Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 19:58 [R75] Temperatura silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Dzisiaj pokonałem dystans 200 km ( Siedlce - W-wa - Siedlce ) Temperatura zew max 11 stopni C. Silnik w czasie jazdy nie mógł nabrać temperatury. Zawsze w czasie jazdy silnik nabierał temperaturę 1/4 w trasie i miasto do połowy. Teraz gdy pedał gazu cisnąłem max do podłogi i po około kilku kilometrach temperatura rosła. Ale gdy jechałem normalnie nie przyspieszając ( 110-120 km/h ) temperatura spadła - zatrzymywała się około 3-4 mm od zera. Mam fotki to później wrzucę. W stolicy w korkach temperatura była na 2/3 max. Zastanawia mnie czemu silnik się nie może nagrzać ? I martwi mnie co będzie w zimę ? Możecie mi jakoś pomóc co mogę sprawdzić i zrobić ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A jak sprawdzić czy termostat jest zły i do wymiany? Są na to sposoby czy właśnie takie wskazania jak opisałem wskazują na termostat?
Następna sprawa, jak się do niego dostać ? Szukałem na forum artykułów, ale zbytnio nie ma opisane jak go dokładnie wymienić? Wiem, że znajduje się gdzieś pod kolektorem ssącym ( chyba dobrze pamiętam ). Jak to wymienić ? Czy ciężko czy sam dam radę ? Proszę o cenne wskazówki. Pozdrawiam
P.S. Po za tym zauważyłem że płyn od chłodnicy po odkręceniu korka wytworzył jakieś podciśnienie, i jak odkręcałem ( silnik zapalony ) słychać było wylatujące powietrze. Po za tym w lejku korka była biała pianka ( nawet sporo ). Czy to może mieć związek ?
Sprawdż najpierw przewód idący od czujnika temp .na deskę,może zaśniedział i potrzeba go potraktować jakimś spray-kontaktem.Miałem tak w swoim i pomogło.Póżniej ,jak piszą koledzy można dobrać sie do termostatu.pozdrawiam.
Musisz sprawdzic czy po przejechaniu kawalka weze ktore ida do chlodnicy oba sa cieple czy tylko jeden.Plyn nie powinien ponizej chyba cos okolo 80 kilku stpni przeplywac przez chlodnice.Jak masz cieply powrot z chlodnicy do silnika i sama chlodnice to termostat ale ja tak jak koledzy bym chyba w ciemno termostat wymienil
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 122 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 10:56
Zukowaty napisał/a:
bym chyba w ciemno termostat wymienil
Przerąbana sprawa dobrać sie do niego umiejscowiony w takim miejscu ze troche sie trzeba nagrzebać i porozkręcać troche . Napewno do zrobienia ale zabawy sporo.
Przerąbana sprawa dobrać sie do niego umiejscowiony w takim miejscu ze troche sie trzeba nagrzebać i porozkręcać troche . Napewno do zrobienia ale zabawy sporo.
Wymieniaj bo to na 99% jego sprawka.
Kolega ma diesla to nie wiem gdzie ten termostat jest ale w KV6 jest miedzy glowicami i trzeba kolektor dolotowy sciagac Robota na dlugie zimowe wieczory przy piwie Aha i trzeba go wymienic z rurkami bo jest na tyle dobry material ze zanim sie zepsuje to zaczyna cieknac
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Sprawdziłem chłodnicę i rurki. Wszystko jest ciepłe, tzn rurki wszystkie od chłodnicy są ciepłe i jak dotykałem chłodnicę też jest ciepła. Kreska była na 1/4. Czyli to termostat czy może ten model tak ma ? Dzis mi znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał. Mówił, że jest ok i nie ma czym się martwić no ale wolę nie oczekiwać na jakieś awarie zbędne.
PHJOWI czy mógłbyś dokładniej sprecyzować mi ? Mam go od 2 meisięcy i szczerze jeszcze po za filtrami nic nie robiłem. Rozbierałem plastiki itp, no ale co jest które nie wiem Był bym wdzięczny, gdybyś mógł mi opisać jak się do niego dostać no i jak go ogólnie się wymienia. Czytałem, że trzeba razem z rurkami. Czyli wtedy trzeba płyn chłodniczy też zmienić i odpowietrzyć.
Sprawdziłem chłodnicę i rurki. Wszystko jest ciepłe, tzn rurki wszystkie od chłodnicy są ciepłe i jak dotykałem chłodnicę też jest ciepła. Kreska była na 1/4. Czyli to termostat czy może ten model tak ma ? Dzis mi znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał. Mówił, że jest ok i nie ma czym się martwić no ale wolę nie oczekiwać na jakieś awarie zbędne.
Czyli znajomy niech tez wymieni termostat Nie jest OK bo silnik pracuje ciagle niedogrzany i sie bardziej zuzywa nie mowiac juz o wiekszym zuzyciu paliwa Termostat i bez dyskusji
[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 02:25 ]
Sciagnij sobie RAVE to tam pewnie znajdziesz wszystko
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał.
Obawiam się, że nie jest to normalne.
U mnie temperatura rośnie przez cały czas pracy silnika i zatrzymuje się w połowie wskaźnika (w poziomie wskazówka). Wzrasta szybciej jak dodatkowo pracuje webasto.
W diesel termostat jest bardzo ważną częścia umożliwiającą w miarę szybkie osiągnięcie temp. pracy silnika. Diesel grzeje się bardzo wolno, więc niezbędny jest sprawny termostat oraz dobrze jest jak jest i sprawne webasto
Niestety nigdzie nie mogę znaleźć w rave tego jak tam się dostać. Czy ktoś kto już przerabiał może udzielić jakiś wskazówek ? Z tego co czytałem trzeba zdjąć pokrywę a później ten niżej plastik i podobno gdzieś tam siedzi termostat ? To niżej z tego co czytałem to kolektory ssące. Czy jak je odkręcę co tam trzeba uważać ? Czytałem, że można je jakoś przeczyścić ? Jak i czym ? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 22:28 ]
Chcę odnowić temat i prosić o jakieś wskazówki kogoś kto się na tym zna.
[ Dodano: Sro Paź 22, 2008 23:24 ]
I już wymieniony termostat:) A może dopiero. Od razu lepsza praca silnika i cieplej 2 godziny roboty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum