Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Uszkodzenie gwintu w bloku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Uszkodzenie gwintu w bloku

potrzebuję pomysłu
Autor Wiadomość
dedal_komar 



Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Lubin



  Wysłany: Sob Lip 19, 2008 20:46   [R416] Uszkodzenie gwintu w bloku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam serdecznie brać "roverkową"
Potrzebuję pomysłu na naprawę awarii silnika w moim Rover`ze 416 si automat.
otóż padła uszczelka pod głowicą - "normalna rzecz" przy oględzinach silnika po zdjęciu "czapki" okazało się że przyczyną awarii był uszkodzony gwint w bloku (nie wytrzymuje 65 Nm momentu dokręcania).
pytanko : jakie mam opcje naprawy?

dodam że w bloku jest jeszcze ok. 15 mm nie używanego gwintu dlatego pytam:
- dobrać dłuższą szpilkę od innego silnika?
- a może istnieje coś takiego jak szpilki z nad wymiarowym gwintem?

poradzcie coś :bezradny:

(silnik D16Y3 Honda)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 19, 2008 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 19, 2008 23:38   

w silniku D16 padła uszczelka ??
musiał być ostro przegrzany... jeśli chodzi o nagwintowanie, to fabryczna szpilka powinna dać radę, tylko głębiej wkręcona.. usterka wskazuje, że szpilka była zbyt krótka lub za płytko wkręcona... jeśli faktycznie te szpilki nie są wkręcane do dna w blok to warto dobrać inną- dłuższą, bo 15 mm gwintu na szpilce 12 milimetrowej to starczy aż nadto....
ewentualnie można dotoczyć szpilkę m14x1,5 z przejściem na m12x1,5 i przegwintować blok, ale to ostateczność... "helicoil" w mocowaniu głowicy na pewno odpada :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dedal_komar 



Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Lubin



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 01:01   małe sprostowanie

dzięki koledze za podpowiedzi.
myślałem raczej o dobraniu śrub od opli (M11)
chyba że ktoś zna dłuższe śruby M10 od innych modeli silników.
co do przegrzania raczej nie było nic w silniku na to nie wskazuje
:wink:
uszczelka padła bo "puściła" śruba głowicy taka wychodzi z oględzin przyczyna awarii. :idea:
a śruby są M10x1.50 x150
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jak uszczelniane są tuleje cylindrów w bloku
Mlynarz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Kwi 09, 2009 00:06
Mlynarz
Brak nowych postów [R416] Jak wyciagnąć kołki z bloku silnika
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lut 27, 2009 19:20
jaro92
Brak nowych postów [R 400] Wymiar i średnica gwintu drążka kier.
Koju Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Kwi 30, 2011 12:46
utal
Brak nowych postów [R45 2.0 IDT '02] Uszkodzenie ukadu kierowniczego
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Mar 29, 2012 09:52
adams91
Brak nowych postów [R45] Uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
walczakowski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Sro Mar 14, 2012 12:10
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink