Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne drgania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne drgania
Autor Wiadomość
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 18:40   [R75] Dziwne drgania
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam
Od pewnego czasu mam dziwne drgania i hałas w roverku.
1. Ruszając prosto jest wszystko ok.
Ruszając ze skręconymi kołami ( w lewo) mam wrażenie jakby się silnik min. przestawiał i lekko drży kierownica i jakoś głośniej jest w autku.
Na wstecznym tego nie robi.
2. I druga sprawa przy obrotach silnika ok. 1700~1900 mam dziwny odgłos jak by tu leciutko wydech stykał się z podłogą, siedząc z przodu mam wrażenie że hałasuje z tyłu auta a siedząc z tyłu że to z przodu.
Ale sprawdziłem wydech, tego nie robi, na postoju przy tych obrotach też jest takie uczucie tylko mniejsze.
Ten hałas jest taki jakby REZONOWAŁ, z kolegą macaliśmy, słuchaliśmy(bez kanału), kolega nagniatał silnik i przy nagniatanym silniku jakby lekko mniej hałasował.
Moje przypuszczenia skromne to któraś poduszka jest nie teges.
A koledzy co powiedzą?
_________________
szkoda mi go będzie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 18:46   

Przejrzyj kolego poduszki silnika...
Być może któraż "zmarła" i silnik rzeczywiście się przemieszcza...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:00   

a jak tuleje wahaczy??
_________________
Tomek
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 08:40   

Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie.
Łapy (poduski)też są całe,
tylko nie wiem czy się nie wypracowały i nie są zbyt "mięciutke".
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 09:30   

proszę sprawdzić poduszkę silnika tą od strony pasażera przy przedniej lampie taka gruszka , czy nie ma pęknieć.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 16:45   

sprawdzę, a tak przy okazji to od benzyniaków pewnie poduszki nie pasują??
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 23:15   

skoro przy skrecie wibracje to moze jakies łożysko w pompie wspomagania... miałem tak w escorcie. Przy skręcie rzęził najpierw ledwie słyszalnie, potem coraz głośniej.
Pompa dostaje ociążenie właśnie przy skręcie.
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 07:24   

phuss napisał/a:
Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie. Łapy (poduski)też są całe,


Tak jak któryś z kol. wyżej pisał wymień poduszki, a szarpaki to pokażą sprawność 70%, nawet całkowicie padniętych amorków :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 11:22   Mam podobny problem

Czytałem na ten temat.
Przyczyn może być wiele: tuleja wachacza, skrzywiona felga, krzywa półoś, przegub
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 18, 2009 11:30   

Jary napisał/a:
phuss napisał/a:
Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie. Łapy (poduski)też są całe,


Tak jak któryś z kol. wyżej pisał wymień poduszki, a szarpaki to pokażą sprawność 70%, nawet całkowicie padniętych amorków :razz:

Dokładnie - u mnie na wywalonej gumie i totalnie rozklekotamym wahaczu prawym na diagno wyszło, ze wszystko jest cacy a tydzien póxniej musiałem wymienic wachacz i tuleje :)
 
 
PAWEL620 



Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 11:47   

witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ? :bezradny:
 
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 12:50   

lkwiatos, myślę, że u Ciebie może być problem z przegubami lub przegubem nawet wew. Są luzy i w momencie przyśpieszania one są bardziej zauważalne warto sprawdzić te przeguby wraz z półosiami, a przy okazji także wahacze.

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:51 ]
PAWEL620 napisał/a:
witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ? :bezradny:


U Ciebie mogą być zużyte poduszki
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 13:40   

Cytat:
U mnie jest podobnie tzn.
gdy jadę na wprost przy ostrym dodawaniu gazu czasem czuć w wewnątrz samochodu
drżenie (ale tylko czasem)
natomiast gdy dodaje mocno gazu na łukach w lewo bądz w prawo efekt ten jest silniejszy
i prawie zawsze wystepuje
W związku że to drżenie zawsze jest spowodowane mocniejszym dodawaniem gazu więc czy to może chodzić o poduszkę silnika?

lkwiatos, Ty to wymien sobie te tuleje http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=883 . Objawy przy ich padzie sa takie ze jak przyspieszasz nie wazne czy luk czy prosta to auto drzy ale jak hamujesz silnikiem to juz nie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 10:57   Napewno nie przegub

marcus napisał/a:
lkwiatos, myślę, że u Ciebie może być problem z przegubami lub przegubem nawet wew. Są luzy i w momencie przyśpieszania one są bardziej zauważalne warto sprawdzić te przeguby wraz z półosiami, a przy okazji także wahacze.

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:51 ]
PAWEL620 napisał/a:
witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ? :bezradny:


U Ciebie mogą być zużyte poduszki


Konstrukcja przegubu zewnetrznego i wewnetrznego przy nadmiernym luzie (wyrobieniu się kielicha przegubu) daje wyraźne objawy, które charakteryzują się głośną pracą, trajkotaniem przgubu (zewnetrzny przy jeżdzie na zakrętach a wewnetrzny bardzo rzadko na wprost)
Taka jest moja wiedza, to samo mówią mechanicy więc przegub w tym wypadku chyba odpada.

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 11:04 ]
U mnie jest podobnie tzn.
gdy jadę na wprost przy ostrym dodawaniu gazu czasem czuć w wewnątrz samochodu
drżenie (ale tylko czasem)
natomiast gdy dodaje mocno gazu na łukach w lewo bądz w prawo efekt ten jest silniejszy
i prawie zawsze wystepuje
W związku że to drżenie zawsze jest spowodowane mocniejszym dodawaniem gazu więc czy to może chodzić o poduszkę silnika?


Byłem na stacji diagnostycznej i wyeliminowali mi kilka rzeczy tj:
- luzy na wachaczach - brak - OK
- amortyzatory - jeden trochę cieknie ale sprawność powyżej 50% czyli - OK
- luzów na kołach - brak - OK

Pozdr
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 11:09   

ja ostatnio mialem podobne drgania co sie okazalo ze oslona silnika plastikowa co jest pod silnikiem pękła i jak jechalem dosc szybko ponad 100km/h to dziwne trgania byly i przy malych predkosciach tez bylo je slychac teraz ja odkrecilem i jest ok
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 11:19   

Ostatnio tam zaglądałem i jest wszystko w porządku.


Pozdr
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 18:29   

Nie dokońca masz rację. Ja właśnie już przeszedłem awarię przegubu wewnętrznego. Objawiało się to tym, że kierownica wpadała w duże wibrację i cały przód samochodu także.
Powyżej 70-80 km/h. Powyżej 130 troche jakby wibracje spadały. Ale oczywiście drgania samochodu były takie że strach było prowadzic sam.
Gdyby to była poduszka silnika mysle że drażał by także lewarek zmaiany biegów.
A kierownica drży??
A i jeszcze jedno na szarpakach u mnie też było niby wszystko dobrze
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 20:09   

Obojętnie czy jadę 20 km/h czy 80 km/h czy 120 km/h - nie mam żadnych objawów jeśli to jest stała prędkośc.
Samochód drży przy przyspieszaniu (i to nie zawsze) a najbardziej przy przyspieszaniu na łuku drogi (tu to już norma).

Cały czas mi po głowie chodzą te górne łozyska amortyzatorów. Przecież one na górze są chyba jedynym miejscem mocowania z nadwoziem. Może tam jest spory luz i są takie efekty?
Te luzy mogły też spowodować że amorek z jednej strony zaczał już cieknąć - jesli na niego działają jakieś siły.


Sam już nie wiem. W piątek jade do mechaniora - zobacze czy coś wykombinuje.
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 23:47   

ja w swojej 75 mam tak że jak na zakręcie dodam gazu to tak jakby myszkował po drodze i też nie wiem co to jest :bezradny:
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 11:13   

Jakby ktoś szukał - kod cześci Rovera to: TDB104950 (driveshaft - półoś kompletna)


Pozdr
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 5] Dziwne drgania na luzie po 1500 obr.
marcello Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lip 21, 2010 19:36
witgut
Brak nowych postów [R75] 2.0 CDT Dziwne drgania pomiędzy 1500 a 2000 obrotów
manek566 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 11, 2012 09:53
21matys
Brak nowych postów [mg-ztt] Ogrzewanie wnętrza dziwne dziwne działanie
batyrhan Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Paź 19, 2020 23:31
batyrhan
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] drgania miedzy 110 a 160 km/h
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 20, 2012 07:33
apples
Brak nowych postów [R75] Drgania na kierownicy
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Lip 07, 2016 21:59
j0zek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink