Wysłany: Czw Sie 28, 2008 10:26 [R200 1,4Si 97r] grzanie silnika
Witam od ostatniego czasu zauważyłem, że grzeje mi sie silnik zbyt mocno, czujnik temperatury podchodzi do góry. Dzieje sie to jednak dopiero w momencie gdy stoje w korkach lub czesto staje i znowu jadę. Wcześniej nic takiego sie nie działo. Po otworzeniu maski wentylator chodzi wiec czujnik go załącza (czujnik jest stosunkowo nowy, ma dopiero rok). Podczas jazdy ciągłej temperatura spada znowu do dobrego poziomu. Mam klimatyzację w swoim roverku i nie wyobrażam sobie że podczas upałów nie będę mógł z niej kożystać, bo po włączeniu jej tem idzie jeszcze bardziej do góry, gdyż silnik jest bardziej obciążony. Czy gdzieś coś się mogło zapchać, czy za słabo chłodnica chłodzi? Jest nowa, układ był odpowietrzony. Gdzie mogę szukać usterki?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 10:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:33
Ja u siebie mialem cos podobnego. Jesli w korku Ci wiatrak nie daje rady zamontuj wiekszy,albo wydajniejszy. Jesli dalej bediz elipa, termostat na chlodniejszy albo wstawic wieksza chlodnice. Ja u siebie zrobilem tak ze wstawilem najwieksza chlodnice jakas sie dalo wstawic i pomoglo, fakt ze w korkach jeszcze potrafi sie przygrzac czasem, ale to juz wina wiatraka, ktory jest juz prawie pelnoletni
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:40
Myślę że masz pozatykaną chłodnicę , proponuję zobaczyć między chłodnicą klimy a wody tam się zbiera najwięcej brudów , oczywiście nie wewnątrz tylko na zewnątrz same lamelki.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:45
a i jeszcze jedno wlasnie. Zawsze mozesz przeczyscic chlodnice. Pojedz na stacje i kompresorem do kol z bliska podmuchaj. Dobrze byloby zeby dmuchac od strony silnika, bo syf wlatuje od zewnatrz, a tak to mozesz go tylko wbic jeszcze bardziej. U mnie wniektorych miejscach podczas dmuchania widac bylo jak chlodnica zmienia kolor, z ciemno szarego na jasno szary, taka byla usyfiona. Pomoglo to w bardzo malym stopniu
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:53
Dopóki nie zajży pomiędzy dwie chłodnice to nic nie stwierdzi , a jeżeli się okaże że jest zapchana to takie dmuchanie powietrzem poprzez dwie chłodnice to tyle da co umarłemu kadzidło, w takim przypadku trzeba obydwie chłodnice zdemontować i z osobna przedmuchiwać , mówię o konkretnym czyszczeniu a nie półśrodkach.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Jeżeli chodzi o czystość chłodnicy to myśle że jest czysta w środku bo jest nowa (wymieniałem w lutym), płyn też był zmieniony i wąż który idzie z silnika do chłodnicy jakieś 2 miesiące temu pękł ze starości. Sprawdze jak wygląda pod względem zabrudzenia z zewnątrz i może ten wentylator jakoś słabo kręci. Czy można zołożyć mocniejszy? Czy będzie dzałać mocniejszy? Jak tak to możenie zaproponować jaki mogłbym założyć?
Jeśli - jak mówisz - chłodnica była wymieniona i inne elementy ( czujnik temp ster wentylatorem) to opcje pozostają dwie.
Pompa wodna lub termostat...
Chłodnica musiałaby być naprawdę zaje...na żeby zagrzać silnik przy sprawnej pompie i wentylatorze!
Stawiam na to , że kończy Ci się pompa wody i/lub termostat...
Jak kolega wcześniej (wyżej) wspomniał czyszczenie chłodnicy niewiele pomogło...
Zakładanie większych wentylatorów , tudzież chłodnic niż zaprojektowane pod konkretny model samochodu narazi Cię tylko na zbędne wydatki i opóźni wymianę tego co naprawdę stwarza problem. Dojdzie też do tego być może holowanie , uszczelka pod głowicę i nowa pompa wody...(Gdy awaria trafi się w dłuższej trasie)
Tam nie jest wentylator 2biegowy? MOze nie wlacza sie szybszy bieg? Moze wlacza sie za pozno? Co do wiekszej chlodnicy - ja bym sie nie pchal, chyba w momencie projektowania ktos przewidzial takie warunki jak stanie w korku w upale i odpowiednio dostosowal ukald chlodzenia
Samochody europejskie projektowane są na rynki całej europy.
Południe "Włosów"* jest w okresie letnim regionem dość gorącym...
Konstruktorzy naszych "okrętów" też to wzięli pod uwagę... I tamtejsze KORKI.
Pojemność układu chłodzenia i wielkość chłodnicy (fachowo zwanej Radiatorem , tudzież Wymiennikiem Ciepła) została dobrana optymalnie dla szerokiego zakresu temperatur!
Fabryki w tym zakresie nie trzeba poprawiać!
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:05
Beeeeep. Mc'gajver i tu sie mylisz z ta fabryka. Np R100, wersja GTI, chlodnica wielkosci 2 kartek A4, w korku mozna bylo spokojnie zagotowac plyn. Poprosu ktos wymyslil zbyt maly pizdek zamiast chlodnicy i tyle
Beeeeep. Mc'gajver i tu sie mylisz z ta fabryka. Np R100, wersja GTI, chlodnica wielkosci 2 kartek A4, w korku mozna bylo spokojnie zagotowac plyn. Poprosu ktos wymyslil zbyt maly *%$#* zamiast chlodnicy i tyle
Zawsze jakiś wątek musi potwierdzić regułę!
_______________________________________
P.S. Mc'GAJveR - nie Mc'gajver
Już wyjaśniam dlaczego. Mc'GAJveRobert
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum