejny to nierówna praca silnika na postoju. Dodam ze niedawno wymieniłem:

zmień styl jazdy-katujesz silnik..........jak bedziesz zmieniał biegi przy tak niskich obrotach to najpierw wymienisz sprz.,później poduchy zaw.silnika i skrzyni,a na końcu padnie skrzynia i panewki na wale.........silnik k to silnik wysokoobrotowy(jak kazda 16)-nie lubi niskich obrotów...........
zacznij zmieniać biegi w momencie gdzie max.moment obrotowy spotyka sie z max.mocą-pomiedzy 3-4 tys.obrotów,wcale nie oznacza to wiekszego spalania (płynne przyspieszanie,a nie wciskanie pedału gazu do podłogi i ruszanie z piskiem z każdego skrzyżowania...).........szarpanie zniknie jak ręką odjął....... :mrgreen: :rotfl:
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 19:24   

to jest HGF - początki
ja miałem tak samo plus problem z rozruchem a dzisiaj niespodzianka HGF w czystej postaci
" szkoda że to nie wielkanoc, majonezik do jajek jak znalazł :roll: "
 
 
 
ziomek 




Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 21:41   

zaczne powaznie mysle o wymianie uszcelki moze kolega ma racje i moc wróci....natomiast co do kolegi tetryka to do konca sie nie zgodze, poniewaz u mojego kumpla co ma takiego samego roverka przy zmianie z 1 na 2 (przy obr 2000) nie ma zadnego szarpania !! ! wiec u mnie jest cos nie tak..Zatanawia mnie jescze jedno skoro woda ze zbiorniczka mi nie ubywa to jak moze mi ją spalac, fakt moze byc gorsze smarowanie silnika. Wymiana uszczelki jest juz w planach, ale co z tym szarpaniem i nierowną pracą silnika na postoju? Pozdrawiam i dzieki za sugestie.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 07:28   

Może spalać niewielkie ilości wody, na wolnych obrotach, może zachlapać świece i dlatego może nierówno chodzić, kiepsko może również chodzić przez błędne wskazania temperatury silnika (jeśli np zalepiło czujnik temperatury).
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 07:33   

spala spala wode ale narazie w małych ilościach ale przyjdzie piekny czas i olej się połaczy z płynem. Szarpanie silnika to jest tez tym spowodowane, dodatkowo przy zmianie biegów bedzie się tak działo. :bezradny:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 11:42   

tetryk napisał/a:
zmień styl jazdy-katujesz silnik.

Jeżeli nie obciąża nadmiernie silnika przy tak niskich obrotach (np. gaz do dechy, czy na 2/3) to nic silnikowi nie będzie. Nie zdarzyło Ci się jechać na 2000rpm na II biegu np. w korku lub na parkingu przy supermarkecie? ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 19:07   

pewnie ,że zdarzyło :mrgreen: i to nieraz :roll:
tylko przypuszczam że kolega nie jeździ non stop w korku,albo w kółko po parkingu hipermarketu :rotfl:
przypuszczam że kolega miał na myśli "normalną" jazdę po drogach publicznych...rozumiem że ma problemy z samochodem,ale być może własnie się wzięły z takiego stylu jazdy-żadne sprz.nie wytrzyma długo takiego stylu jazdy...sądzę że rozsądnym rozwiązaniem w R z silnikami K jest zmiana biegów pomiędzy 2.5-3.5 tys.obr.-sam chyba przyznasz że to jest rozsądny kompromis pomiędzy zużyciem paliwa ,a "zdrowym" użytkowaniem auta-bez popadania w skrajnośći.....
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 22:18   

hmm może masz racje ale z tym szarpaniem to jest u kolegi cos nie tak bo normalnie to rowerek na 2 od 1000 obrotów powinien bez szarpania sie rozpędzić ale to juz jest w pewnym sensie skrajność.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 22:25   

tetryk napisał/a:
tylko przypuszczam że kolega nie jeździ non stop w korku,albo w kółko po parkingu hipermarketu :rotfl:

Oczywiście, że nie. Nie napisał przecież, że cały czas mu auto szarpie.

tetryk napisał/a:
przypuszczam że kolega miał na myśli "normalną" jazdę po drogach publicznych

Nigdy nie jechałeś na drogach publicznych na II biegu przy 2000rpm? ;-)
Dla mnie to zupełnie normalne. Wszystko zależy od sytuacji na drodze.

tetryk napisał/a:
sądzę że rozsądnym rozwiązaniem w R z silnikami K jest zmiana biegów pomiędzy 2.5-3.5 tys.obr.-sam chyba przyznasz że to jest rozsądny kompromis pomiędzy zużyciem paliwa ,a "zdrowym" użytkowaniem auta-bez popadania w skrajnośći

Ja bym się zanudził w aucie, gdybym zmieniał biegi zawsze poniżej 3,5krpm :roll: ;-)
Silnik musi czasem poczuć, że żyje i zostać wkręcony pod odcinkę :lol:

Ponownie: moment zmiany biegu powinien być zależny od sytuacji na drodze. Jeżeli sytuacja tego wymaga, to nie będę jechał na dwójce 3,5krpm, tylko wrzucę trójkę i będę jechał z prędkością obrotową ok. 2,7krpm (pewnie tyle wtedy wypadnie). ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 07:24   

powiem tak ,zawsze tak zmieniam biegi ,żeby po zmianie biegu na wyższy,obroty silnika były zawsze powyżej 2 tys-poprostu tak jest zdrowo dla silnika...co do jazdy po parkinagach nie bede sie wypowiadał...bo to jak pisanie o lataniu,a ktoś non stop mówi o turbulencjach ...no pewnie że występują,ale czy przez cały lot ?-ja się nie spotkałem (żeby trawły cały lot),a trochę już przelatałem...
biegi przy 2 tys.obrotów to zmieniam w Toledo ,gdzie silnik 1,8 pamieta wczesne lata 80 (typ RP-niezniszczalny :mrgreen: )-niski stopień sprężania,8 zaworów,nisko połozony moment obrotowy,długi skok tłoka-duża elastycznośc,można jeździc na 5 biegu po mieście i nie przekraczać 50km/h-ale takich silników nie produkuje sie od ponad 15 lat.... :roll:
mnie też na początku Rover troszkę szarpał-przeczyściłem przepustnice (plastikowa) i problem zniknął,czyściłem benzyną ekstrakcyjną,dodatkowo na ośkę przepustnicy,pod te gumowe oringi wstrzyknąłem smar biały (do uszczelek),a sprężyny wyczyściłem dokładnie z rdzy i potraktowałem czymś w stylu wd-40,do tego wszytkie wtyczki (silnik krokowy,czujniki temp,potencjometr przepusticy)potraktowałem kontak-sprajem-i od tego czasu zero problemów...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 16, 2008 08:53   

tetryk napisał/a:
bo to jak pisanie o lataniu,a ktoś non stop mówi o turbulencjach ...

W wielu miastach Polski są takie realia, że jest więcej "turbulencji" niż "latania", czego doskonałym przykładem jest choćby Kraków, w którym mieszkam.

Odcinek do pracy, który codziennie pokonuje ma ok. 11km. Na jego pokonanie potrzebuję ok. 30 minut. Prędkość średnia 22km/h, sporo w korkach, do tego objazdy, bo jest dużo remontów. Często na 2 biegu ok. 2000rpm zamiast na jedynce 3500rpm :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]biały dym i brak mocy oraz nierówna praca silnika
jarekkuchnio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lut 08, 2012 23:59
jarekkuchnio
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS
Brak nowych postów [R416+BRC] Nierówna praca silnika
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 06, 2010 19:18
wpietruszewski
Brak nowych postów [R416] nierówna praca silnika, szarpanie
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sie 06, 2012 07:01
rafalrz1989
Brak nowych postów [R416] Chwilowa nierówna praca silnika
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lut 27, 2009 07:32
tomi78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink