w komputerze nie wiem, czy sa akieś znaki, ale o ile mi wiadomo, to kąt wtrysku ustawia się tylko za pomocą jakiegoś testera diagnostycznego. opis jest gdzieś na forum i zapewne w FAQ
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:52
Skiba napisał/a:
Zdarzają się też tacy, co na słuch ustawiają
na słuch (ale to po pracy silnika ,jak za wczesny moze głosniej pracowac(twardsza praca itp)
ciekawi mnie to, bowiem moze mam za późny (bo nie wiem jak bym mógł jechac, to i tak wskazówka od wody wyzej nie pójdzie jak do połowy) no i troche mam wrażenie ze auto jest mułowate
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:58
jakiegos poważnego problemu to raczej nie mam, tylko wrażenie jakby auto było troszke ospałem (wydaje mi sie ze po zakupie było żwawsze mam go ok 2lata)
i tak sobie mysle ze moze zapłon za pózny ...
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:00
Jeżeli nic nie rozbiłeś z rozrządem/pompą to raczej kąt wtrysku sam się nie przestawił. Sprawdź szczelność przewodów gumowych intercoolera oraz krótkiego stożkowatego przy turbinie. Dolot powietrza i filtr też obejrzyj.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:04
tam luz lookałem przebieg silniczka jakie 185kk oleju nic nie bierze
(turbina chyba była regeneorwana bo z tego co wiem to wytrzymują po 100k ) moze dobrze by było zajerzec pod dekiel rozrządu? (hmm ale tam chyba sa ustawiane luzy cisnieniowo(hydraulicznie) nie wiem jak to sie fachowo zwie
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:08
Turbina należycie traktowana pożyje sporo więcej niż 100k km, nie łudziłbym się, że była regenerowana, no chyba, że masz taką informację od poprzedniego właściciela. Pod deklem raczej nic nie zmienisz . Podjedź gdzieś na KTSa i odczytaj ten kąt wtrysku.
Witam
Przymierzam sie do ustawienia kąta wtrysku(niestety będe musiał zrobić to sam) gdyż jestem poza granicami Naszego pięknego kraju,i nie mam możliwości skorzystania z usług naszych szpeców od samochodów.Przynajmiej jeszcze przez kilka miesiecy.Wymieniałem rozrząd w maju i do sierpnia jezdziłem bez żadnych problemów.Teraz mam problem z odpaleniem go na zimnym silniku.Świece,przekaźnik.cofające paliwo-odpada.
Czytałem na forum jak to się robi,wiem jakie są konsekwencje ale musze spróbować.
Interesuje mnie o ile mogę przekręcić koło zębate(po uprzednim odkręceniu 4 srub),czy w grę wchodzi symboliczne przesunięcie koła dajmy na to o 1mm czy śmiało mogę przekręcić o np. 1cm bez żadnych późniejszych konsekwencji?
objawy_ jak już pisałem problem z odpaleniem do tego dochodzi chmura dymu-Pytanie w którą stronę kręcić koło???
z óry dzięki
pozdrawiam
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:52
Kręć kołem o prawie niezauważalne wartości kąta, bo nawet lekkie przesunięcie powoduje już zauważalne zmiany kąta wtrysku. Zatem, jak napisałeś, o milimetr. W którą stronę? To zależy czy opóźniasz czy przyspieszasz. Generalnie, jeżeli robisz to na słuch, to ustaw tak, by silnik pracował jak najciszej - zbyt wczesny kąt powoduje głośniejszą pracę silnika i pojawianie się błędu cewki czasu wtrysku.
Witam ponownie.
jakieś 3 dni temu ustawiłem kąt wtrysku,auto odpala bez żadnego problemu.
Ale teraz podczas jazdy zapala mi się kontrolka check egine.(dodam iż zapala sie tylko wtedy gdy przez jakis okres jazdy noga na pedale gazu ani nie drgnie)Kontrolka jak sie już zaświeci to kazdy nawet minimalny ruch (dodania albo spuszczenia) nogi z gazu powoduje jej gaśnięcie.I tak w koło.
Zaznaczam ze 56 krotne włączenie i wyłączenie zapłonu nie pomogło.
Moje pytanie brzmi czy jest to jakiś powód do paniki czy mogą z czymś takim jeździć bez zadnych problemów.I czy nie odbije sie to np. na spalaniu samochodu a później na pracy silnika?
Nie wiadomo, spalania raczej nie zmieni, jeżeli jest ustawione "w miarę dobrze". Co do żywotności silnika, to nie wiem, ale wydaje mi się że skoro kat wtrysku zmienia się z temperaturą, to jakieś przekłamanie może być, tylko kto wie w którą stronę i o ile?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum