Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] głośna praca pompy paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] głośna praca pompy paliwa
Autor Wiadomość
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:06   [R75] głośna praca pompy paliwa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Pompa (R75 cdt), ta która jest mocowana przy akumulatorze od pewnego czasu zaczęła głośno pracować, wyraźnie słychać ją w kabinie. Zdarzają się sytuacje kiedy nie brzęczy wówczas silnik także nie startuje. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Po kilku próbach pompka się odzywa i silnik zaskakuje.
Rozpocząłem poszukiwania nowej ale ktoś zwrócił moją uwagę na to, że winna może być pompa w zbiorniku, nie wytwarzając odpowiedniego ciśnienia doprowadziła do "ruiny" tą w komorze silnikowej.
W celu sprawdzenia odłączyłem pompę w komorze silnikowej, wypiąłem przewód z filtra (dokładnie za filtrem) przedłużyłem przewód i koniec włożyłem do szklanego naczynia. Po przekręceniu zapłonu paliwo zaczęło cieknąć wolnym strumyczkiem. Po przytkaniu palcem nie czułem żadnego ciśnienia.
Moje pytania: czy takie ciśnienie wystarczy do poprawnej pracy? Jaka powinna być wydajność pompy w zbiorniku (np. w litrach na minutę)? A może powinienem sprawdzać ciśnienie w innym miejscu?
Dziękuję za wszystkie uwagi, pozdrawiam
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 04, 2012 13:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wolek 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 139
Skąd: Dębica



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 19:17   

najprawdopodobnie zalales jakis syf a nie paliwo mialem to samo polecam ci srodek do paliwa kanadyjski nie pamietam nazwy kupilem go na stacji bp po 1000km po wlaniu problem u mnie mina bez powrotnie.Zmien stacje poliw.
_________________
Wolek
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 19:21   

Niestety Przyjacielu , muszę Cię Cię zasmucić...
Siadają Ci łożyska pompy paliwowej... Wirnik "klei" się do stojana i pompa nieraz nie startuje...
Co za tym idzie - silnik tez...
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany...

Ciśnienie pompy to : 3,0 - 3,5 Bar
_____________________________________
Więcej info na GG
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:25   

Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:32   

Wiesław B. napisał/a:
Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.


Jeśli - jak mówisz chodzi poprawnie - to daj mu na kilka sekund RPM Max.
Jeśli się nie zadławi to ok. Jeśli się zacznie dławić silnik , to będzie znaczyć ,że pompa daje ciśnienie , ale nie wystarczające przy zapotrzebowaniu na większą moc! Przy wyprzedzaniu "awaryjnym" będzie bieda...
Prawidłowe ciśnienie to (jak już pisałem) między 3,0 a 3,5 Bar
Niższe może doprowadzić do w/w sytuacji...
A tego lepiej uniknąć...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 22:30   

Wiesław B. napisał/a:
Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.


przerobiałem temat pomp w tym autku.

ta w baku jest pompą przelewową, zbiornik paliwa jest podzielony na dwie komory, pompa ta ma za zadanie wyrównać poziom paliwa w każdej z nich i dalej podac paliwo do pompy przy aku.
u mnie była padnięta w baku, wymieniłem i po sprawie. U ciebie jak sugerują powyżej koledzy walnięta będzie ta w komorze silnika, nadszedł jej kres i sie zaciera.
miałem też przypadek, ze ta w komorze raz działała, raz nie - okazała sie pieprznięty przekaźnik, podmieniłem na ten od ogrzewanej tylnej szyby - jest taki sam i problem zniknął.

powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 12:32   

Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !! !
Pozdrawiam
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
jar_son 



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 28
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 20:10   Witam

Wiesław B. napisał/a:
Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !! !
Pozdrawiam


Dzięki za odp. na maila w sprawie pompy! Próbowałem Co odpowiedzieć tą samą drogą ale nie wiem czy się udało! :hm: Jeśli odp. nie otrzymałeś to tą drogą powtórzę, że u mnie pompa też się naprawiła, "sama", dokładnie w tym dniu kiedy po raz pierwszy zamiast zwykłego ON zatankowałem VERVĘ (od zakupu tankuję swojego R75 tylko na ORLENIE). Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale od tego czasu pompa pracuje normalnie, a minęło już kilka dobrych tygodni! :smile:
pozdrawiam
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

  Wysłany: Wto Sty 19, 2010 23:07   

[R75] To ja moze pociagne ten temat bo mi z koleji dzieje sie cos takiego jakis czas temu padla mi pompa przy aku zregenerowalem ja i wszysto pieknie smigalo az do momentu jak pewnego razu silnik zgasl i nie szło go odpalic, sprawdziwlem cisnienie przy filtsze okazuje sie ze zamiast cisnienia to bombelki 50/50 z paliwem ida i zaczelo bulczec w baku. Co sie okazalo ze pompka w baku padla wogule nie startowala wiec wymienilem na nowa(dodam ze zamiennik) pojezdzilem 2 tyg i zacza mi gasnac i pompka w baku dziala odlaczylem przewud od zasilania paliwem ale tam bardzo delikatne cisnienie jest- moze wie ktos jakie ma byc cisnienie ktore ma dac pompka w baku ( i objawy mam teraz takie ze odpalam auto pochodzi chwile i gasnie, zapale pochodzi i gasnie jak jade caly czas przyspieszajac to w tedy dluzej dziala alej jak noge spuszcze z gazu to gasnie i wystarczy ze przekrece kluczyk tam i spowrotem bez zapalania z kluczyka dziala jedzie dalej )
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 09:50   

junior_uk, poleciał syf z pompki w układ. Przeczyść zawór wysokiego ciśnienia.
Wyprzedzam twoje pytanie:
http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 09:50 ]
junior_uk, acha, doraźnie jak chcesz, żeby nie gasł, to odepnij czujnik cisnienia paliwa na akumulatorze paliwa.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 00:01   

czyli gdzie??? to jest moze na listwie od wtruskow??od strony filtra paliwa???
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 08:06   

junior_uk, tak na końcu, nie daleko filtra paliwa. Czujnik z wtyczką z trzema przewodami.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 23:27   

juz wiem co sie dzieje naszczescie, padl ten czujnik wysokiego cisnienia na listwie i przeplywka do tego sie pokazala. Moze ktos ma takie rzeczy do sprzedania ?? moze sie dogadamy??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 15:17   

junior_uk, a niby czemu twierdzisz, że padł?
Przeczyść najpierw zawór, dobrze radzę, to nic nie kosztuje...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:57   

bo nic nie daje czyszczenie i dalej lapie bedy :(
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:00   

junior_uk, jeju, czyści sięnie ten czujnik na listwie, tylko zawór w pompie. A czujnik, to napisałem, że doraźnie jak chcesz jeździć, żeby nie gasł, to go możesz odpiąć do póki nie przeczyścisz zaworu.
http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:27   

Rowan, ten lin sie nie otwiera mi nie wiem czego, ale o jaki ci zawor chodzi ktory to jest??? jak bys mogł odp. na e-maila szywczykdamian@poczta.onet.pl
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:57   

http://forum.roverki.eu/v...aworu+wysokiego
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:15   

Rowan, mozesz mi jeszcze podpowiedziec gdzie szukac ten zawor, bo nie ma w tym opisie zdjecia i nie wiem czego sie mam czepic. Czy on jest na pompie wysokiego cisnienia??
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:25   

Odpowiem za Rowana :wink:
Z tyłu na pompie CR. Jak popatrzysz na pompę to zobaczysz podłączony przewód do zaworu. Jest przykręcony na 2 torxy i jego końcówka jest w plastykowej obudowie. Patrz zdjęcie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Głośna praca pompy paliwowej
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sty 21, 2011 14:30
Jani
Brak nowych postów [R75] Odpala i gaśnie, brak mocy. Głośna praca pompy
mrv79 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Gru 05, 2017 12:47
marecki6
Brak nowych postów [R75] Głośna praca pompki paliwa
jarekb Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Mar 30, 2010 10:25
jarekb
Brak nowych postów [R75] Głośna praca
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Mar 21, 2010 20:27
Rowan
Brak nowych postów [R75] Wentylator - głośna praca
Jedrek28 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 04, 2008 16:20
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink