Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam sprawdzilem bledy w komputerze i wywala mi blad nr 34 gdzie mam szukac jakiejs usterki?? wedlug tabeli jest to uszkodzona cewka wtrysku paliwa albo ECM. prosze o rade
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 23:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przeglądnij wiązkę przewodów idącą do pompy wtryskowej (czyszczenie styków, izolowanie itp). Możliwe jeszcze, że masz przestawiony kąt wtrysku i też czasami wtedy ten błąd sie wyświetla. Czy silnik odpala normalnie, czy dynamika jest OK
aha odpala normalnie z pierwszego krecenia dynamika jest troszke slabawy mam takie wrazenie turbina chodzi takze jest wszystko ok z tymi podzespolami. jest taka mozliwosc ze przy wymianie paska rozrzadu nieustawiono kata. kat ma byc ustawiony na 2-4 zabku??a moze byc wlanieta listwa wtryskowa??
no dobra jutro postaram sie przejrzec a do objaw mozna zaliczyc jeszcze podwyzszone spalanie bo pali mi okolo 9-10l w miescie po trasie niesprawdzalem. ile tak powinien palic w miescie?? tylko niebiorac pod uwage danych producenta tylko w praktyce. tak na pelnym kociolku robie okolo 650 km po miescie
No to skoro masz podwyższone spalanie to jest to 99% procent przypadków po wymianie rozrządu Źle ustawione wyprzedzenie zapłonu albo źle ustawiony kąt... i napewno nie powinien spalać Ci 9-10 litrów Mam właściwie podobny problem apropos spalania i czekam na wizytę u "pana doktora" Bo wcześniej w trasie faktycznie palił 7... teraz pali zdecydowanie więcej... i mimo, że nie jeżdże ekonomicznie a wręcz przeciwnie to powinien zjeść w trasie... 8? Według danych producenta 6-7
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Także miałem błąd 34. Czyściłem wiązki, nie pomogło. Dziś na komputerze wyszło,że kąt wtrysku wynosi 10,5... został ustawiony na 3,5 i kontrolka się nie zapala:) koszt diagnostyki i naprawy 110 zł.
takie pytanie co do uistawienia kata wtrysku. ustawiamy go na zimnym czy cieplym silniku?? czy za duzego znaczenia to niema?? bo ustawilem na cieplym na prawie na 4 ale jest problem rano z rozruchem silnik musi pare razy zakrecic a przed ustwaieniem krecil od pierwszego
to zwiększ odrobinę ten kąt jeszcze. W teorii powinien mieć pomiędzy 2 a 4 stopnie, ale gdzy auto gorzej odpala na zimno, to znaczy że trzeba jeszcze go delikatnie podnieść. A ile miałeś przed ustawianiem
ahaa no wlasnie zamierzalem zwiekszyc tylko niewiedzialem czy jest roznica zimny cieply bo po przestawieniu check sie niezapala tylko na zimnym troszke bardziej dymi na czarno. przed ustawieniem nie dymil tak jak teraz a ustawiony byl prawie na 10 stopni braklo skali na wyswietlaczu. oleju nie ubywa turbina jest w 100 % sprawna a puszcza dymek i to mnie martwi
ustaw tak np. na 5 stopni poskładaj i niestety czekasz do rana aż bedzie zimny bo dopiero wtedy się okaże czy już wystarczy. Ja miałem 7 st. później mechanik przestawił na 2 i były takie objawy jak u Ciebie. Następnie przestawił na 4 i jest ok.
ok wielkie dzieki a jeszcze takie pytanie mam do ciebie dosyc pozno sie zapala rezerwa mozna powieedziec ze dosyc zadko nawet jak wskazowka przekroczyla ten dolny pasek pokazujacy jakby zero czasami tylko mignie jest moze jakas wtyczka moze gdzies nielaczy albo cos zasniedzialo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 209 Skąd: nowa sol
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 09:19
U mnie to kontrolka rezerwy zapala sie jak chce, wiadomo ze gdy wskazowka jest juz w dolnych regionach ale nie zawsze gdy jest w takim samym polozeniu. Raz przed ostatnia kreska troche raz na ostatniej kresce roznie to bywa. Samochod juz ma 12 lat wiec napewno plywak jest zabrudzony i trzeba by go przeczyscic . No i tez trzeba pamietac ze gdy auto jest roznie przechylone to moze roznie pokazywac bo paliwo przelewa sie w jedna lub druga strone baku.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 09:44
własnie nie zawsze wskazówka odpowiednio zgrywa sie z kontrolką. Jeśli jedziemy pod wzniesienie wskazówka podnosi sie, przy jeździe z górki lekko opada więc nigdy nie wiadomo dokładnie a kontrolka pokazuje swoje.
Maarcin_bel mam taki sam problem z moim R i ustawieniem kąta wtrysku. Oto moja historia:
http://forum.roverki.eu/v...lem++odpaleniem
Pojeździłem po warsztatach w mojej okolicy i stwierdzam, że to duży problem. Po przedstawieniu faktów usłyszałem:
- Bosh Service nr 1. Na bank pada pompa wtrysku paliwa, regeneracja 2-3 tys
- Bosh Service nr 2. zadał pytanie czy ustawiano kąt wtrysku przy pomocy jakiegoś miernika, gdy powiedziałem, że tylko przy pomocy KTS-u i kluczem przestawiano pompę to stwierdził, że to źle zostało zrobione
- inne warsztaty stwierdzały, że należy ustawić poprzedni kąt
- jeden warsztat zaprasza mnie na diagnostykę i wówczas stwierdzi co z tym zrobić, widzę fachowe podejście.
Podsumowując kąt wtrysku mam źle ustawiony wg większości speców.
Mam nadzieję, że we wtorek po wizycie w warsztacie będę w końcu zadowolony.
Jeśli Tobie uda sie coś zrobić ze swoim R to daj znać.
Mi się udało... Mechanik ustawił zapłon na zimnym silniku, korzystając z jakiegoś manometru, a nie komputera i teraz autko odpala bezproblemowo:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum