Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.8 VVC] Ręczny włącznik wentylatora chłodnicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.8 VVC] Ręczny włącznik wentylatora chłodnicy.
Autor Wiadomość
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 01:10   [R200 1.8 VVC] Ręczny włącznik wentylatora chłodnicy.

Witam!

Chciałem mieć możliwość ręcznego załączania wentylatora chłodnicy. Czy ktoś już sobie taki patent zrobił i przedstawi know how, czy mam szukać swojego rozwiązania ? ;) .
Czy zrobienie mostka przekaźnika wentylatora (bo jego zlokalizowaniu ;-)) może mieć jakieś skutki uboczne dla komputera etc. ?


Pytanie poboczne.
Czasem w korku temperatura podchodzi ponad polowe, mniej wiecej do 3/4 skali zanim zacznie spadac. Czy to jest dopuszczalne ?

Mariusz
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 08, 2008 01:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 06:27   Re: [R200 1.8 VVC] Ręczny włącznik wentylatora chłodnicy.

secio napisał/a:
Czasem w korku temperatura podchodzi ponad polowe, mniej wiecej do 3/4 skali zanim zacznie spadac. Czy to jest dopuszczalne ?

To nie jest dopuszczalne.

http://forum.roverki.eu/v...ratura++korkach
http://forum.roverki.eu/v...ratura++korkach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:14   

Jeżeli wiatrak załącza sie to podejrzewam że czujnik jest walniety i przekłamuje temp. bo zbyt późno włącza sie albo pompa wysiada i jest słaby obieg

Zrób to jak najszybciej bo przegrzanie silnika = jego smierć

Poziom płynu rozumiem ok, chłodnica cała się rozgrzewa (nie są zapchane kanaliki)
chłodnica czysta - żeberka nie sa zapchane.
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 18:23   

Cytat:
Jeżeli wiatrak załącza sie to podejrzewam że czujnik jest walniety i przekłamuje temp. bo zbyt późno włącza sie albo pompa wysiada i jest słaby obieg


Wiatrak włącza się jak wskazówka jest troche ponad połową. Co do wydajnosci pompy... to moglby byc trop, bo wstepnie wydaje mi się, iz podgazowanie wpływa pozytywnie. Temperatura zaczyna spadac.. Dodam, ze układ mam przerobiony na termostat PRT z LandRovera (kremowy). W obiegu jest tez parownik od LPG.

Cytat:
Zrób to jak najszybciej bo przegrzanie silnika = jego smierć


Wiem, wiem dlatego tak czy inaczej, chce miec wlacznik wentylatora w kabinie ;) .

KRYS napisał/a:
Poziom płynu rozumiem ok, chłodnica cała się rozgrzewa (nie są zapchane kanaliki)
chłodnica czysta - żeberka nie sa zapchane.


Wszystko OK.

Podstawowe pytanie wciaz aktualne. Ktos poprowadzil sobie wlacznik do kabiny ? Ktos poza wlascicielami PoldRoverow, bo tam juz to przerabialem.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:30   

Uwazam że to zły pomysł do auta codziennego użytku

Na krótko mam zrobione w astrolocie ale autko jest tylko na streety.A ciągłe pilnowanie temp. podczas miejskiej jazdy byłoby denerwujące.

Kiedyś zapomnisz sie i ugotujesz silnik

No chyba że jest możliwość podłączenia że załącza się automatycznie oraz ręcznie.

Na krótko prosto z wiatraka do pstryczka w kabinie i do aku. Wtyczka z wiatraka najzwyczajniej odłaczona
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 19:46   

KRYS napisał/a:
No chyba że jest możliwość podłączenia że załącza się automatycznie oraz ręcznie.

To, ze ma byc automatycznie i recznie wydaje mi sie oczywiste ;) . Chcę poprostu móc wyprzedzać fakt jak widze, ze bede dłużej stał w korku i włączyć wentylator wcześniej.

Mariusz
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 21:37   

secio napisał/a:
KRYS napisał/a:
No chyba że jest możliwość podłączenia że załącza się automatycznie oraz ręcznie.

To, ze ma byc automatycznie i recznie wydaje mi sie oczywiste ;) . Chcę poprostu móc wyprzedzać fakt jak widze, ze bede dłużej stał w korku i włączyć wentylator wcześniej.

Mariusz



Sprawa jest po prostu TRYWIALNIE prosta - jeśli szanowny Pan chce posiadać ręczny włacznik wentylatora chłodnicy (abstrahując dla czego, czy dla dobra slilnika czy by wk..wiać teściową - np. oczywiście - to nie ma w tej materii filozofii.).

Należy jedynie "zrównoleglić" włącznik obłodu wentylatora tejże chłodnicy.
A obwód tego - to nic innego, jak zasilanie (akumulator albo alternator- gdy silnik pracuje), przekaźnik, włacznik (w chłodnicy gad siedzi) i już.

Sprawa prosta jak budowa młotka.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 22:09   

oprawca_1978 napisał/a:

Należy jedynie "zrównoleglić" włącznik obłodu wentylatora tejże chłodnicy.
A obwód tego - to nic innego, jak zasilanie (akumulator albo alternator- gdy silnik pracuje), przekaźnik, włacznik (w chłodnicy gad siedzi) i już.
Sprawa prosta jak budowa młotka.


Powyzszy obwod jest tak prosty jak budowa... Poloneza. W R nie występuje wspomniany wyłącznik termiczny wkręcony w chłodnice. W Poldroverze rzeczywiscie nie ma o co pytac, bo wszystko widać jak na dłoni po otworzeniu maski.
W R załączaniem wentylatora steruje komputer na podstawie temperatury z "górnego czujnika". Pytam, czy proste zrównoleglenie obwodu nie będzie powodowało jakichś błędów dla komputera etc.

Mariusz
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 22:17   

secio napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:

Należy jedynie "zrównoleglić" włącznik obłodu wentylatora tejże chłodnicy.
A obwód tego - to nic innego, jak zasilanie (akumulator albo alternator- gdy silnik pracuje), przekaźnik, włacznik (w chłodnicy gad siedzi) i już.
Sprawa prosta jak budowa młotka.


Powyzszy obwod jest tak prosty jak budowa... Poloneza. W R nie występuje wspomniany wyłącznik termiczny wkręcony w chłodnice. W Poldroverze rzeczywiscie nie ma o co pytac, bo wszystko widać jak na dłoni po otworzeniu maski.
W R załączaniem wentylatora steruje komputer na podstawie temperatury z "górnego czujnika". Pytam, czy proste zrównoleglenie obwodu nie będzie powodowało jakichś błędów dla komputera etc.

Mariusz


Jeśli tak sprawa ma się, to nic innego nie pozostaje (skoro pragnienie niezmienne jest posiadania ręcznego włącznika wentylatora chłodnicy), jak "zrównoleglenie" nie tyle co włącznika wentylatora chłodnicy (jak to w Poldoroverach jest), acz właśnie tego czujnika, który odpowiedzialny jest za włączanie wentyla. Lokalizacja i obwód inny, niemniej jednak logicznie sprawa jest niezmienna.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 22:33   

oprawca_1978 napisał/a:
Jeśli tak sprawa ma się, to nic innego nie pozostaje (skoro pragnienie niezmienne jest posiadania ręcznego włącznika wentylatora chłodnicy), jak "zrównoleglenie" nie tyle co włącznika wentylatora chłodnicy (jak to w Poldoroverach jest), acz właśnie tego czujnika, który odpowiedzialny jest za włączanie wentyla. Lokalizacja i obwód inny, niemniej jednak logicznie sprawa jest niezmienna.


Znowu musze sie nie zgodzic. Czujnik nie jest odpowiedzialny, ze wlaczenie wentylatora, tylko za podanie temperatury komputerowi, a ten dopiero steruje przekaznikiem. Ten przekaznik to analogia to wylacznika termicznego w Polonezie. Wylacznikiem terminczym "steruje" bezposrednio temperatura, a przekaznikiem impuls z ECU. Zeby logicznie sprawa byla niezmienna, nalezy rownoleglic wlasnie ten przekaznik. Od tej wiedzy zaczalem tego posta. Wciaz jednak pozostaje pytanie, czy nie ma skutkow ubocznych. Na schemacie nie widac, ale wolalem zapytac, czy moze ktos potwierdzic w praktyce.
Checi posiadania recznego wlacznika nie bede uzasadnial. Tak samo, jak tego, dlaczego zmienilem uklad chlodzenia na taki z termostatem PRT u wylotu z bloku. Obie modyfikacje zmierzaja do tego samego.

Mariusz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2.0 SDI '99] Warkot wentylatora chłodnicy
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lip 31, 2014 22:45
NoPE
Brak nowych postów [200 sdi]czujnik wentylatora chłodnicy
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 23, 2011 20:24
mario4133
Brak nowych postów [R 200 1.4 8v ] Padł mi czujnik wentylatora chłodnicy
nigdzie nie moge znalesc ;/
kaligula797 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Lis 19, 2008 11:12
kaligula797
Brak nowych postów [R214 Si '96] Obwód wentylatora chłodnicy
tomaszek22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 21, 2013 00:11
brkzzz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink