w przednich słupkach gdzie jest przejście wiązki do drzwi są dwie kostki (czarna i szara).
od strony pasażera (angielskiego) kabelki trzeba będzie wpiąć od strony wiązki od drzwi, a do strony kierowcy (angielskiego) od strony wiązki sterownika.
Kolory kabli które będziemy ciąć:
różowy, czarno-czerwony, brązowo-różowy, pomarańczowy, czarno-różowy, czarny, fioletowo biały.
cały pic polega na tym że musimy przenieść te wszystkie kabelki na drugą stronę i odwrotnie. Czyli kabelki od strony kierowcy (angielskiego) rozcinamy i te co są od strony sterownika przedłużamy na stronę pasażera i wpinamy w rozciętą wiązkę od strony drzwi. Tak samo robimy od strony pasażera, kabelki z wiązki od strony sterownika przenosim na stronę kierowcy i wpnamy we wiązkę od strony drzwi.
Trochę wygląda to skomplikowanie ale tak naprawde jest to proste, a centralny i alarm działają tak jak powinny czyli jak w europejczyku.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:51
INFO
Doszedłem do tego jak przerobić centralny zamek i właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem.Piszę co należy zrobić gdyby ktoś przerabiał freelandera z wersji angielskiej na europejską.
Przewody w drzwiach od centralnego zamka są takiego samego koloru w obu drzwiach,przechodzą do wnętrza samochodu są rozdzielane do 2 wtyczek i dalej idą do sterownika mając takie same kolory z wyjątkiem jednego od jednych drzwi ( nie wiem czy jest tak we wszystkich ale tak jest u mnie) z koloru fioletowo-białego zmienia się na fioletowo popielaty.
1.przewód czarny to masa z obu stron jest przykręcony do karoserii
2.przewód pomarańczowy idzie od wszystkich drzwi i łączy się w jeden a później jest podłączony do wtyczki sterownika
3.przewód brązowa-różowy tak jak wyżej
Więc tych trzech przewodów nie należy ruszać.
4.przewód różowy z drzwi lewych zamienić na drzwi prawe we wtyczce,która dochodzi do sterownika.Wszystkie wtyczki we freelanderze są rozbieralne i można wyciągnąć po jednym przewodzie trzeba tylko sprawdzić który przewód idzie od których drzwi.Oczywiście bez miernika się nie da tego zrobić.
5.przewód fioletowo-biały zamienić z fioletowo-popielatym we wtyczce dochodzącej do sterownika
6.przewody czarno-czerwony i czarno-różowy występują w obu drzwiach i dochodzą do wtyczek znajdujących się wewnątrz samochodu ale tylko od strony drzwi kierowcy (u mnie kiedyś prawa strona teraz lewa) idą do sterownika więc należy je wypiąć z kostki przeciągnąć na drugą stronę i wpiąć w taką samą kostkę po drugiej stronie.Widać gdzie trzeba wpiąć te przewody bo od tej kostki idą w drzwi przewody o takim samym kolorze
pozdrawiam
drax,
Cześć, właśnie rozglądam sie również za freelanderem w wersji angileskiej, słyszałem że nie jest zbyt trudny do przełożenia. szkoda tylko że takie drogie są te przekłądnie. napisz parę słów jak to wygląda w rzeczywistości, skąd wziąłeś przekładnie.
Gdzie kupiłeś autko, możesz polecić jakiegoś handlarza??
dzięki za info
Jarek
jarektraw@wp.pl
Moderator SyntaX informuje.
Na tym forum temat był już wielokrotnie poruszany.
Na przyszłość użyj opcji Szukaj
Musisz zamienić kabelki przy CCU.
- Fioletowy z białym paskiem to drzwi kierowcy
- Fioletowy z szarym paskiem to drzwi pasażera i drzwi z tyłu.
- Czarno brązowy to krańcówka drzwi tylnych.
Mozna wiedzieć w jakim celu taka zamiana?? Czy chodzi o to że przy otwieraniu auta otwierają się najpierw prawe drzwi?? Pytam bo u siebie wrzuciłem całą nową instalację od wersji eu, a tam nic nie ruszałem. Poprostu ustawiłem kompem opcje że wszystkie drzwi otwierają się na raz.
Witajcie.
To mój pierwszy post, nie wiem czy dobrze trafiłem ale przedstawię mój problem.
Freelander 1998 diesel.
Po przekładce prawie wszystko jest ok. Mam tylko jeden kłopot, nie działa zamykanie drzwi na tym klawiszu w środku. Jedyny moment kiedy zamykanie na nim zadziała to jak otworzę na pilocie klikając raz czyli jak tylko otworzę moje drzwi.
Nawet w sytuacji jak podniosę te rygle we wszystkich drzwiach oprócz jak wiadomo tylnych to też mogę zamknąć na nim, ale jak otworzę wszystkie bez znaczenia czy z pilota czy ze środka to już ten klawisz zamykania nie zadziała (gdybym nacisnął ten hebelek zamykający zamki to dalej będę mógł otwierać ale nie zamykać). Po przekręceniu stacyjki otwierają się również wszystkie drzwi. Zna może ktoś rozwiązanie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum