Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI] Jak ustawić/sprawdzić kąt wtrysku?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI] Jak ustawić/sprawdzić kąt wtrysku?
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 21:48   [R220 SDI] Jak ustawić/sprawdzić kąt wtrysku?

witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro :wink:
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Wrz 25, 2008 14:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 21:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 22:06   

w komputerze :D nie wiem, czy sa akieś znaki, ale o ile mi wiadomo, to kąt wtrysku ustawia się tylko za pomocą jakiegoś testera diagnostycznego. opis jest gdzieś na forum i zapewne w FAQ ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 22:07   

kadzaf napisał/a:
witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro :wink:
Tylko komputerem, wystarczy Bosch KTS 500.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 22:12   

thef napisał/a:
kadzaf napisał/a:
witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro :wink:
Tylko komputerem, wystarczy Bosch KTS 500.


No to musze sie rozejrzec za jakims warstacikiem :/

a myslałem, ze moze tak jak w starszych dieslach :cry:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 14:53   

Testerem się sprawdza, a ustawia się rękami. Czyż nie? ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 15:04   

piter34 napisał/a:
Testerem się sprawdza, a ustawia się rękami. Czyż nie? ;)
W gwoli ścisłości to tak, no może jeszcze nasadka 10ka się przydaje ;)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 15:06   

Zdarzają się też tacy, co na słuch ustawiają ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:52   

Skiba napisał/a:
Zdarzają się też tacy, co na słuch ustawiają ;)

na słuch (ale to po pracy silnika ,jak za wczesny moze głosniej pracowac(twardsza praca itp)
ciekawi mnie to, bowiem moze mam za późny (bo nie wiem jak bym mógł jechac, to i tak wskazówka od wody wyzej nie pójdzie jak do połowy) no i troche mam wrażenie ze auto jest mułowate
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:55   

Może napisz nam z czym dokładnie masz problem, jakie objawy?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:58   

jakiegos poważnego problemu to raczej nie mam, tylko wrażenie jakby auto było troszke ospałem (wydaje mi sie ze po zakupie było żwawsze mam go ok 2lata)
i tak sobie mysle ze moze zapłon za pózny ...
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:00   

Jeżeli nic nie rozbiłeś z rozrządem/pompą to raczej kąt wtrysku sam się nie przestawił. Sprawdź szczelność przewodów gumowych intercoolera oraz krótkiego stożkowatego przy turbinie. Dolot powietrza i filtr też obejrzyj.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:04   

tam luz lookałem :wink: przebieg silniczka jakie 185kk oleju nic nie bierze
(turbina chyba była regeneorwana bo z tego co wiem to wytrzymują po 100k ) moze dobrze by było zajerzec pod dekiel rozrządu? (hmm ale tam chyba sa ustawiane luzy cisnieniowo(hydraulicznie) nie wiem jak to sie fachowo zwie :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:08   

Turbina należycie traktowana pożyje sporo więcej niż 100k km, nie łudziłbym się, że była regenerowana, no chyba, że masz taką informację od poprzedniego właściciela. Pod deklem raczej nic nie zmienisz ;) . Podjedź gdzieś na KTSa i odczytaj ten kąt wtrysku.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:54   

no bede musiał :wink:
po za tym coraz bardziej przekonuje mnie chip
tyle tylko boje sie troszke bo różne są na ten temat wypowiedzi :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
klos85 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: Rzeszow



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:13   

Witam
Przymierzam sie do ustawienia kąta wtrysku(niestety będe musiał zrobić to sam) gdyż jestem poza granicami Naszego pięknego kraju,i nie mam możliwości skorzystania z usług naszych szpeców od samochodów.Przynajmiej jeszcze przez kilka miesiecy.Wymieniałem rozrząd w maju i do sierpnia jezdziłem bez żadnych problemów.Teraz mam problem z odpaleniem go na zimnym silniku.Świece,przekaźnik.cofające paliwo-odpada.
Czytałem na forum jak to się robi,wiem jakie są konsekwencje ale musze spróbować.
Interesuje mnie o ile mogę przekręcić koło zębate(po uprzednim odkręceniu 4 srub),czy w grę wchodzi symboliczne przesunięcie koła dajmy na to o 1mm czy śmiało mogę przekręcić o np. 1cm bez żadnych późniejszych konsekwencji?
objawy_ jak już pisałem problem z odpaleniem do tego dochodzi chmura dymu-Pytanie w którą stronę kręcić koło???
z óry dzięki
pozdrawiam

klos85
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:52   

Kręć kołem o prawie niezauważalne wartości kąta, bo nawet lekkie przesunięcie powoduje już zauważalne zmiany kąta wtrysku. Zatem, jak napisałeś, o milimetr. W którą stronę? To zależy czy opóźniasz czy przyspieszasz. Generalnie, jeżeli robisz to na słuch, to ustaw tak, by silnik pracował jak najciszej - zbyt wczesny kąt powoduje głośniejszą pracę silnika i pojawianie się błędu cewki czasu wtrysku.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 06:48   

thef napisał/a:
W którą stronę? To zależy czy opóźniasz czy przyspieszasz.


Zgodnie z obrotami silnika - opóźniasz, w strone przeciwną przyśpieszasz :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
klos85 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: Rzeszow



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 12:04   

Witam ponownie.
jakieś 3 dni temu ustawiłem kąt wtrysku,auto odpala bez żadnego problemu.
Ale teraz podczas jazdy zapala mi się kontrolka check egine.(dodam iż zapala sie tylko wtedy gdy przez jakis okres jazdy noga na pedale gazu ani nie drgnie)Kontrolka jak sie już zaświeci to kazdy nawet minimalny ruch (dodania albo spuszczenia) nogi z gazu powoduje jej gaśnięcie.I tak w koło.
Zaznaczam ze 56 krotne włączenie i wyłączenie zapłonu nie pomogło.
Moje pytanie brzmi czy jest to jakiś powód do paniki czy mogą z czymś takim jeździć bez zadnych problemów.I czy nie odbije sie to np. na spalaniu samochodu a później na pracy silnika?

pozdrawaim

klos8
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Paź 26, 2008 17:27   

Nie wiadomo, spalania raczej nie zmieni, jeżeli jest ustawione "w miarę dobrze". Co do żywotności silnika, to nie wiem, ale wydaje mi się że skoro kat wtrysku zmienia się z temperaturą, to jakieś przekłamanie może być, tylko kto wie w którą stronę i o ile?
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 19:41   

klos85 napisał/a:
.(dodam iż zapala sie tylko wtedy gdy przez jakis okres jazdy noga na pedale gazu ani nie drgnie)

Masz za wczesny zapłon,było już to przerabiane wystarczy minimalnie opóźnić i będzie oki. :wink:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Jak ustawić kąt wtrysku
palan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sty 23, 2014 10:40
Adrian
Brak nowych postów Rover 25 TDi Jak sprawdzić kąt wtrysku
palan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 16, 2008 20:45
palan
Brak nowych postów [R220 SDI]Kat wtrysku
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Lip 09, 2009 22:32
Remigiusz
Brak nowych postów [R220 SDI '97]Ciśnienie wtrysku
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Sro Paź 10, 2007 07:51
kadzaf
Brak nowych postów [R220 SDi '97]Opóźnić czy przyspieszyć kąt wtrysku
marord Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Lis 20, 2009 09:55
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink