Witam. Od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem Rovera 214 z silnikiem 1.4..i tu mam dylemat; nie wiem czy jest to "S" czy "Si"..??... w jaki sposob mozna to sprawdzic? No i jeszzce jedna sprawa. Jaki jest koszt rozrządu bez robocizny?we szystkich dokumentach jakie posiadam pisze tylko Rover 214 kat 1.4 . Rocznik autka to 97`..auto sprowadzone Moze dla niektorych beda to smieszne pytania, ale ja naprawde jestem laikiem z dzieciny Motoryzacji z gory dziekuje za udzielona pomoc i zainteresowanie tematem.Pozdrawiam
piter34: stosuj się do zasad kącika dotyczących redagowania tytułu wątku
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 04, 2007 15:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 14:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chyba "I" czy "SI"
oba silniki różnią się mocą pierwszy 55kW drugi 76 kW i to powinieneś mieć w dowodzie
Poza tym jak zerkniesz pod maskę to od razu widać: silnik z 8 zaworami ma wąską głowicę i świece na wierzchu (od przodu), zaś 16 zaworowy u góry jest dosć szeroki i świece powinny być pod osłoną pośrodku głowicy (no oczywiście osłone mógł jakis barbarzynca wyrzucić).
Starałem się jak najbardziej zrozumiale opisać
jak masz jakies wątpliwości to poszperaj w galerii za fotkami obu silników to zobaczysz że róznice widać od razu
Kqba:
powiedz uszczelniacze wymieniasz bo lubisz dbac o auto czy cos faktycznie Ci cieknie?
Ja tez bralem rozrzad + pompe od Tomiego, ceny dobre jak na detal a sprzedawca doradzi i wie co sprzedaje
a co do rzeczy koniecznych do wymiany po zakupie uzywanego roverka to ja wymienilem
- wszystkie filtry (Filtron)
- oleje, chlodziwo, plyn hamulcowy
- swiece, kable WN, palec+kopolka
...
- mam rozrzad+pompe i czekam na wolny czas mechanika (tuz po wielkanocy)
a reszta to jak cos wyjdzie....bo idac za daleko tym tropem moznaby wymienic pol samochodu
Sporo, a do tego wymiana pewnie ze 200 zł. Ale mam nadzieję że na dłuższy czas wystarczy
Witam.
Ja przed wymianą rozrządu dzwoniłem z zapytaniem o cenę usługi do kilku warsztatów, rozpiętość cen bardzo duża: 50-250 zł. Za 50 zł wymieniono mi rozrząd w ciągu 1,5 godziny, w mojej obecności, więc mogłem "podpatrzeć" co nieco.
Wczoraj wymieniałem sprzęgło w tym samym warsztacie, czas: 4 godziny, cena 130 zł, wszystko robione w mojej obecności, mogłem się przyjrzeć dokładnie całym "bebechom" ROVERka, a mechanik podpowiedział mi, co jeszcze ewentualnie przy samochodzie zrobić. W "firmie z tradycjami" (kontynuacja byłego POLMOZBYTU), za taką usługę wołali 350-400 zł, a auto miałem zostawić na 2 dni.
Tak więc warto wydać kilka zł na telefony, zeby potem zaoszczędzić sporo na robociźnie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam silnik 16V!!! A coś nie tak z tymi częściami???
Powinieneś kupić po 2 uszczelniacze każdego rodzaju. Masz przecież 2 wałki rozrządu.
Ja przyznam szczerze, że przy wymianie rozrządu wymieniałem tylko uszczelniacze od strony rozrządu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
na ja bym powiedzial ze te od rozrzadu to sa przednie
latwo to zdiagnozowac jak silnik jest w poldku
tak czy inaczej nie sa to takie same uszczelniacze
sa dwa lewe i dwa prawe a ktory gdzie to juz mi sie nie chce myslec i analizowac w ktora strone sie walki obracaja
czesto uszczelniacze w zaleznosci od kierunku pracy walka, sa oznaczone kolorami np .czerwony i czarny
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum