Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujnik ABSu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujnik ABSu
Autor Wiadomość
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 13:23   [R75] Czujnik ABSu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam!
Padl mi czujnik ABS-u. Objawy standardowe czyli swieci sie lampka ABSu + kontrola trakcji na komputerze.
POdpialem sie do komputera - pokazalo mi blad ABSu - prawy przod , przerwa.

Zakladam ze jest gdzies przekruszony przewod (na 1 rzut oka nic nie widac).
Po sprawdzeniu na wtyczce od strony sterownika -> brak napiecia (z lewej strony napiecie jest). Czy to jest w porzadku?
Gdzie moze byc ta przerwa?
Nie chce kupowac na darmo czujnika jesli przerwa jest gdzies wewnatrz na przewodach.

Czy to normalne ze przy tej usterce wskaznik paliwa tez glupieje? (raz pokazuje wiecej raz mniej). Jak sie dobrze przyjrzec to wskazowka poziomu paliwa lekko faluje.

Sam czujnik jest raczj OK poniewaz bylem wczesniej u innego mechanika, nie dal rady podpiac mnie pod kompa tylko poruszal cos kabelkami wewnatrz i przy kolach i blad zniknal. Jak przyjechalem do domu zgasilem silnik i przekrecilem kluczyk z powrotem to blad pojawil sie na nowo.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 13, 2008 13:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:48   

plombos napisał/a:
Gdzie moze byc ta przerwa?
Przeciera się/pęka najczęściej przewód przy samym kole.
plombos napisał/a:
Czy to normalne ze przy tej usterce wskaznik paliwa tez glupieje?
Może "głupieć". Sygnały z czujników ABS brane są pod uwagę do obliczania prędkości samochodu (prędkościomierz może "głupieć"), prędkość z kolei jest brana pod uwagę przez komp. pokładowy do obliczenia zasięgu, a wskaźnik poziomu paliwa w R75 jest "inteligentny" - więc poziom wskazywanego paliwa zależy od prędkości, stylu jazdy itp.

Nie wiem czy napisałem logicznie i zrozumiale, bo jakoś mi się dziś język plącze...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:55   

Czyli kupowac czujnik w ciemno?
Wiem ze zazwyczaj przeciera sie gdzies przewod przy kole, jednak moja watpliwosc wzbudza brak napiecia od strony sterownika na tej rozpietej niebieskiej wtyczce. Na lewym przodzie napiecie jest.
Czy czujniki obrotu kola sa takie same z lewej i prawej strony?
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 21:04   

Witam. Ja miałem przetarty kabel a bez wyjęcia nie było widac przetarcia, myśle że najlepiej wyjmij ten czujnik nie ma dużo z tym pracy w 5 min masz go wyciagnięty i dobrze go obejrzyj ja tego nie zrobiłem tylko kupiłem nowy i tym sposobem mam jeden z przetartym kablem zlutowałem go i zaizolowałem sprawdziłem i był ok. Jakby nie był przetarty ja bym nie kupował.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 21:08   

Z prawego przedniego kola jest brana predkosc,wiec jak padnie kabel albo czujnik to nie masz predkosci.Mi urwal sie kabel to paliwo mi spadlo z polowy na reerwe a pozniej powoli roslo do polowy znowu :?: Nowy czujnik na ebay.co.uk kosztuje z wysylka do Polski cos kolo 37 funtow firmy hella chyba a oryginal 60cos funtow

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 21:10 ]
Prosze bardzo: http://cgi.ebay.co.uk/Bra...id=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...id=p3286.c0.m14

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 21:13 ]
Czujniki po obu stronach sa takie same.Roznia sie tylko tyl z przodem.Jak nie masz napiecia na kostce to cos nie teges.Podlacz probnik i niech ktos wlaczy zaplon i wtedy patrz bo ja mialem tylko po przekreceniu zaplonu jak sprawdzalem przez krutka chwile a pozniej znikal sygnal.Moze wykrywa blad i juz nie mia pradu wtedy a jak wszystko jest ok to podaje caly czas.Zadzwon do Przemo285 bo ja z jego wspolnikiem co prawda ale dyskutowalem na ten temat kilka razy.Mozesz jeszcze przelozyc czujnik z lewego kola na prawe i sie przejechac,jak bedziesz mial predkosciomierz to znaczy ze padl czujnik lub kabel.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:28   

Zukowaty napisał/a:
Z prawego przedniego kola jest brana predkosc,wiec jak padnie kabel albo czujnik to nie masz predkosci.Mi urwal sie kabel to paliwo mi spadlo z polowy na reerwe a pozniej powoli roslo do polowy znowu :?:


Dokladnie takie same mam objawy :) KOmputer zglupial. Od razu pokazal spalanie duzo wyzsze, a srednia predkosc spadla o kilka km/h.
Oczywiscie jest to zrozumiale biorac pod uwage bledy przy wskazaniu licznika kilometrow.

Zukowaty napisał/a:

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 21:13 ]
Czujniki po obu stronach sa takie same.Roznia sie tylko tyl z przodem.Jak nie masz napiecia na kostce to cos nie teges.Podlacz probnik i niech ktos wlaczy zaplon i wtedy patrz bo ja mialem tylko po przekreceniu zaplonu jak sprawdzalem przez krutka chwile a pozniej znikal sygnal.Moze wykrywa blad i juz nie mia pradu wtedy a jak wszystko jest ok to podaje caly czas.Zadzwon do Przemo285 bo ja z jego wspolnikiem co prawda ale dyskutowalem na ten temat kilka razy.Mozesz jeszcze przelozyc czujnik z lewego kola na prawe i sie przejechac,jak bedziesz mial predkosciomierz to znaczy ze padl czujnik lub kabel.


Nie ma problemow z wyjeciem? Mechanik bal sie wyjmowac czujnik, mowil ze go moze uszkodzic, ze moze byc zapieczony.
Od czego jest pierscien zebaty na piascie?
Co do wskazan to nie trzeba jechac na przejazdzke, wystarczy poruszac kolem jak autko jest podpiete do kompa. Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h

PS
U Tommiego czujnik w cenie 150 zl + przesylka, czyli podobnie jak z UK. Nie wiem tylko czy dostepny.
W sobote musze zrobic przeglad, nie wiem czy mi sie uda to naprawic do tego czasu. Na razie biore autko sluzbowe na 2 dni :/

pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:31   

plombos napisał/a:
Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h

:?: :shock: Przeciez predkosc jet brana tylko z prawego kola wedlug mojej najlepszej wiedzy...Czujniki mozna bez problemu wyjmowac,nie sa takie delikatne.U mnie wyszly oba bez problemow.

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 23:33 ]
plombos napisał/a:
U Tommiego czujnik w cenie 150 zl + przesylka, czyli podobnie jak z UK

To tanio bo ja nie sprawdzalem szczerze mowiac u Niego tylko na allegro i ktos mial za 350zl.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 00:13   

Zukowaty napisał/a:
plombos napisał/a:
Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h

:?: :shock: Przeciez predkosc jet brana tylko z prawego kola wedlug mojej najlepszej wiedzy...

Tez tak slyszalem, a raczej czytalem na forum.
Na komputerze wyswietlily sie do testowania 2 pozycje - prawy i lewy przod. (pomijam wskazania bledow bo tu wyswietlil sie prawy przod)
Na bank ruszalem lewym przednim kolem i pokazywala sie wtedy predkosc 3-6 km/h
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 01:04   

plombos napisał/a:
Na komputerze wyswietlily sie do testowania 2 pozycje - prawy i lewy przod. (pomijam wskazania bledow bo tu wyswietlil sie prawy przod)
Na bank ruszalem lewym przednim kolem i pokazywala sie wtedy predkosc 3-6 km/h

Aha! Podejrzewam ze mowiac komputer masz na mysli OBD.To moze tak byc bo w koncu czujnik zlicza ilosc obrotow kola ale na licznik w aucie podawana jest predkosc tylko z prawego kola.Dlatego Ci napisalem zebys przelozyl czujniki miedzy stronami i sie przejechal kawalek.Ja podnioslem auto na 2 podnosnikach z przodu,wylaczylem kontrole trakcji i wlaczylem na 5 bieg.Oba kola sie krecily i mozna bylo wszystko posprawdzac.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 10:09   

plombos napisał/a:
Czyli kupowac czujnik w ciemno?
Nie :wink:
plombos napisał/a:
moja watpliwosc wzbudza brak napiecia od strony sterownika na tej rozpietej niebieskiej wtyczce.
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:57   

Witam. Panowie te czujniki sie nie psują bynajmniej nie spotkałem sie z takim są zawsze przetarte kable kupić można też w intercar są w cenie około 160zł tylko nie pamietam czy to już z przesyłką czy +10zł przesyłka, czujnik hella.

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 16:00 ]
Sprawdziłem sa dostepne za 154zł + 10zł przesyłka.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 20:41   

Marian_K napisał/a:
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.


U mnie sygnal byl tylko chwile po przekreceniu kluczyka na kostce a pozniej zanikal.Jak podpialem czujnik to wszystko chodzi normalnie-abs i kontrola trakcji.Wynika chyba z tego ze jak odlaczymy czujnik i komp wykryje jego awarie-brak to odcina napiecie na wyjsciu do niego.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 20:14   

Zukowaty napisał/a:
Marian_K napisał/a:
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.


U mnie sygnal byl tylko chwile po przekreceniu kluczyka na kostce a pozniej zanikal.Jak podpialem czujnik to wszystko chodzi normalnie-abs i kontrola trakcji.Wynika chyba z tego ze jak odlaczymy czujnik i komp wykryje jego awarie-brak to odcina napiecie na wyjsciu do niego.


U mnie dokladnie bylo tak samo - sygnal tylko krotka chwile po przekreceniu kluczyka, potem brak.
Niestety nie udalo sie wyjac czujnika bez zniszczenia go (ponoc byl zapieczony), zreszta i tak zdecydowałem sie kupić nowy (Dzieki TOMI :ok: ) i mieć spokój niż sztukować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Czujnik ABSu po wizycie na myjni
MaReK Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Gru 27, 2008 22:12
MaReK
Brak nowych postów [Problem z czujnikami ABSu]
sajd Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 08, 2021 14:31
hribsatan
Brak nowych postów [R75]Czujnik ABS a czujnik zużycia okładzin klocków.
lukkrak Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lut 28, 2011 20:43
szemet33
Brak nowych postów [R75,MG ZT]Czy w R75 występuje czujnik AUC (czujnik zapachu)
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lis 13, 2016 20:27
dj_darco
Brak nowych postów [R75] czujnik abs i czujnik hamulcow
Ignas Rover serii 75, MG ZT 14 Pon Mar 25, 2013 14:50
marecki6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink