Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.
Autor Wiadomość
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



  Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 22:34   [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.

Witam panowie. troche sie uporałem ze wczesniejszymi problemami w moim roverku, myslałem ze to juz koniec problemów ale sie przeliczyłem. od paru dni moj rover odpala rano coraz to gorzej.dzis rano musiałem go trzy razy przekręcic i dopiero odpalił. a gdy juz sie nagrzeje po paru kilometrach to zaczyna nim szarpac jak redukuje do 2 lub 3 biegu. ja mu na gaz a on przerywa i dopiero za chwile wchodzi na obroty.ten problem sie nasila jak jest graco na polu i jedziemy w piec osób. wtedy to jest tragedia. martwi mnie to bo za dwa tygodnie jade roverkiem do polski i przedemna 2300 kilometrów.macie jakies pomysły co to moze byc? dodam ze w moim roverku jest silnik hondy serii D.moze to być cewka?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 22:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 23:48   

raczej bym sprawdził regulację zaworów :cool:
nie chcę Cię martwić, ale może przydałoby się je podocierać chociaż, a najlepiej zregenerować gniazda :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 23:58   [r 216 sli 95 1.6]

dzieki za posta Steryd. wiec to nie bedzie cewka zapłonowa? kurde troche bedzie problem z ta regulacja zaworów bo tutaj na Jersey ciezko o mechanika. ale z drugiej strony to nie jestem pewien czy tak dojade do polski.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 00:08   

powinieneś dojechhać, a regulację sam powinieneś dać radę zrobić tylko kwestia szczelinomierza, albo wyszlifowanej blaszki o grubości 0,2mm na zawory ssące i 0,25mm na wydechowe ;)
cewki bym ot tak nie wykluczał, ale wydaje mi się, że przy przebiciu na cewce przerywałby cały czas, zwłaszcza na wolnych obrotach, a nie tylko przy dodawaniu gazu... oczywiście sprawdzałes styki kopułki i palca rozdzielacza czy nia ma na nich kilograma węgla.. ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 18:17   [r 216 sli 95 1.6]

no troszke słychac zawory jak sie rozgrzeje ale w moim roverku da sie regulowac zawory bo to jest 16 V i ktos mi powiedział ze w tym silniku sie nie reguluje zaworów. ja juz sam nie wiem co to moze być. kopółkę i palec sprawdziłem jest ok. a u mnie cewka jest w kopułce o ile sie nie myle? tak pytam zeby sie upewnic gdzie szukać.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 22:19   

nie tyle w kopółce co w aparacie zapłonowym ;)
jeśli chodzi o zawory to owszem jest ich szesnaście, ale regulowane ręcznie :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 23:14   [r216 sli 95 1.6]

no własnie w aparacie zapłonowym jest cewka. wiec mówisz ze zacząłbyś od regulacji zaworów, a jesli to nie pomoże co robić dalej?
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 10:26   

Ja bym jednak przejżał dokładnie przewody WN i aparat zapłonowy.
Miałem takie same objawy gdy znajoma poprosiła mnie o diagnozę Fiesty.
I właśnie był podłączany komputer by wykluczyć rozrząd czy opóźnienie zapłonu i dopiero wymiana przewodów WN pomogła.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 18:23   [r 216 sli 95 1.6]

no kable i aparat juz przegladnołem i jest ok. nie wiem co mam robic.

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 20:18 ]
a na postoju silnik pracuje pieknie. nic nie przerywa nawet jak go gazuje i trzymam tak na3000 obrotów nic sie nie dzieje tylko własnie w czasie jazdy pod obciazeniem. moze to cewka jednak?

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 18:38 ]
noi panowie dzwoniłem do trzech mechaników do polski i kazdy mi powiedział ze w moim roverku za regulacje zworów odpowiadaja samoregulatory hydrauliczne. prawda to jest? i sie nie reguluje zaworów.
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 11:29   

To mi wybitnie wygląda na układ zapłonowy
jak masz chwilę wolną to napisz podpowiem jak to sprawdzić.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 17:56   [r216 sli 95 1.6]

no teraz dopiero mam czas. jak to mam sprawdzic czy to układ zapłonowy?
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 22:41   

Włącz silnik deko rozgrzej by równo pracował i zdejmij z pierwszego cylindra przewód WN.
Przysuń końcówkę przewodu do metalowej części silnika tak by mogła przeskakiwać iskra, zapamiętaj z jakiej odległości przeskakuje. Następnie posłuchaj czy niema przebicia gdzieś w okolicach kopułki charakterystyczne cykanie. I jeszcze można przejechać ręką wzdłuż przewodu jeżeli będzie przebicie poczujesz ukucie w rękę.
Załóż przewód na świecę i tak samo postępuj z drugą święcą i dalej trzecią i czwartą.
Tak można wykryć 90% uszkodzeń elementów ukł. zapłonowego.
Dla bezpieczeństwa lepiej robić to jedną ręką a drugą nie dotykać samochodu.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 22:25   

krzysias napisał/a:
noi panowie dzwoniłem do trzech mechaników do polski i kazdy mi powiedział ze w moim roverku za regulacje zworów odpowiadaja samoregulatory hydrauliczne. prawda to jest? i sie nie reguluje zaworów.

Zawory są regulowane MECHANICZNIE.
Na zimnym silniku:
- ssące 0,17-0,22 mm
- wydechowe 0,22-0,27 mm
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 00:13   [r216 sli 95 1.6]

te zawory sa jednak rególowane takze sorki piter ze napisałem ze sie nie reguluje. ale zrobie to juz w polsce. a aparat zapłonowy sprawdziłem i wszystko jest oki. jak regulacja zaworów nie pomoze to poszukam gdzies dalej.
a tak pozatym tematem to dzis padł mi tłumik końcowy. orginalnie miałem załozony z jedna rurka koncowa ale jak byłem dzis po nowy to mieli tylko do mojego roverka z dwoma koncówkami i jak go załozyłem to wydaje mi sie ze głosniej słychac auto. jest to mozliwe? jesli tak to co robic?
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 14:50   

Tanie tłumiki tak mają, są głośne
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 21:10   r216sli 95 1.6]

sprawdzałem tak jak mi radziłes a mianowicie sciagałem pojedynczo przewody z kazdego cylindra i iskra jest taka ze konia by zabił i jest w odstepie jakies 3 cm. a w aparacie nic nie słychać takze układ zapłonowy raczej wporzadku. gzie szukac dalej?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 22:36   

to, że po ściągnięciu przewodu daje iskrę nie znaczy, że nie może być pęknięta izolacja na świecy i w cylindrze już tej iskry nie będzie ;)
ale sprawdź te zawory... jeśli jeździłeś długo ze źle wyregulowanymi, to mogły się wypalić też gniazda i regulacja nic nie da, ale tego się dowiesz na 100% jak pomierzysz ciśnienie, albo podniesiesz głowicę :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzysias 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 33
Skąd: mielec



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 23:40   [r216sli 95 1.6]

ale jest szansa ze dojade tym autkiem do polski? przedemna 2300 km. w polsce to posprawdzam.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 01:25   

tak jest szansa.
jeśli to faktycznie zawory, to będzie Ci tak szarpać, aż się calkiem gniazda wypalą i nie będzie kompresji w ogóle, ale to za dużo więcej niż 2300 km ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 10:10   

Z instalacji WN zostaje ci wymiana świec bo sprawdzić inaczej to się nie da.
Po objawach można wnioskować że jak depniesz na rozgrzanym silniku to tak jakby mieszanka za uboga i silnik hamuje zamiast ciągnąć.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 `93 1,4 GSI] Przerywa silnik.
Silnik przerywa w zakresie 1,5 - 3 tys rpm.
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pią Lis 30, 2007 17:08
piter34
Brak nowych postów [R414 ] Przerywa, skacze, dusi się
na benyznie i na gazie
Pavlus Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Wto Lut 19, 2008 10:40
piter34
Brak nowych postów [R216 coupe] Jaką moc ma silnik 1600 16V (silnik Rovera)?
dante27 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Sro Sty 16, 2008 22:33
piter34
Brak nowych postów [R214, 1.4Si, 1995] silnik
Lysy62 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Paź 08, 2008 00:47
Gość
Brak nowych postów [R216 coupe] silnik
adams94 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Wto Gru 02, 2014 20:46
mlody975



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink