Wysłany: Sro Sie 27, 2008 13:31 [R all] radio . szyby
poradzi mi ktos co mam zrobic by radio gralo mi bez przekrecania zaplonu ?
i czy jest mozliwosc zeby elektryka od szyb tez dzialala troche dluzej (jesli zgasze silnik i otworze dzwi to pada tak samo jak troche posiedze nic nie robiac w krotkim czasie trace mozliwosc zamkniecia)
_________________ pozdro
Ostatnio zmieniony przez yagher Sro Sie 27, 2008 17:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 27, 2008 13:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
poradzi mi ktos co mam zrobic by radio gralo mi bez przekrecania zaplonu ?
Zależy od konstrukcji radia - polecam przeczytanie instrukcji obsługi - w niektórych modelach JVC wystarczyło przełożyć bezpiecznik w inną pozycję (działał jak zworka w HDD) - u mnie w R600 radio (prosty Blaupunkt MP 35) działa zawsze (po wyłączeniu stacyjki radio wyłącza się, ale wystarczy wcisnąć przycisk "on", żeby dalej działalo bez kluczyka w stacyjce), więc nie pisz [R all], bo problem dotyczy prawdopodobnie tylko niektórych Roverków i niektórych modeli radyjek i dopisz do tematu o co Ci chodzi (szyby i radio po wyłączeniu stacyjki).
yagher napisał/a:
i czy jest mozliwosc zeby elektryka od szyb tez dzialala troche dluzej (jesli zgasze silnik i otworze dzwi to pada tak samo jak troche posiedze nic nie robiac w krotkim czasie trace mozliwosc zamkniecia)
Co do szyb, to obawiam się, że wymagałoby to wlutowania odpowiedniego układu w ścieżkę zasilającą moduł podnoszenia/opuszczania szyb, oraz przeprowadzenie dodatkowego zasilania tego modułu z miejsca gdzie zasilanie jest zawsze (oczywiście z odpowiednim bezpiecznikiem po drodze).
Polecam schematy elektryczne do Twojego modelu z Rave, elektroda.pl lub allegro.pl w celu znalezienia odpowiedniego modułu, lutownicę, izolację termokurczliwą, zapalniczkę, sprzęt do zdejmowania izolacji, śrubokręty i klucze do rozbierania tapicerki oraz sporo zapału.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
poradzi mi ktos co mam zrobic by radio gralo mi bez przekrecania zaplonu ?
i czy jest mozliwosc zeby elektryka od szyb tez dzialala troche dluzej (jesli zgasze silnik i otworze dzwi to pada tak samo jak troche posiedze nic nie robiac w krotkim czasie trace mozliwosc zamkniecia)
Zazwyczaj jest tak że radio jest zasilane z dwóch przewodów jeden (przeważnie żółty)
na którym jest zawsze napięcie +12V i służy on do podtrzymania pamięci radia po wyłączeniu zapłonu i drugi przewód od stacyjki (przeważnie czerwony) na którym pojawia się napięcie po
włączeniu zapłonu.
Jeśli chcesz żeby radio działało po wyjęciu kluczyka a konstruktorzy radia tego nie przewidzieli to zamiast +12 od stacyjki podłącz +12 od podtrzymania i po kłopocie.
Ostatnio zmieniony przez mackol Sro Sie 27, 2008 16:26, w całości zmieniany 1 raz
Z radiem to tak jak kolega pisał wyżej. Należy podłączyć oba przewody (czerwony i żółty) do przewodu do którego był podłączony wcześniej tylko żółty przewód. Należy pamiętać o tym że wytrzymałość przewodów od stacyjki jest dużo niższa niż tego do którego fabrycznie podłączony jest kabel żółty, a to dlatego że kabel czerwony to tylko przewód sygnałowy (standby) który jest tylko po to aby kierowca nie musiał wyłączać i włączać radia za każdym razem przyciskiem i po drugie po to, aby nie zostawił włączonego radia na całą noc. Po "zmostkowaniu" kabli (czasami posiadają specjalne zwory na których jest naciągnięty kawałek gumy) należy pamiętać o tym że radio należy przestawić w inny tryb (większość modeli SONY, KENWOOD, innych pewnie też) za pomocą specjalnego przełącznika opisanego w instrukcji obsługi-inaczej akumulator po kilku dniach będzie trzeba doładować. Zmostkować przewody da się na każdym radiu które się wyłącza po przekręceniu kluczyka. To tyle na temat radia.
Co do szyb to ja bym proponował zamontowanie gotowego układu elektronicznego który automatycznie domyka szyby nie kolidując przy tym z fabrycznym alarmem. Jest na forum gdzieś nawet opis jak to zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum