Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Przegrzewanie się silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Przegrzewanie się silnika
Autor Wiadomość
Luigi 




Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Wroclaw/Wieden



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 23:08   [R420] Przegrzewanie się silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... :( ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 07, 2008 23:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 23:15   

A który czujnik wymieniłeś? Ten który załącza wentylator? Rozumiem, że obejście czujnika powoduje załączanie się wentylatora. W zasadzie powinny być dwa czujniki dla wolnego i szybkiego biegu wentylatora. Czy po włączeniu klimy kręcą się oba wentylatory?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 11:04   Re: [R 420 Si 1999] przegrzewanie sie silnika

Luigi napisał/a:
witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... :( ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam



Jeśli silnik wentylatora chłodnicy jest sprawny i działa jego zasilanie (przekaźnik, bezpiecznik cały, itd..) to trzeba sprawdzić włącznik wentylatora, który umieszczony jest w chłodnicy (taki korek wkręcany w bok chłodnicy, na klucz chyba nr 19 albo coś w tym rodzaju).
Dochodzą do niego dwa przewody (bo to nie jest czujnik, jak się zwyczajowo pisze, ale po prostu - włącznik termiczny, najprostsza rzecz pod słońcem, tam siedzi z tego co pamiętam (fiat, polonez) po prostu blaszka bimetalowa ze stykiem, który załącza obwód sterowania przekaźnika silnika wentylatora. Obieg niskoprądowy, przekaźnik być musi, bo silnik kilka amperów ciągnie i bimetal nie wyrobiłby takiego prądu, styki by się sfajczyły).

Sprawę trzeba sprawdzić tak - włączyć zapłon w silniku (silnik pracować nie musi), zdjąć te dwa przewody z włącznika wentylatora i zewrzeć je razem (ja u siebie robiłem to spinaczem drutowym). Jak po zwarciu silnik nie zadziała - to trzeba sprawdzić jego obwód - bezpiecznik, przekaźnik, linie doprowadzające prąd, itd..
Wg mnie, jeśli nikt nie mieszał w elektryce samochodu, nie była ona łatana przez "pana Zenka", to po zwarciu tych przewodów silnik wentylatora zadziała. A jak nie - nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie obwodów zasilania silnika. Mało prawdopodobne jest, żeby poleciał przekaźnik silnika, choć nie jest to niemożliwe. Może bezpiecznik trzasnął i od tego się nie włącza, pomimo sprawnego włącznika, może wiązka (złączka) obwodu wentylatora dostała gdzieś niekontaktu i od tego to wszystko jest.
Podsumowując - sprawa jest prosta do sprawdzenia i naprawienia, na spokojnie każdy kierowca - laik może sobie z tym dać radę z powodzeniem.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Luigi 




Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Wroclaw/Wieden



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 20:34   

Obejscie czujnika powoduje ze wentylator zalacza sie na tryb awaryjny na te wyzsze obroty.jak klime wlacze to dzialaja oba wentylatory,wiec moze tak jak piszecie to wlacznik badz bezpiecznik od wentylatora. czujnik temperatury ktory wymienilem byl tez walniety (sprawdzilem opornosc).to jest ten ktory jest przy termostacie,i kosztowal mnie stowke :) uzywany...
narazie dzieki za za info pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problemy z ogrzewaniem i przegrzewanie silnika
Caroline Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Maj 15, 2016 04:33
Caroline
Brak nowych postów [r416] skaczaca temperatura przegrzewanie
marjac Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Paź 05, 2013 17:17
grisza23
Brak nowych postów [R45] zimne powietrze w kabinie i przegrzewanie
Pawel11r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Lut 11, 2010 23:02
Robert_
Brak nowych postów [R416] Problemy z wentylatorem, przegrzewanie
Problemy z wentylatorem
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sro Maj 02, 2007 09:18
piter34
Brak nowych postów [R420] Poszukuję silnika 2.0 16V Si
Pako93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Lip 31, 2018 13:57
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink