Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Pompa (R75 cdt), ta która jest mocowana przy akumulatorze od pewnego czasu zaczęła głośno pracować, wyraźnie słychać ją w kabinie. Zdarzają się sytuacje kiedy nie brzęczy wówczas silnik także nie startuje. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Po kilku próbach pompka się odzywa i silnik zaskakuje.
Rozpocząłem poszukiwania nowej ale ktoś zwrócił moją uwagę na to, że winna może być pompa w zbiorniku, nie wytwarzając odpowiedniego ciśnienia doprowadziła do "ruiny" tą w komorze silnikowej.
W celu sprawdzenia odłączyłem pompę w komorze silnikowej, wypiąłem przewód z filtra (dokładnie za filtrem) przedłużyłem przewód i koniec włożyłem do szklanego naczynia. Po przekręceniu zapłonu paliwo zaczęło cieknąć wolnym strumyczkiem. Po przytkaniu palcem nie czułem żadnego ciśnienia.
Moje pytania: czy takie ciśnienie wystarczy do poprawnej pracy? Jaka powinna być wydajność pompy w zbiorniku (np. w litrach na minutę)? A może powinienem sprawdzać ciśnienie w innym miejscu?
Dziękuję za wszystkie uwagi, pozdrawiam
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 04, 2012 13:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
najprawdopodobnie zalales jakis syf a nie paliwo mialem to samo polecam ci srodek do paliwa kanadyjski nie pamietam nazwy kupilem go na stacji bp po 1000km po wlaniu problem u mnie mina bez powrotnie.Zmien stacje poliw.
Niestety Przyjacielu , muszę Cię Cię zasmucić...
Siadają Ci łożyska pompy paliwowej... Wirnik "klei" się do stojana i pompa nieraz nie startuje...
Co za tym idzie - silnik tez...
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany...
Ciśnienie pompy to : 3,0 - 3,5 Bar
_____________________________________
Więcej info na GG
Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.
Jeśli - jak mówisz chodzi poprawnie - to daj mu na kilka sekund RPM Max.
Jeśli się nie zadławi to ok. Jeśli się zacznie dławić silnik , to będzie znaczyć ,że pompa daje ciśnienie , ale nie wystarczające przy zapotrzebowaniu na większą moc! Przy wyprzedzaniu "awaryjnym" będzie bieda...
Prawidłowe ciśnienie to (jak już pisałem) między 3,0 a 3,5 Bar
Niższe może doprowadzić do w/w sytuacji...
A tego lepiej uniknąć...
Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.
przerobiałem temat pomp w tym autku.
ta w baku jest pompą przelewową, zbiornik paliwa jest podzielony na dwie komory, pompa ta ma za zadanie wyrównać poziom paliwa w każdej z nich i dalej podac paliwo do pompy przy aku.
u mnie była padnięta w baku, wymieniłem i po sprawie. U ciebie jak sugerują powyżej koledzy walnięta będzie ta w komorze silnika, nadszedł jej kres i sie zaciera.
miałem też przypadek, ze ta w komorze raz działała, raz nie - okazała sie pieprznięty przekaźnik, podmieniłem na ten od ogrzewanej tylnej szyby - jest taki sam i problem zniknął.
Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !
Pozdrawiam
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !
Pozdrawiam
Dzięki za odp. na maila w sprawie pompy! Próbowałem Co odpowiedzieć tą samą drogą ale nie wiem czy się udało! Jeśli odp. nie otrzymałeś to tą drogą powtórzę, że u mnie pompa też się naprawiła, "sama", dokładnie w tym dniu kiedy po raz pierwszy zamiast zwykłego ON zatankowałem VERVĘ (od zakupu tankuję swojego R75 tylko na ORLENIE). Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale od tego czasu pompa pracuje normalnie, a minęło już kilka dobrych tygodni!
pozdrawiam
[R75] To ja moze pociagne ten temat bo mi z koleji dzieje sie cos takiego jakis czas temu padla mi pompa przy aku zregenerowalem ja i wszysto pieknie smigalo az do momentu jak pewnego razu silnik zgasl i nie szło go odpalic, sprawdziwlem cisnienie przy filtsze okazuje sie ze zamiast cisnienia to bombelki 50/50 z paliwem ida i zaczelo bulczec w baku. Co sie okazalo ze pompka w baku padla wogule nie startowala wiec wymienilem na nowa(dodam ze zamiennik) pojezdzilem 2 tyg i zacza mi gasnac i pompka w baku dziala odlaczylem przewud od zasilania paliwem ale tam bardzo delikatne cisnienie jest- moze wie ktos jakie ma byc cisnienie ktore ma dac pompka w baku ( i objawy mam teraz takie ze odpalam auto pochodzi chwile i gasnie, zapale pochodzi i gasnie jak jade caly czas przyspieszajac to w tedy dluzej dziala alej jak noge spuszcze z gazu to gasnie i wystarczy ze przekrece kluczyk tam i spowrotem bez zapalania z kluczyka dziala jedzie dalej )
juz wiem co sie dzieje naszczescie, padl ten czujnik wysokiego cisnienia na listwie i przeplywka do tego sie pokazala. Moze ktos ma takie rzeczy do sprzedania moze sie dogadamy??
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:00
junior_uk, jeju, czyści sięnie ten czujnik na listwie, tylko zawór w pompie. A czujnik, to napisałem, że doraźnie jak chcesz jeździć, żeby nie gasł, to go możesz odpiąć do póki nie przeczyścisz zaworu.
http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia
_________________ "Walduś, pamiętaj cycu..."
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Rowan, ten lin sie nie otwiera mi nie wiem czego, ale o jaki ci zawor chodzi ktory to jest??? jak bys mogł odp. na e-maila szywczykdamian@poczta.onet.pl
Rowan, mozesz mi jeszcze podpowiedziec gdzie szukac ten zawor, bo nie ma w tym opisie zdjecia i nie wiem czego sie mam czepic. Czy on jest na pompie wysokiego cisnienia??
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:25
Odpowiem za Rowana
Z tyłu na pompie CR. Jak popatrzysz na pompę to zobaczysz podłączony przewód do zaworu. Jest przykręcony na 2 torxy i jego końcówka jest w plastykowej obudowie. Patrz zdjęcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum