Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 SI 1,4 1997] akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 SI 1,4 1997] akumulator
Autor Wiadomość
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:22   [214 SI 1,4 1997] akumulator

Witam

Swieci mi się kontrolka od akumulatora, jakie są wszystkie możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy i jak sprawdzić która jest tą prawidłową przyczyną?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:25   

Luzny pasek na alternatorze=brak ladowania i piszczenie lub nie
zepsuty alternator=brak ladowania i mozliwy szum lub nie
cos z przewodami od alternatora

Wez do reki voltomierz i zmierz ile jest V na akumulatorze jak silnik pracuje.Troche mu tam przygazuj i powinno Ci pokazywac cos kolo 14-14,4V.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:53   

zmierz napięcie , ale nie gazuj , jeśli świeci się kontrolka mógł paść regulator napięcia jak będziesz miał powyżej 17 v możesz uwalić komputer , także zmierz to na zapalonym silniku bez gazu.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:56   

Ja w 75 mialem 21V i nic poza zarowkami nie poszlo sie...... Komp musi miec jakies zabezpieczenie widocznie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 12:19   

tu chodzi o 200 one wytrzymują od 17 do max 19 v sprawdzane było .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 18:54   

dobra wiec sprawa ma sie tak.....

zmierzylem i bylo 12,5 V

a wiec....dolalem wowy destylowanej po nie bylo wszedzie rowno, wyczyscilem klamry na aku oraz na alternatorze oraz napilem bardziej pasek ....efekt ....zaden :(

niestety ale nic nie dalo, wiec pytanie brzmi co jeszcze moge zrobic jako domowy mechanik :) gdzie jest ten regulator napiecia i czy sam moge go sprawdzic ?

Z tego co pisaliscie zostaje albo skopany alternator albo regulator napiecia albo z kablami cos nie tak ?

dzieki z gory za odpowiedz
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 20:51   

to sprawdź na zgaszonym silniku napięcie na stykach alternatora...
powinno być dokładnie takie samo jak na akumulatorza...
na moje oko masz szczotki w altku na zero, albo padnięty regulator napięcia, bo ładowania żadnego... :/ no chyba, żeby uzwojenie w alternatorze poszło... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 19, 2008 23:20   

a kontrolka sie swieci na wlaczonym zaplnie czy na wylaczonym ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 16:57   

swieci sie na wlaczonym.... :(

a gdzie jest ten regulator napiecia i jak go moge sprawdzic?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 18:44   

kwadrat napisał/a:
gdzie jest ten regulator napiecia


Przy alternatorze a sprawdzić możesz podłączając woltomierz do biegunów aku, na pracującym silniku :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:51   

Jary, to już było:
kwadrat napisał/a:
zmierzylem i bylo 12,5 V

stąd wniosek, że altek nie ładuje... ;)
tylko pytanie czy to szczotki, regulator, czy dziura w uzwojeniu :/
znając życie dwa pierwsze na raz ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:17   

jeszcze mozna dodac diody wzbudzenia, lub pradowe, plusowe lub minusowe razem 9 diod
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:56   

no i mógł się ściąć klin na wałku i jeszcze ukręcić wałek między łożyskiem a wirnikiem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 11:19   

cuda na kiju ludziska sluchajcie ....

pojechalem dzis do banku a potem do mechanika, stwiedzil przez telefon ze do Rovera jakby kupowac jakies czesci to niech lepiej na allegro kupic caly alternator i wyjdzie taniej :)

ale do rzeczy....siadl aku wiec odpalilem go z 2jeczki bo na szczescie bylo z gorki, jechalem bez swiatel, potem zaswiecily sie kontrolki dodatkowo od ASR, ABS i wskazowki od obrotow i predkosci po krotkiej dyskotece (skakaly z gory na dol) tez siadly hehe, nie moge domknac szyby elektrycznej i zamknac centralnego,

To wszystko przez aku nie moge:)

ma ktos na zbyciu alternator? jak cos to tel 509 015 302
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 11:27   

a moze masy nie masz dobrej i stąd ta "choinka" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 11:34   

ze mna jak z dzieckiem....ja wiem tyle co Wy mi tu napiszecie więc pytanie brzmi ..... jak sprawdzic mase hehe

aha to samo odnoscie regulatora napiecia... jak mi piszecie ze jest on przy alternatorze to nic mi nie mowi.....mozna jasniej?

ide podiac aku do prostownika ;/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 12:05   

posprawdzaj czy kable z akumulatora do karoserii są ok i dobrze przykręcone. Podobnie kabel między karoserią a silnikiem ;) Co do regulatora, to jest od "tyłu" alternatora, ale wyglada różnie. zwykle daje się go jakoś odkręcić i wtedy wystają z niego szczotki. Niestety alternatora w serii K nie widziałęm.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 12:55   

skoro odpaliles samochod na padnietym aku z padnietym alternatorem, to je sie nie dziwie ze po kolei siadaja rozne systemy, one maja zabezpieczenia, jesli napiecie zasilajace spadnie ponizej jakiegos progu to zglaszaja problem w postaci zaswiecenia sie kontrolki

wcale bym sie nie zdziwil, gdyby aku byl rozladowywany na postoju przez alternator,
tak sie sklada ze u mnie w 125p 1.4 (silnik rover)tak wlasnie teraz jest, po dwoch latach ladowania na 3/4 mozliwosci, siadl do 1/4 nie mam czasu sie tym zajac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 21:59   

sTERYD napisał/a:
stąd wniosek, że altek nie ładuje..


To tez już było :!:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 02:13   

Altek sprawdzisz na wyjetym z auta podlaczajac jako silnik.Jak bedzie chodzil podlaczony do akumulatora to powinien tez ladowac.Jak bys zdjal pasek z niego i chyba przewody tez bo nie widze jak tam z dojsciami to mozesz go podlaczyc bezposrednio z aku i jak zacznie sie krecic to znaczy ze zyje.Jak nie to altek umarl.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1997] Jaki akumulator do Rovera 214?
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Czw Lip 01, 2021 12:02
Robertus74
Brak nowych postów [214 SI 1997, 1,4 16V] akumulator, immo czy moze zdechl?
kwadrat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Paź 20, 2009 11:57
Paul
Brak nowych postów [214 Si 16V, 1997]
Pozdsuwitka sie odkleiła
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 20, 2007 08:40
Gość
Brak nowych postów [214 si 1997] WAZ twardy??
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Mar 01, 2010 15:46
karol1005
Brak nowych postów [214 SI 1,4 1997] lozysko tyl
kwadrat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 21, 2008 19:59
DawidNB



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink