Wysłany: Sro Lip 16, 2008 07:45 [R400] Problemy z klimatyzacją - cd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witajcie.
Z góry przepraszam, że Was zadręczam moimi problemami, ale ja już powoli wymiękam...
Padł kompresor jak wiadomo z poprzedniego mojego tematu...
Z pomocą przyszedł jeden z forumowiczów sprzedając mi kompresor zgodny z numerem katalogowym i nawet przewody do niego.
Przewody były po to, że mój jest "inny"... i tu jest problem.
Jest on krótszy od standardowego, ale pasuje do łapy, która pasuje do silnika...
Dodam, że to kompresor montowany w samochodach grupy VW, Audi, Seat, Skoda...
Słusznie podejrzewam, że ktoś tam pchał łapki, czy były takie przypadki ?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sro Lip 16, 2008 20:37
osuszacz drogi kolego jest z Rovera-przez ostatnie pół roku montowali inny typ osuszacza -mam dokładnie taki sam z tego co patrzyłem to produkuje go niewiele firm (allseasons,nrf,nissens) i jest dosyć drogi....
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 09:03
generalnie to różniły się umiejscowieniem czujnika ciśnienia klimy-od góry ,tani,z boku-drogi....
numerów teraz nie podam -bo nie mam "przy sobie" katalogu.....
w przyszłym roku bedę wymieniac osuszacz to zrobie fotorelację-i dam znać czy pasuje ten tani w zamian tego drogiego.....różnica cen spora,tani ok.50-70 pln,drogi 250-300..........
co do kompresora klimy to w roverkach benzynowych był montowany tylko i wyłącznie jeden typ-jeśli ktoś tam włożył sandena 7v16 (głównie vag) to jest to ewidentna rzeźba....
przewody klimy nie wiem czy były różne-nie siedzę jeszcze tak głęboko żeby się wypowiadać,a kolejnej 50 przeglądarki nie chce mi się instalować...
może Tomi się wypowie w temacie-ten tani osuszacz pewnie Ci ściągnie....bo hanluje z hurtownią która go ma=nazwy nie wymienie-nie bede psuł komus interesu,a zreszta i tak żaden detalista tam nic nie kupi....
Czujnik jest akurat wkręcony od góry.
Oprócz czujnika jest na nim od góry też zawór (wentyl).
Gorzej z przewodami ciśnieniowymi.
Są one przykręcone na nakrętki, a nie na złączki pod śrubkę.
Że są dwie różne ceny, to już zauważyłem jakiś miesiąc temu... Kupiłem ten droższy sugerując się numerem katalogowym. Na szczęście mogłem zwrócić. Tańszy też nie podchodzi... Obydwa były na złączki pod śrubkę.
Jak weźmiesz je w rękę to są identyczne. Trochę inna masa i długość, ale mocowanie przewodów, rozstaw otworów i gwinty wydają się być identyczne.
7V16 ma swój plus... CENA! 7H13 jest 3-4x droższy za nowy
Tylko nie mogę na włączonej klimie przekraczać 6000 rpm
Zastanawia mnie tylko łapa... nie ma na niej żadnych śladów przeróbek. Żadnego cięcia, szlifowania, spawania ani wiercenia. Po prostu idealnie pasuje do tego kompresora, ale również i do silnika. Identyczne jest mocowanie poduszki i napinacza paska...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum