Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Nie odpala
Autor Wiadomość
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 07:19   [R45] Nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Help. Kajetan umarł. :(

Jak już się uporaliśmy z HGF to znów Kajetan strzela fochy i nie odpala.
Kręci, kręci, świecą się kontrolki a nie odpala. Wczoraj mi zaskoczył jak dużo gazu dodałam, dziś strzelił focha i nie odpalił w cale :(

Co to może być? Czy ja mam świecie kupić? Mogły się zalać przy okazji HGF? Czy kable jakieś nie te? Czy może cewka zapłonowa? Czy co jeszcze. Acha, pompę paliwa słychać jak pracuje więc to nie to.

Pomocy.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 07:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 07:50   Re: [R45, 1.6, 2000] Nie odpala

walkie napisał/a:
Help. Kajetan umarł. :(

Jak już się uporaliśmy z HGF to znów Kajetan strzela fochy i nie odpala.
Kręci, kręci, świecą się kontrolki a nie odpala. Wczoraj mi zaskoczył jak dużo gazu dodałam, dziś strzelił focha i nie odpalił w cale :(

Co to może być? Czy ja mam świecie kupić? Mogły się zalać przy okazji HGF? Czy kable jakieś nie te? Czy może cewka zapłonowa? Czy co jeszcze. Acha, pompę paliwa słychać jak pracuje więc to nie to.

Pomocy.


Jeśli jest sprężanko po zrobionym HGF-ie i rozrząd jest złożony dobrze na znaki (jak ja robiłem w swoim HGFa dwa lata temu, to nie dość, że rozrząd składałem znakami EXHAUST w kierunku wałka wydechowego - wszak logika tak nakazywała, to jeszcze niewłaściwym znakiem koła pasowego, bo są tam dwa.
Te silniki mają wprost pradoksalnie alogicznie rozwiązane składanie rozrządu, bo nie dość, że trzeba ustawiać znakami EXHAUST w kierunku wałka ssącego, to jeszcze mniejszym znakiem koła pasowego na znaczek na obudowie silnika.
Powracając - jeśli jest sprężanie, jeśli rozrząd jest dobrze złożony, to trzeba szukać w zapłonie (czujnik położenia wału, cewka zapłonowa, przewody, świece - połączenia trzeba sprawdzić, podłączenie do kompa, podłączenie do zestawu przekaźników i reszcie czujników silnika - czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp powietrza w kolektorze ssącym, sonda lambda, TPS, czujnik podciśnienia i tak dalej.
Najpierw sprawdzić linie sygnałowe wszystkich czujników (znaczy się przejście) a potem same czujniki - czy działają.
Jak sprawdzić czujniki temp - bardzo prosto - źródło zasilania (12V), przewodziki, omomierz, termometr, grzała i miska. Zasilamy, podgrzewamy i oporność mierzymy sprawdzając jej wartość z charakterystyką czujnika. Jak jest dobra - zostawiamy go. Jak jest zła - zamieniamy na nowy. UWAGA - nowy czujnik temp. powietrza w dolocie kosztuje około 300 PLN a składa się on z obudowy z gwintem i.. katalogowego termistora, który u elektronika kosztuje mniej jak 10 gr. Warto to wiedzieć.
TPS - to zwykły regulowany opornik węglowy. Jak się weźmie omomierz i odpowiednio go podłączy, to da się sprawdzić bardzo łatwo.
Sondę lambda sprawdza się woltomierzem. W Roverze są sondy czteroprzewodowe (dwa przewody to nic innego jak zasilanie grzałki sondy, w roverach są sądy podgrzewane), dwa pozostałe to masa i przewód sygnałowy (czarny). Bierzemy sondę, wsadzamy ją w jakiś strumień spalin (np pod rurę wydechową innego pracującego silnika) i patrzymy, co pokaże woltomierze. DO tego należy zastosować miernik elektroniczny. Stare mierniki (galwanometryczne) mają za dużą bezwładność i za mocno obciązają sondę, przez co wskazania będą przekłamane.
Czujnik podciśnienia jak sprawdzić nie wiem, bo w Roverach jest on wlutowany w samo centrum komputera. Generalnie jakby się go zasiliło i zaczęło ssać czymś rurkę podciśnienia to powinien coś tam pokazywać, co zarazem powinno być zgodne z jego charakterystyką, którą czy zdobyć można - tyż nie wiem zupełnie, ale wielce możliwe.
Czujnik położenia wału to nic innego jak cewka z rdzeniem. Jak się podłączy do do woltomierza czy amperomierza i machnie magnesem w jego pobliżu to powinien coś tam wskazać. Jak nie wskaże = ma przerwę = mus go wymienić na nowy lub używany, sprawny.

Jeśli wszystkie czujniki silnika są sprawne i mają dobre charakterystyki, silnik mechanicznie jest w miarę dobrym stanie (sprężanie, szczelność, itd..) a silnik nadal nie odpala to jedyne, co zostało do prawdzenia to komputer silnika.

Ale czy chciałoby się komuś bawić w takie laboratorium z Roverkiem ? Nie sądzę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 07:57   

czy po wyjeździe z warsztatu odpalał jeszcze normalnie czy od razu po remoncie nastąpiły problemy ?
HGF naprawialiście sami czy u kogoś sprawdzonego ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 08:29   

giewu napisał/a:
czy po wyjeździe z warsztatu odpalał jeszcze normalnie czy od razu po remoncie nastąpiły problemy ?


Zupełnie normalnie i jeździł jak złoto. Problem pojawia się chyba z powodu wilgoci.

giewu napisał/a:
HGF naprawialiście sami czy u kogoś sprawdzonego ?


Nie no, u Gawina :)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 10:28   

walkie napisał/a:
giewu napisał/a:
HGF naprawialiście sami czy u kogoś sprawdzonego ?
Nie no, u Gawina :)

pytałem ze względu na moje obawy dotyczące jakości naprawy ... ale jeśli u Gawina to nie było pytania :mrgreen:
walkie napisał/a:
Problem pojawia się chyba z powodu wilgoci.

czyli raczej elementy układu zapłonowego :/ ...
masz możliwość postawienia go na noc w jakimś suchym miejscu ? może warto spróbować wysuszyć cewki, świece i przewody ... byłaby większa jasność
a silniczek krokowy w porządku ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 10:43   

walkie, wykręć świece (były kiedyś zmieniane?), osusz, ogrzej i zamontuj ponownie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 10:43   

giewu napisał/a:
czyli raczej elementy układu zapłonowego :/ ...
masz możliwość postawienia go na noc w jakimś suchym miejscu ? może warto spróbować wysuszyć cewki, świece i przewody ... byłaby większa jasność
a silniczek krokowy w porządku ?


Tak sobie myślałam, czy przy okazji HGF świece nie oberwały? Postawię go dziś u Gawina, może zapali a jak nie to go doholuję. :)
Jeśli chodzi o mechaniczne naprawy to luz, dam już Gawinowi wolną rękę. Myślałam, że mogę ja coś zrobić aby wpuścić w niego życie. :)

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 11:45 ]
piter34 napisał/a:
walkie, wykręć świece (były kiedyś zmieniane?), osusz, ogrzej i zamontuj ponownie.


świece były wymieniane niedawno na Beru.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 13:10   

piter34 napisał/a:
walkie, wykręć świece (były kiedyś zmieniane?), osusz, ogrzej i zamontuj ponownie.


Witam

piter34 -> swiece byly wymieniane na Beru UXF 79 P jakies 18kkm temu. Nie stawiam na nie choc nigdy nic nie wiadomo. Dzisiaj samochod pewnie trafi do Gawina to sie okaze niedlugo co mu bylo.

Pozdrawiam
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 13:21   

orson napisał/a:
swiece byly wymieniane na Beru UXF 79 P

a może tu jest właśnie przyczyna ? :bezradny: ...
miałem już kilka przykładów, że świece wieloelektrodowe nie zawsze sprawują się odpowiednio w miejscu jednoelektrodowych :???: ... ciekaw jestem opinii Gawina
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 13:25   

A NGK są ok?
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 13:29   

walkie napisał/a:
A NGK są ok?

bardziej na myśli miałem rodzaj świecy, nie producenta ...
a jakby co to moim zdaniem Beru (podobnie jak i NGK) to bardzo dobra firma :lol:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 15:41   

walkie nie chciała napisać, to ja napiszę, aby było dla potomnych.

Mechanik-elektryk stwierdził brak ładowania i niesprawny alternator. Altek jest właśnie w naprawie.

Co ma alternator do rozruchu silnika? :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 15:51   

piter34 napisał/a:
Co ma alternator do rozruchu silnika?

to i ja napiszę odpowiedź dla potomnych: kompletnie nic nie ma wspólnego :razz: ... :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:47   

sprawdzić pompke paliwa , lub zawór map
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 15:33   

PHJOWI napisał/a:
lub zawór map

PHJOWI, co to jest ten zawór MAP?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 18:00   

dokładniej czujnik podciśnienia w kolektorze
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 18:15   

piter34 napisał/a:
walkie nie chciała napisać, to ja napiszę, aby było dla potomnych.


Nie, nie chciała a nie miała czasu....

piter34 napisał/a:
Mechanik-elektryk stwierdził brak ładowania i niesprawny alternator. Altek jest właśnie w naprawie.


Zgadza się, została potwierdzona niesprawność alternatora. Alternator jednak nie był w naprawie a został wymieniony na inny.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 21:49   

walkie napisał/a:
Zgadza się, została potwierdzona niesprawność alternatora. Alternator jednak nie był w naprawie a został wymieniony na inny.

Tzn. auto odpala już i jest naprawione?

Dlaczego za język trzeba Ciebie ciągnąć? :lol:

walkie napisał/a:
Nie, nie chciała a nie miała czasu....

W "n" wątkach innych pisałaś o alternatorach, a tutaj czasu nie miałaś? ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 21:52   

piter34 napisał/a:
Tzn. auto odpala już i jest naprawione?

Dlaczego za język trzeba Ciebie ciągnąć? :lol:


Uwielbiam takie ciągnięcie :) Auto jest naprawione, odpala jak złoto, chodzi cichutko i mam je już od piątku. Cudownie wręcz. :)

piter34 napisał/a:
W "n" wątkach innych pisałaś o alternatorach, a tutaj czasu nie miałaś? ;)


Tutaj nie był problem z napisaniem a ze znalezieniem. Wiem, że to trudne nie jest ale ja czytam forum - zobacz nieprzeczytane wątki. Dziś jak mi temat odświeżyłeś to luzio. :)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 21:58   

walkie napisał/a:
Auto jest naprawione, odpala jak złoto, chodzi cichutko i mam je już od piątku. Cudownie wręcz.

Auto jest naprawione, tzn. alternator jest wymieniony, czy coś innego "naprawiono"?

Czy przy okazji był ładowany akumulator?

walkie napisał/a:
Tutaj nie był problem z napisaniem a ze znalezieniem. Wiem, że to trudne nie jest ale ja czytam forum - zobacz nieprzeczytane wątki. Dziś jak mi temat odświeżyłeś to luzio. :)

Aby napisać coś w tym wątku, też musiałem go "szukać". Wystarczy kliknąć usera "walkie", potem "zobacz wszystkie posty walkie" i bodajże jeszcze wczoraj na końcu pierwszej strony były Twoje wiadomości z tego wątku. :ok: ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416Si] Odpala, gaśnie i już nie odpala
ola273 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sty 26, 2014 14:49
zdzichu
Brak nowych postów [R 416] 00r Nie odpala
elrafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Sty 29, 2010 09:34
truten23
Brak nowych postów [R 45] nie odpala
mario14 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Mar 04, 2012 21:48
Jugol
Brak nowych postów [R 416] Nie odpala
MarioDream Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Lip 18, 2013 23:37
SyntaX
Brak nowych postów [MG ZS] Nie odpala
Silnik nie pali
Raid3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Paź 14, 2007 17:57
freestyler



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink