jak w temacie - ponieważ nie jestem specem w dziedzinie car audio, dlatego potrzebowałbym podłączyć moją niedawno kupiona aktywną tubę...
mniej więcej wiem, ale zaraz powiem o co mi chodzi
więc proszę Was bardzo o pomoc
z radia jakie kupiłem wychodzą kable dźwiękowe...
producent napisał ze radio posiada 2 wyjścia tzw amplifier outputs...
jednym z nich jest pojedynczy kabel zakończony czinczą opisany 'woof out' koloru brazowego...
natomiast drugie wyjście to będą raczej 4 kable: 2 białe i 2 czerwone jako jedyna poza reszta zwane FR out, FL out, RR out, RL out...
(poniżej w załącznikach zamieszczam zdjęcie wzmacniacza z tuby basowej)
ponieważ tuba posiada wejście na czerwony i biały czincz - czyli muszę podłaczyć z radia owe np RL i RR outs, tak??
ponieważ tego pojedynczego czincze podłączyc pod tubę nie mogę, czy jak to wyglada??
no i ostatnia rzecz, cała rzecz związana ze słowem 'power'...
na okablowaniu z kostki ISO jest parę neipodłączonych kabelków...
jeden z nich koloru brązowego 'AMP-CON' musi być podłączony do??
na wzmacniaczu od tuby istnieją podłaczenia w całości opisane 'POWER', a osobno każdy z nich to po kolei: '+12V / REM / GND'...
do czego będzie musiał być podlączony kabel 'AMP-CON'??
ponad to jest kabel uziemienie z radia, to logiczne ze pójdzie do GND, a co z REM??
nie musi tu być cos zmostkowane?? wydaje mi sie że tak to widziałem kiedys zrobione...
do tuby dostałem załączone kable: czincze L i R (biały i czerw), czerwony gruby kabel, dosyć długi, brązowy średnio gruby kabek krótki, i niebieski również dłuższy kabel...
załączam zdjęcia
proszę i nauczenie mnie w tej dziedzinie co z czym sie jje... będę wdzięczny
pozdrawiam serdecznie Rafał
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 22:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 22:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ponad to jest kabel uziemienie z radia, to logiczne ze pójdzie do GND
no raczej nie
ten brązowy kabel który masz podłącz do GND i do karoserii samochodu
instpud napisał/a:
'+12V
czerowyn kabel podłącz w te gniazdo i do plusa na akumulatorze
instpud napisał/a:
REM
do radia (ja go miałem razem z chinchami)
instpud napisał/a:
nie musi tu być cos zmostkowane?? wydaje mi sie że tak to widziałem kiedys zrobione...
można zmostkowac remote ale lepiej do radia podłączyć zeby wzmacniacz załączał sie razem z radiem
aaa i niech ktos jeszcze to potwierdzi co napisalem zanim bedziesz to montować bo z pamieci pisałem a temat car audio przerabiałem dosyć dawno i moge sie mylić
12 z radia do REM w amplitunerze
3 z radia do prawego lub lewego kanału w amplitunerze (LOW INPUT)
i podsumowując jeszcze...
Zasilanie (+) do amplitunera najlepiej jeżeli pociągniesz bezpośrednio z akumulatora samochodu (jest z tym trochę roboty ale jest to najlepsze rozwiązanie) na osobnym bezpieczniku. Kabel minusowy możesz przykręcić w bagażniku do dowolnej blachy.
to mówicie GND bezposrednio pod blache podpiąć? nie musze go ciągnąć do przodu jak reszte i podpinać pod GND z kostki ISO??
a jeśli '+' podepne pod akumulator, to nie będzie mi cały czas prądu ciągnąć bo jest ten kabel 'remote' co ten impuls wysyła, tak??
to jak potem wyłącza tube jak wyłączysz radio?? tak samo impuls wysyła??
_________________ ROVER 75 2.0CDT - 115HP remaped to 163HP MAX PERFORMANCE!!
aaa okej... kable mam już wszystkie poprzeciągane... z tyłu do przodu przez całe autko...
ale jeszcze 2 pytanka: możecie mi doradzić, którędy przejść do akumulatora? bo nie bardzo wiem... wie ktos gdzie mamy jakieś 'dziury'?? nie mam zamiaru oczywiście całego kokpitu rozbierać...
a druga rzecz:
wiecie gdzie byłoby najlepiej podłaczyć GND?? ponieważ tuba w bagażniku, a kabel GND nie za długi mam, ten oryginalny co dostałem..
czyli byłoby trza gdzieś w bagażniku go podłączyc...
przebicie sie do akumulatora to najtrudniejszy etap, gdzies opisywalem jak u mnie to bylo, w kazdym razie miejsca typu(jak mi radzono) przewodu od pompki, gazu itp dziurki są za małe jeśli masz porządny kabel zasilający(mój miał po zewnątrz 13mm średnicy) i ostatecznie przełożyłem go robiąc dziurkę w uszczelce przez którą idzie wiązka główna od kabiny. Tylko uwazaj nie uszkodzić wiązki, pozatym tam są dwie warstwy gumy dziurke robisz malutką i przeciskasz na hama by było szczelne. Ja minusa wziąłem wkładając podkładkę w blache pod szybą < tam są różne otworki, i wkreciłem śrubkę w nią> dobrze masuje, gruba śrubka, adekwatna do przewodu.
C4rd1 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 27, 2010 23:16
Moim zdaniem na zdjeciu 'rem' w radiu to Nr.14 brazoy kabel amp control,czyli sterowanie amplifire-em również moze byc to tuba aktywna,abys sie upewnil ze dziala to podlacz np, żaroweczke -do masy a plus do tego kabelka i wlacz-wylacz radio,lub uzyj miernika elektronicznego.
[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 23:16 ]
ah jeszcze jedno,wyjscia sygnalowe z radia brazowy to sub-mono(czasem w subach jest pojedyncze wejscie nomo) lub mozesz uzyc jedno z wyjsc stereo bo widzialem ze w subie masz stereo in.a co do kabelka zasilajacego + to radze uzyc jak najgrubszego,w przeciwnym razie bedzie sie dławił jak bedziesz chcial glosno posluchac,im grubszy tym lepiej,ciekaw jestem jak sobie poradziles z ramka 2din do radia sam jestem teraz na etapie poszukiwania radia 2 din i niemoge znalezc do tego ramki.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Sty 20, 2011 16:11
A ja mam pytanie z innej beczki. Jeśli bede miał wzmacniacz i do tego subwoofer aktywny, to jak wygląda podłączenie REM do dwóch komponentów? No bo musi wyłączać wzmacniacz i suba, to jak to wtedy podłączyć?
Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 27 Skąd: UK- East Midlands
Wysłany: Pią Lis 09, 2012 21:37
Okej a ja tez chce sie o cos spytac bo mam ochote dac troszke wiecej slyszalnego i odczuwalnego basu....ale nie chce wyrzucac oryginalnego radia (to chyba te Philips'a- ma wyswietlacza w lewej gornej czesci tylko tyle wiem o tym model radia a i jakies wyjscie na tel
Tak ze,
Fabryka radio + wzmak + skrzynka.
Jak to moge podlaczyc??
We wczesniejszym aucie mialem glosniki w tylnej polce (3d fiat) i syngnal szedl od nich do konwertera czy jakos tam i juz cinczami do wzmaka...ale zeby dziala/ nie dzialal musialem wyciagac bezpiecznik ze wzmacniacza...
...tym razem chcialbym tego uniknac raz bagaznik za dlugi a dwa nie chce mi sie juz tak robic za duzo jest chodzenia przed rozpoczeciem jazdy i tszakania prawie wszystkimi elementami karoserii
Prosze o fachowa porade.
Z gory dzieki!!
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Lis 09, 2012 22:35
Po 1 to dziadowsko podłączać konwerter w bagażniku pod głośniki drzwiowe. P
Ja mam to tak zrobione bo mam tez radio harmony, bezpośrednio z radia wyprowadzony sygnał, usługa kosztowała mnie 70zł. Ale to schludnie wygląda. I by wlaczac wylaczac wzmaka służy wejscie w kostce na antene elektryczną, tam podlaczasz sygnał kabelek idący razem z chinchami i jego we wzmaku wpinasz w port "remonte"
Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 27 Skąd: UK- East Midlands
Wysłany: Pią Lis 09, 2012 23:03
no ok kumam...
a takim domowym sposobem...
jutro ladna pogode zapowiadaja pierwszy raz od dwoch tygodni nie bedzie padac ....piwko jest i bede mogl sie pogrzebac troszke....
poza tym jak pojade i jakis mechanik mi zaspiewa 40 funtow....
to wole sam sie pobawic...i piwka skosztowac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum