Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik nie odpala
Autor Wiadomość
Dobromir_2004 




Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 21:09   [R75] Silnik nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

[R75 2,0 CDT 2001] Nie mogę uruchomić silnika. Wczoraj skasowałem OIL SERVICE. Miałem wrażenie, że wszystko się udało. Licznik pokazał 24150 zniknął napis OIL SERVICE, a pokazał się INSPECTION. Jednak miałem słaby akumulator i nie mogłem od razu odpalić. Dziś naładowałem akumulator próbuję opalić, ale silnik nie odpala. Czy to ma związek z kasowaniem OIL SERVICE? Czy mogło się coś przez to popsuć? Wcześniej bywało , że zgasł nieoczekiwanie, ale zapalił, a dzisiaj nic, mimo dziesięciu prób.
_________________
Dobromir
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 14, 2008 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 21:50   

akumulator mógł tak paść że już ładowanie nic nie dało , padł czujnik położenia wału, mogłeś zrobić zwarke przypadkiem i wysłać kompa, zaczni na podmiane aku na inny.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 21:54   

Dobromir_2004 napisał/a:
Czy mogło się coś przez to popsuć?
- byłby to opisany pierwszy taki przypadek.
Jeżeli zwierałeś tylko piny w dolnym rzędzie, to nie powinno to mieć wpływu, tym bardziej, że pokazał się nowy właściwy komunikat.
Jeżeli to nowo kupione auto, to może być zbieg okoliczności. Dopóki nie posprawdzasz stanu a jakim je kupiłeś, to musisz się liczyć z niespodziankami.
Poczytaj na Forum o kłopotach z odpalaniem - dużo tego było, udaj się do jakiegoś rozsądnego mechanika, niekoniecznie musi byś specjalistą w R. Niech posprawdza układ paliwowy z pomkami, i tym podobne procedury wspólne dla wszystkich diesli.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dobromir_2004 




Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 20:32   

Niech mi ktoś powie, czy przyczyną tego, że silnik nie odpala (to znaczy czasem zapali i zgaśnie, czasem chodzi normalnie) może być filtr paliwa? Odłączyłem dziś wężyki paliwowe od filtra paliwa i co się okazało: -gdy odłączyłem wężyk dolotowy i przekręciłem kluczyk, to w mgnieniu oka napełniło mi pół butelki półtora litrowej, a gdy odłączyłem wężyk wylotowy paliwo leciał zdecydowanie wolniej. Można powiedzieć, że tylko piana z powietrzem. Czy to objaw niedrożnego filtra, czy tak ma być? Czy wkład filtra jest tak "gęsty", że pompa z trudem przetłacza przez niego paliwo?
_________________
Dobromir
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 12:35   

Dobromir_2004 napisał/a:
czy przyczyną tego, że silnik nie odpala (to znaczy czasem zapali i zgaśnie, czasem chodzi normalnie) może być filtr paliwa?


Filtr może być przyczyną, kiedy go wymieniałeś :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 14:47   

Poprzedni właściciel mógł jeżdzić na letnim ON, podczas mrozów wytrąciła się parafina i częściowo zalepiła filtr.
Proponuję wymieć filtr.
Jeżeli jesteś pewny że paliwo masz czyste możesz na chwilę pominąc filtr i go odpalić, lub włożyć na próbę filtr taki jak kiedyś maluchy miały, mały plastikowy z wkładem i wtedy sprawdzić.
Powinno uzdrowić twojego Rover-ka

:wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 17:30   

Sprawdź jeszcze tak:
Odepnij wtyczkę na akumolatorze paliwa( wtyczka na prawym końcu tej srebrnej rurki pod kolektorem). Jeśli odpali i będzie chodzi, to masz przyczyne. Wtedy kup do czyszczenia styków i psikaj ile "wlezie", podegnij piny i sprawdzaj.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 17:43   

Ja bym się skupił na pompach paliwa czyli czy chodzi ta w zbiorniku i ta przy obudowie akumulatoraalbo przekaźnik pompy paliwa w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.Czujnik o którym piszesz High presure sensor w akumulatorze paliwa ma duży wpływ ale na równą pracę silnika.A najlepiej puknij w pompę paliwa przy akumulatorze.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 17:54   

O właśnie. Kilka dni temu miałem taki przypadek, że auto straciło moc i zgasło. Potem odpalał, chodził chwile(ok. 5sek) i gasł. Dopiero po odpięciu tej wtyczki zapalił i chodził. Tyle, że nie równo. Wyczyściłem styki i chodził, ale dzisiaj znów gasł, przeczyściłęm styki, ale dalej to samo, ale dopiero kiedy wyłączyłę klimę i radio, usłyszałem, że pompka przy aku chodzi dziwnie, po włączeniu zapłonu. Tak jakby ciągnęła paliwo, iiii ciągnie, ciągnie, ciągnie, i przez moment(ułamki sekundy) słychać, tak jakby przez pompkę przeszło troche powietrza i tak w kółko, dopiero po jakimś czasie pracy pompki (30 sek) słychać, że chodzi dobrze. Co ciekawe, po dłuższym postoju, po włączeniu zapłonu słychać takie bulgotanie, przez kilka sekund. Tylko nie wiem skąd ono dochodzi. Co ciekawe, jeśli poczekam na zapłonie bez odpalania, aż pompka przy aku się wyłączy i dopiero wtedy odpalam, to auto jeździ dobrze bez gaśnięcia. Co to może być?
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 21:13   

Rowan napisał/a:
Co to może być?


Prawdopodobnie powietrze .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 21:30   

Taki wniosek to i ja wyciągnąłem, ale dlaczego tak się dzieje?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala
maras62 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Wrz 15, 2023 21:35
maras62
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lut 07, 2018 13:14
edward25
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala
Penki Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 19, 2011 14:46
Penki
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala
surek16 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Mar 04, 2013 10:14
zosia
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala -CDT/CDTi
Hadziaj22 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Lis 05, 2016 20:20
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink