Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku

Problem z elektryką
Autor Wiadomość
michalt. 



Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Sieradz



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:12   [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam.
Mam problem z elektryką, a mianowicie z akumulatora ciągle pobierają mi prąd dwa obwody(ok. 0.35 A).
Udało mi się odnaleźć jeden obwód(centralny zamek i alarm). Drugi obwód niestety nie wiem od czego jest. Wiem tylko, że jest to obwód z niebieskim bezpiecznikiem 15A pod maską, od strony silnika.

Czy ktoś miał podobne problemy? Jeśli tak to prosiłbym o poradę jak to zlikwidować.
Ewentualnie może znacie jakiś autoryzowany lub dobry serwis Rovera w Woj. łódzkim, gdzie mogli by go podpiąć pod komputer.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 12:28   

MichałT. napisał/a:
Wiem tylko, że jest to obwód z niebieskim bezpiecznikiem 15A pod maską, od strony silnika.

Nie możesz sprawdzić od czego ten bezpiecznik, np. w instrukcji obsługi?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
michalt. 



Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Sieradz



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 19:35   

Instrukcje mam po niemiecku.
Może znacie stronkę z instrukcją PL do 45-ki
Z resztą, samo sprawdzenie nie rozwiąże problemu. Próbuje znaleźć w pobliżu mechanika, który podejmie się grzebania w elektryce. W moim mieście(i okolicy) niestety nikt nie chce się z tym babrać.
Do serwisów w Warszawie lub Poznaniu mam kawał drogi.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 03:55   

Po PL to nie wiem czy sa ale po angielsku to masz przeciez RAVE.Sciagnij sobie ze strony klubowej i tam bedziesz mial wszystko. RAVE
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 19:49   

Mam pytanie.
Czy jest jakiś wykaz, ile amperów pobiera dany element elektryki rovera 45? Potrzebny mi po to, by wykryć co powoduje rozładowywanie akumulatora.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 21:18   

Nie sądzę, aby taki wykaz był...

Napisz może lepiej jaki jest prąd upływu. W Twoim samochodzie nie powinien przekraczać ok. 60 mA.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 17:30   

Nie wiem na ile moje pomiary są dobre, ponieważ mój miernik ma cienkie kabelki i gdy podłączę szeregowo z akumulatorem (do ujemnego bieguna) to chyba nie ma wystarczającego przepływu prądu bo centralny zamek nie działa, a gdy przekręcę kluczyk w stacyjce w pozycję II to mi alarm zaczyna wyć.

A co pomiarów to bezpośrednio po podłączeniu miernika wykazuje 0,16A do 0,18A. Po przekręceniu w pozycję I i z powrotem na pozycję zero jest 0,58A. Po paru minutach jak wyłącza się IAC to spada do 0,28A.
Próbowałem sprawdzać z bezpiecznikami ale raz mi wyszło że to wina świateł wewnątrz samochodu, drugim razem centralny zamek i alarm. Spadało z 0,28A do 0,18A. Więcej nie sprawdzałem bo według mnie nie są to wiarygodne wyniki.

Może jakiś pomysł.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 17:34   

adrian23 napisał/a:
to spada do 0,28A.

...a nie przypadkiem do 0,028A?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 19:58   

Mam miernik elektroniczny z przekręcanym zakresem i na wstawieniu 10A właśnie wskazuje 0,28. Więc domniemywam, że jest to wartość w A (amperach). Może źle obsługuję mój miernik??? Nie wiem.

P.S.
oto mój miernik.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 11:15   

Gdy mierzysz prąd upływu to wszystkie czujniki masz w pozycji jak są przy zamkniętych drzwiach, masce itd? :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 15:49   

Maska była podniesiona. Gdzieś przeczytałem, że powinno się podłączyć miernik do plusowej klemy. :?: :?: :?:
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:48   

Gdzie się podłącza to nie ma wpływu, byle w szereg. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 13:57   

adrian23 napisał/a:
Mam miernik elektroniczny z przekręcanym zakresem i na wstawieniu 10A właśnie wskazuje 0,28.

czyli faktycznie Twój wskaźnik pokazuje 0,028 A :cool:
MichałT. napisał/a:
Ewentualnie może znacie jakiś autoryzowany lub dobry serwis Rovera w Woj. łódzkim, gdzie mogli by go podpiąć pod komputer.

tutaj masz namiary ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 14:32   

giewu napisał/a:
czyli faktycznie Twój wskaźnik pokazuje 0,028 A :cool:

Eeeee, niee e. Pokazuje jednak 0,28 A, czyli 280 mA, czyli za dużo tak o 200 mA.

adrian23 napisał/a:
A co pomiarów to bezpośrednio po podłączeniu miernika wykazuje 0,16A do 0,18A

Już tutaj jest za duży pomiar...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 17:12   

piter34 napisał/a:
Eeeee, niee e. Pokazuje jednak 0,28 A, czyli 280 mA, czyli za dużo tak o 200 mA.

zaraz, zaraz ... żebym dobrze zrozumiał
czy ta wartość wskazana na wyświetlaczu (0,28) nie powinna być podzielona przez 10 ? ze względu na ustawienie przyrządu (10A, zamiast A) ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 18:01   

giewu napisał/a:
czy ta wartość wskazana na wyświetlaczu (0,28) nie powinna być podzielona przez 10 ? ze względu na ustawienie przyrządu (10A, zamiast A) ?

Nie. 10A to maksymalny prąd (zakres). Miernik cyfrowy zawsze wyświetla "normalnie". Skalę przeliczało się w miernikach analogowych.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 18:09   

piter34 napisał/a:
Nie. 10A to maksymalny prąd (zakres).

ok, zrozumiałem ... my mistake ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 12:24   

Doszedłem, że jeden z przekaźników się grzeje. Po odłączeniu go miernik wskazał 0,03A czyli ok. Podejrzewam na 90%, że jest to przekaźnik od elektrycznych szyb. Wymieniłem go na nowy ale dalej się grzeje. Może źle podłączyłem. :?:
Poza tym elektryczne szyby dalej dobrze nie działają. Na rave znalazłem schemat instalacji elektrycznych szyb. I mam problem, bo nic się nie zgadza. W instalacji tylko na przednie elektryczne szyby nie powinno być tego przekaźnika. I chyba ktoś kombinował z instalacją od e.szyb, bo jest owinięta taśmą.
Może ktoś się orientuje jak można znaleźć parametry przekaźnika, który na rave oznaczony jest relay window (r144).
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 10, 2008 15:51   

adrian23, teraz kojarzę, że miałem podobny problem w R200. Coś rozładowywało akumulator. Oddałem auto do elektromechanika, gdzie stwierdzono nieprawidłowe podłączenie instalacji sterowania szybkami. Mogłem sterować szybami nawet przy wyłączonym zapłonie. Po poprawieniu wszystko wróciło do normy, tzn. zarówno prąd upływu akumulatora, jak i możliwość sterowania szybami tylko przy włączonym zapłonie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 14:52   

U mnie chyba jest to bardziej skomplikowane. Ten przekaźnik okazał się także od czegoś innego. Bo jak odłączyłem przekaźnik to zniknął dźwięk, który występował przy przekręcaniu kluczyka w pozycję II. To chyba była pompka paliwa.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 16v 99r]Jaki prąd na wyłączonym samochodzie?
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Paź 17, 2009 17:34
Pawson
Brak nowych postów [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
adrianp2004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Gru 15, 2011 12:54
adrianp2004
Brak nowych postów [R45] Pompa paliwa nie pobiera z dna baku
Skorpion06 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 17, 2011 22:27
ascaris
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Wtyczka przy silniku. Od czego?
bibson3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sie 02, 2010 08:50
bibson3
Brak nowych postów [R416si] Pobiera paliwo podczas pracy na LPG
jacool Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sty 04, 2015 21:28
bolec0000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink