Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Sie 19, 2008 13:57 [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska!
Witam!
Jak wczoraj wracałem z wakacji to coś zaczęło szumieć, huczeć z tyłu auta. Dźwięk nasila się wraz z przyspieszaniem. Jest to niewątpliwie łożysko! I teraz moje pytanie: jak usunąć usterkę możliwie najtańszym a dobrym sposobem? Auto ma z tylu bębny i ABS, ponoć trzeba kupić całą piastę - koszt 350zl u TOMA! Nie można dokupić samego łożyska?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 19, 2008 13:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
samego łożyska nie kupisz, bo zewnętrzny pierścień jest od razu talerzem do mocowania szpilek i pierścieniem ABSu...
niestety taniej niż u Tomiego też będzie trudno znaleźć
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Sie 19, 2008 20:36
A ewentualnie jeżeli bym się zdecydował na zakup używanej piasty z łożyskiem pasują też z innych wersji silnikowych czy muszę szukać tylko do 1,4 8V???
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Sie 20, 2008 12:08
I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt?
I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt?
Nie wiem jak to jest w roverach, wiem że parę osób kombinowało w lanosach z przekładaniem belki z kadetta z tarczami. Ogólnie zabawa droga i dająca mały efekt. Nie wiem też jak w 200 wygląda synchronizacja hamowania tyłu, może być problem z nadmiernym hamowaniemi i w efekcjie wylatywaniem tyłu. W każdym razie lepszy efekt dadzą dobre tarcze + dobre klocki z przodu - głównie to jednak przód hamuje...
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Sie 20, 2008 12:25
Jasna sprawa, ze to przod odgrywa glowna role w hamowaniu, no ale jezeli mam wydawac ponad 350zl na nowa piaste na tyl to juz mozna dolozyc troszke i zainstalowac tarcze. Jakie czesci beda wowczas potrzebne? Pominie sie zakup nowej piasty?
to nie będzie takie troszkę
nie jestem pewny czy belka jest przystosowana do obu typów hamulców, ale zakładając że jest to: tarcze (100% nówki bez kombinacji) polecane ATE +- 100 plnów za sztukę, zaciski (tu mogą być dobrostanowe używki) kolejne +-100 plnów (oszczędnie licząc), mocowanie czujników ABSu (nie mam pojęcia ile) no i klocki
możesz podpytać Tomiego_114 on coś takiego robił w R400, ale miał dawcę w całości
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum