Wysłany: Nie Lip 27, 2008 17:41 [R75] Problemy z trakcją, silnik gaśnie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Wszystkich! Mam problem i potrzebuje pomocy!
W moim roverku (75CDT) zapaliła się kontrolka trakcji i w tym momencie zgasł silnik, którego nie mogę odpalić (kontrolka się świeci). Co mam zrobić??? Proszę o pomoc!!!!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 02:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 27, 2008 17:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kręci i nieodpala. No i nie wpadłem w żadną dziurę. Dzisiaj odłączyłem akumulator na 30 min. Po podłączeniu go spowrotem odpalił i nawet udało mi się kawałek przejechać ale znowu stało się to samo (zapala się kontrolka od trakcji i samochód gaśnie) co robić???
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lip 28, 2008 17:36
No to rzeczywiście, tak jak MaReK, mówi, masz check'a podłączonego do kontroli najprawdopodobniej. Ja bym sprawdził zawór wysokiego ciśnienia na początek, potem czujnik położenia wałka.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 00:37
Z "wielkopolski" to ja bym proponował do przemo258 lub PHJOWI na komputer podjechać. Szczególnie, że auto świeże, to i warto się przekonać w jakim stanie. Tym bardziej, jeżeli jest prawdopodobne, że ktoś mieszał w konsoli. Jazda może być trochę ryzykowna.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 15:18
Ja bym spróbował ponownie odłączyć aku, po odpaleniu auta ręcznie wyłączyć kontrolę trakcji (powinna zapalić się wtedy kontrolka) i zacząć jazdę... Jeżeli to faktycznie kontrola trakcji gasi silnik to po jej deaktywacji nie powinna ingerować w jego działanie...
Jeżeli kontrolka trakcji się świeci to system ASR jest nie aktywny,można po piszczec sobie do woli. Sama sie nie aktywuje
Sama kontrola zmniejsza moment obrotowy na kołach chyba przez " opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
Przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji." Byc może awaria ASR też może spowodowac unieruchomienie samochodu. Bez diagnostyki ani rusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum