Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )
Autor Wiadomość
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 09, 2016 20:47   [R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Patrzyłem ostatnio na kąt wtrysku, który przy rozgrzanym silniku na postoju oczywiście wynosi -2 stopnie.
Jak wiadomo powinien się znajdować w przedziale pomiędzy +2 a +4 stopnie.
Kąt był niby ustawiany u najlepszego speca od Diesli w Koszalinie.
Pytanie - Czy zakres +2 do +4 stopni jest wartością pasującą do wszystkich naszych idT czy do każdego samochodu trzeba podejść indywidualnie i nawet -2 stopnie może być ok ?
Jeśli chodzi o palenie to ciężko określić bo jest ciepło, aczkolwiek przy pierwszym odpaleniu z rana zakreci ze 2-3 sek zanim odpali.

W poprzednim Roverku gdy kąt był przestawiony na -2 stopnie, nawet w lato trzeba było dłuugo go kręcić by odpalił, po przestawieniu na +2 jak ręką odjął, tylko zaczął nierówno chodzić przez chwile po uruchomieniu go kompletnie zimnego, lecz silnik w najlepszym stanie nie jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 09, 2016 20:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 09, 2016 22:05   

Ustaw pompę na znaki fabryczne i zobacz ile w tedy będzie :-)

Jak na razie pali dobrze to czekaj do zimy w tedy będziesz widział. Jak się nic złego nie dzieje to nie ruszaj.

Ale ogólnie taki kat plus dwa do plus cztery powinien być utrzymywany na ciepłym silniku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 27, 2018 20:54   

Odgrzebuje.
Zmieniłem kąt wtrysku, bo trochę musiałem kręcić jak przymroziło.
Pomogło, nawet po długim postoju na mrozach zapala szybko.
Zagadka jest jednak taka - dlaczego cały czas pokazuje mi na ciepłym kąt -2 ?
Zaraz po odpaleniu na zimnych jest przyspieszony i wynosi te ok 7 stopni, po czym dąży do tego -2.
Kąt na pewno się zmieniał, bo raz ze lepiej pali, dwa jak kręciłem w stronę grodzi za dużo to nawet odpalać nie chciał.
Problem w tym, że nie wiem ile wynosi obecnie.
Przesunąłem koło maks na śrubach w stronę zderzaka czyli w lewo, ustawienie początkowe było gdzieś na środku, więc parę mm poszło.

Sprawdzałem dwoma ELM327 i różnymi wersjami Torque, ciągle -2.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 12, 2018 13:20   

Ja sie kątem bawiłem 3 lata temu, to co napisze pewnie Ci nie pomoże ;) ale jest jedna ciekawa kwestia ktorą zauważyłem. Wyjściowo miałem - 0,5 i problemy z odpaleniem w zimie. Ponieważ nie miałem doświadczenia w regulacji kąta więc ruszyłem kołem w tym samym kierunku co Ty, że tak powiem dość konkretnie ;) odczytałem +4 i wyskoczył mi błąd ale teraz już nie pamietam czego tyczył się. Wróciłem ciut w prawo , robie pomiar i dalej to samo +4, jeszcze pokręciłem w różnych kierunkach i dalej to samo, ten sam pomiar. czik cały czas sie palił ( błąd ) dopiero po skasowaniu go elm czytał wartość realna kąta. Ostatecznie ustawiłem na +2,5 i jest OK. Jeszcze jedna rzecz, u mnie jest nie wielka różnica wartości kąta na zimnym i ciepłym silniku na biegu jałowym.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pokrętło ciepło/zimno ma niepełny zakres
zym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Gru 08, 2012 22:45
zym
Brak nowych postów [R45] Kąt wtrysku
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 16, 2008 23:38
Brt
Brak nowych postów [R45] Błędy, kąt wtrysku
marcin731 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 10, 2010 21:07
marcin731
Brak nowych postów [R 45] Zły kąt wtrysku, a spalanie
Jugol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 16, 2010 17:38
PHJOWI
Brak nowych postów [R420]Kąt wtrysku.
Haidi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Gru 15, 2010 23:08
Haidi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink