Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Związek między białym dymem a...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Związek między białym dymem a...

korkiem zbiorniczka wyrównawczego
Autor Wiadomość
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:28   [R620] Związek między białym dymem a...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Mam swojego R już od ponad roku. Gdy go kupiłem, zamiast oryginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym był jakiś korek od bańki z dwoma dziurkami zrobionymi gwoździem. Od samego początku ubywa powoli płynu chłodniczego- stawiam na puszczającą pompę wodną- tak wynika z oględzin organoleptycznych. Na razie jednak postanowiłem tego nie robić.
Ostatnio znalazłem korek od zbiorniczka wyrównawczego od Fiata. Ładnie się wpasował więc pomyślałem, że zawsze to lepsze niż jakaś samodziełka. Zamieniłem korek i w drogę.
Podczas jazdy w sobotę i w niedzielę zauważyłem za samochodem biało-siwy dym w dośc sporych ilościach. Co ciekawe tylko na wolnych obrotach (tak do 1500rpm). Na wyższych obrotach nic nie dymiło. W poniedziałek to samo.
Zastanawiałem się o co chodzi i w końcu przyszło mi do głowy zajrzeć do płynu. A tam ciśnienie w układzie, a płyn postanowił zmienić miejsce zamieszkania.
Dolałem płynu, zmieniłem korek na ten stary i podczas dzisiejszej podróży do pracy nie zauważyłem anie białego dymu, ani ubytku płynu.

I teraz pytanie: Czy to uszczelka pod głowicą lub sama głowica? Czy mogę się jeszcze nie bać?
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
alilubi 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: gniezno



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:38   

Witam.
A może tem korek od fiaciora był za szczelny i zrobiło się za duże ciśnienie i coś puściło.
W starrym masz jakieś dziurki i ciśnienie jest mniejsze.
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:41   

mcteusz napisał/a:
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?


Prawdopodobnie, przeciek jest jeszcze niewielki i na wyższych obrotach został przepalony, poszukaj właściwego korka (uklad chłodzenia jest układem ciśnieniowym)
i wtedy się przekonasz czy kopci na białoczy też nie jeśli będzie kopcił to sprawdź najpierw uszczelkę pod kolektorem dolotowym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:45   

mcteusz napisał/a:
Gdy go kupiłem, zamiast oryginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym był jakiś korek od bańki z dwoma dziurkami zrobionymi gwoździem.

Na początek odezwałbym się np. to Tomateam i zamówił dobry koreczek, ale obawiam się, że to taki patent, który zastosował mi kiedyś "mechanik" w Toruniu, gdy jechałem FSO do Norwegii - szalało chłodzenie, nie wiedziałem jeszcze co to HGF i pan, "żeby mi pomóc dojechać" wyrwał zaworek z koreczka - rzeczywiście chłodzenie przestało szaleć, ale uszczelka poszła do końca (między cylindrami) jakieś 1000 km dalej - dokładnie w centrum Oslo.

Gdyby nie szybka akcja brata znajomej i mojego mechanika w Wawie oraz nieoceniaona pomoc Rodaków pracujących wtedy na czarno w Oslo, to już miałem plan utopić biedne FSO 125p w jeziorze i wracać do Polski autobusem.
mcteusz napisał/a:
I teraz pytanie: Czy to uszczelka pod głowicą lub sama głowica? Czy mogę się jeszcze nie bać?

Ja bym się bał i zaczął badania, zwłaszcza, jeśli jeździsz w dłuższe trasy.
mcteusz napisał/a:
Dlaczego biały dym był tylko na wolnych obrotach, a na wyższych przestawało dymić?

Podejrzewałbym, że na wyższych obrotach parujący w cylindrze płyn jest gorętszy i bardziej rozrzedzony, do tego prędkośćspalin jest większa, więc skrapla się on dalej od rury wydechowej, i jest wtedy bardziej rozproszony, więc nie widzisz chmurki.

Na Towim miejscu niestety zaczynałbym szukać - najwyżej będziesz miło zaskoczony. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 11:01   

No to zaczynam od załatwienia drugiego, oryginalnego korka. Chyba znajdę na jakimś szrocie i nie będę kupował nowego. Jak już przetestuję to będę pisał dalej. Może jeszcze między czasie zrobię(wymienię) pompę wodną. Ale tak bardzo bym chciał nie musieć zdejmować głowicy...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 11:19   

mcteusz napisał/a:
No to zaczynam od załatwienia drugiego, oryginalnego korka. Chyba znajdę na jakimś szrocie i nie będę kupował nowego.

Zadzwoń do Tomateam, bo może okazać się, że cena nowego korka będzie niższa od takiego ze szrotu (nie żartuję!!!), a to tego takiego ze szrotu też nie możesz być pewny.

[ Dodano: Wto Wrz 02, 2008 12:21 ]
Sprawdziłem w Tomateam - oryginalny korek (MG Rover):
Korek zbiorniczka wyrównawczego MG ROVER PCD100160 36.51 PLN

Ja bym nie szukał już używki.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 11:27   

Ja stawiam na wypaloną uszczelkę stara sztuczka z tym korkiem niektórzy widziałem na własne oczy wyrzucają termostat by auto zrobiło parę kilometrów miedzy innymi na giełdę :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z odpaleniem i białym dymem
swatchr Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lut 26, 2010 18:38
swatchr
Brak nowych postów [r620 sd 97] Czy jest różnica między lampami?
Lukasz_R620 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 13, 2011 19:53
kotulsky
Brak nowych postów [R600] Jaka różnica między silnikami 180 i 207 km
kwiatekt11 Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Maj 21, 2007 15:39
piter34
Brak nowych postów [R620TI] Termostat - różnice między umiejscowieniem
sudiero Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Gru 16, 2013 20:11
sudiero
Brak nowych postów [R623] Między czym ustawia się luz zaworowy
czarczi Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Sie 01, 2008 08:57
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink