Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Do dzisiaj wszystko było ok. Autko sprawowało się bez zarzutów. Postawiłem go przed domem i gdy otwierałem bramę wjazdową usłyszałem jakby weszło na wyższe obroty i silniczek zgasł. Wsiadłem odpaliłem, niby ok, ale przejechałem 200m zapaliła się kontrolka pompy wtryskowej, auto zaczęło nierówno chodzić (silne falowanie), i ponownie klapa. Ledwo dotoczyłem się do garażu. Wjechałem do środka, a gdy wyszedłem z auta zauważyłem niespotykanie dużo dymu. Czy te objawy wskazują że pompa wtryskowa została uszkodzona? Mam to auto od dwóch miesięcy i jeżdze tylko na dobrym paliwku, ale nie wiem jak było wcześciej .Za tydzień miałem plany na wakacje, a wygląda na to że samochód będzie musiał zostać w domku. Proszę o jakąś pomoc. Co może być przyczyną?Podejrzewacie najgorsze? Jaki jest koszt takiej pompy do 600ki? Z góry dzieki za każdą sugestię
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 25, 2011 00:18, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 22:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sacred, 1 najważniejsze, sprawdź wiązkę wokół silnika szczególnie przy pompie, czyli porozłaczaj wszystkie kostki, przeczyść je, poszukaj czy któryś kabel nie jest oderwany lub przerwany i zepnij wszystko do kupy...
sprawdź wiązkę wokół silnika szczególnie przy pompie
Rzeczywiście. Przy odpalonym silniku gdy dotykam wiązki przewodów idących przy silniku słyszę wyraźne różnice w pracy silnika. Autko szarpie, dławi, chwilami chodzi zupełnie równo. Podejrzewam że cała przyczyna może leżeć w tych felernych przewodach. Sam się za to nie zabieram. Umówiłem się z elektrykiem aby sprawdził, ewentualnie wymienił co potrzeba. Po oględzinach dam znać czy ta operacja zdała egzamin. A wiecie może czy jest możliwość wymiany całej wiązki na nową? Nie lubię półśrodków. Dzięki za wszystkie sugestie
Oczywiście że można wymienić wszystkie przewody, tylko po co? Kable używane przez rovera mają dużo dłuższą żywotność od takich sprzedawanych w sklepach elektrycznych. Sam będę szukał jakichś porządnych przewodów, i kostek roverowskich. Podejrzewam ze z tymi kostkami może być problem.
Kable używane przez rovera mają dużo dłuższą żywotność od takich sprzedawanych w sklepach elektrycznych
Być może mają dłuższą żywotność niż ze sklepu, ale przeglądając forum zauważyłem że 90 procent problemów (prawdopodobnie też mój) z silnikiem ma swoje źródło we wiązce elektrycznej. Co wskazuje że albo jest ona niedopracowana, albo na skutek upływu czasu coś się z nią dzieje niedobrego. Więc wymiana tego elementu na nowy powinna poskutkować oszczędzeniem masy nieprzewidzianych usterek. Takie jest moje zdanie. W poprzednich 6 autach różnych marek, których bylem posiadaczem nigdy nie zdarzyło mi bym miał jakieś większe problemy z elektryką. Wiadomo czasem zdarzały się usterki, ale drobne, jak brak światełek czy kierunków. Mam nadzieję że gdy już się uporam z tym elektrycznym problemem Roverek zacznie się rewanżować bezawaryjną pracą. W najbliższych 2 tygodniach mam zamiar zrobić jakieś 1800 km(Gdańsk - Zakopane - okolice). Mam nadzieję że nie będę żałował tego "szalonego pomysłu". Jak wrócę napisze dwa słowa, albo go pokocham albo znienawidzę Pozdrawiam użytkowników marki Rover.
[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 14:14 ]
Zgodnie z obietnicą wróciłem i mogę napisać że generalnie na autku nie zawiodłem się. Zrobiłem ponad 2000km z rodzinką 2+2 i sporym bagażem (z powrotem nawet większym- musiałem wziąć dodatkowo trochę skałek do akwarium-drobne 150kg:)). Autko pojechało i wróciło bez żadnych wakacyjnych"atrakcji". Moje zadowolenie byłoby absolutne gdyby nie jedna drobna rzecz, jednak aby o niej napisać zacznę nowy temat, aby nie mieszać.
mogłys kolego napisać coś wiecej na temat naprawy. Widze ze mam podobny problem na samochod wydalem juz ok 2 tyski. wymienilem termostat sprzegło a teraz ta kontrolka slaba moc masakra.
kamilekz22, temat wiazki do pompy jest bardzo ale to bardzo znany. poszukaj na forum lub po prostu posprawdzaj wszystkie przewody idące do pompy wtryskowej (wyczysć, poizoluj itp.) No i sprawdź sobie błędy kompa, tak najszybciekj dowiesz sie co jest przyczyną świecenia kontrolki silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum